Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Dirección de Produción Audiovisual Código 616531020
Titulación
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Profesorado
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Web
Descrición xeral A materia ten como obxectivo o coñecemento das tarefas dun Director de Produción no desenvolvemento e produción dun proxecto audiovisual, a profundización nos coñecementos para a creación de documentos de traballo, así como a análise de todos os elementos que se deben ter en conta á hora de dirixir a produción de diferentes proxectos audiovisuais.
Plan de continxencia


1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
– Prácticas de laboratorio (poden facerse online, con atención personalizada, computa na avaliación)
– Seminarios con profesionais

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
– Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para
resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
- Google Docs: para compartir materiais dos profesores e profesionais que imparten docencia.
– Teams: utilizarase esta plataforma para as clases maxistrais, os seminarios con profesionais, segundo o horario, e para o seguimento e apoio na realización das “prácticas de laboratorio”. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumnado para desenvolver o traballo da materia. A través de Teams os alumnos tamén poden transladar consultas.

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
– As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo
presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
3. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1. Conocer la gestión y administración de empresas audiovisuales
A9 CE9 - Analizar y prever las tendencias de los mercados de informativos y de entretenimiento en el entorno digital
A10 CE10 - Conocer el marco legal y deontológico de los contenidos periodísticos y de entretenimiento
A11 CE11 - Elaborar presupuestos, cronogramas y planes de trabajo en un proyecto comunicativo
A12 CE12 - Desarrollar la capacidad innovadora y crítica en las empresas de comunicación, tanto informativas como de entretenimiento, en el entorno digital
A13 CE13 - Profundizar en el análisis de los productos periodísticos y de entretenimiento desde una perspectiva práctica e internacional
A20 CE20 - Conocer las responsabilidades de un productor ejecutivo en un proyecto de entrete
B1 CB6 - Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Coñecemento das tarefas dun Director de Produción no desenvolvemento e produción dun proxecto audiovisual. AP1
AP12
AP20
BP1
- Análise de todos os elementos que se deben ter en conta á hora de dirixir a produción de diferentes proxectos audiovisuais. AP9
AP13
- Profundar nos coñecementos para a creación de documentos de traballo. AP10
AP11
BP1

Contidos
Temas Subtemas
- Produción cinema I.
1. Introdución
1.1 Como financiariades unha película de 500 k€? E 3 M€?
1.1.1. Viabilidade, segundo plan de financiamento e non orzamento
1.1.2. Modelos de financiamento en España. Distintos modelos que converxen.
1.2 Que é un produtor independente? Estados Unidos / España
2. Financiamento público
2.1. Límites intensidade axuda pública
2.2. Rexional (Galicia – Agadic)
2.3. Nacional ( ICAA)
2.4. Internacional– Ibermedia, Eurimages e outros
3. TV, dereitos de emisión e explotación
4. Financiamento privado
5. Plan de financiamento:
5.1. Estrutura dun plan financiamento
5.2. Probabilidade e necesidade de alternativas
5.3. Plan de financiamento– España
5.4. Plan de financiamento– Coprodución Internacional
- Produción cinema II. 1. Formatos de gravación.
1.1. Preprodución.
1.2. Gravación.
1.3. Postproducción e entrega á cadea.
2. Conceptos xerais para a elaboración dun orzamento:
2.1. Tempo – Calendario pre- grab-post.
2.2. Partidas. Conceptos. Porcentaxes.
2.3. Onde se vai o diñeiro nunha serie de tv?
2.4. Custo.
2.5. Diversos formatos de orzamento en función do proxecto.
3. Exemplos en excell.
- Produción cinema III. 1. Análise das decisións estilísticas, existenciais e económicas dun produtor á longo da súa carreira.
2. Desenvolvemento e análise de plans de financiamento.
-Produción en televisión. 1. O traballo do produtor.
2. El éxito e o fracaso: exemplos.
3. Da idea á realidade.
4. A produción de documentais
-Produción multipantalla. 1. Modelos de Distribución:
1.1.Puntos de venda.
1.2.Plataformas Online.
1.4. Streaming.
1.5. Advergaming.
1.6. Free2Play.
1.7. Early Access.
1.7.Xogos episódicos.
1.8. Competicións online de videoxogos.
-Produción videoxogos. 1. Os videoxogos como xeradores de contido audiovisual:
- O fenómeno dos espectadores de videoxogos.
- Plataformas de distribución: o caso de Twitch. tv.
- Modelos de xeración de ingresos a través dos contidos.
2. eSports:
-Que son os eSports.
-A industria dos eSports: cifras e datos a nivel mundial.
-Panorama nacional.
-Os eSports como xeradores de audiencias e contidos
3. Contidos Audiovisuais en eSports:
-Os formatos audiovisuais nos deportes electrónicos.
-Canles e distribución dixital.
-Xeración e “ drive” de audiencias.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A12 A13 B1 9 54 63
Seminario A1 A9 A10 A11 A12 A13 A20 12 0 12
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Creación dun formato de entretemento interactivo.
Seminario Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición

A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A12 A13 B1 En relación cos traballos tutelados valorarase:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Erik Barnouw. El documental, Historia y estilo. Ed. Gedisa

Casimiro Torreiro, Josetxo Cerdán. Varios. Documental y vanguardia. Ed. Catedra

Jean Breschand. El documental. La otra cara del cine. Ed. Paidos.

Colección “Los pequeños cuadernos de “Cahiers du Cinéma

Bill Nichols. La representación de la realidad. Ed. Paidos

Anthony Q. Artis. Cállate y rueda. Guía del documental. Ed. Omega. Focal Press

Kevin J. Lindenmuth. Como hacer documentales. Ed.Acanto

Manuel Gomez Segarra. Quiero hacer un documental. Ed-. Rialp. “Libros de cine”

Nel Escudero. Las claves del documental. Ed. Instituto RTVE

Jaime Barroso. Realización de documentales y reportajes. Ed. Síntesis

Bienvenido León. Dirección de documentales para televisión: Guión, producción y realización. Ed. Eunsa

Michael Rabiger. Dirección de documentales. Ed. Instituto RTVE

J.M.Caparrós Lera, Magí Crusells y Ricard Mamblona. 100 documentales para explicar historia. Alianza Editorial

Miguel Francés. La producción de documentales en la era digital. Ed. Cátedra. Col. Signo e Imagen

Webs:

Especializadas

http://www.divxclasico.com/

http://www.naranjasdehiroshima.com/

http://www.uhu.es/cine.educacion/cineyeducacion/documentactual.htm

http://catalogo.artium.org/book/export/html/7230

http://docuscolombia.blogspot.com.es/search/label/realidad

http://www.rtve.es/alacarta/documentales/

http://www.in-edit.beefeater.es/webapp/top100?id=699

Generalistas

http://documentales.es

http://topdocumentaryfilms.com/watch-online/

http://www.ver-documentales.net/

http://www.documaniatv.com/

http://www.documentales-online.com/

http://www.teledocumentales.com/

Material de Dominio Público

http://archive.org/index.php

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías