Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Previsión de Necesidades do Mercado: Análise de Repositorios e Programacións Código 616531021
Titulación
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Profesorado
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Web
Descrición xeral A materia ten como obxectivo que o alumno comprenda a figura do produtor executivo de obras audiovisuais como promotor do proxecto, responsable da produción e xestión da obra como empresario creativo. O alumno coñecerá as tarefas e ferramentas do produtor executivo desde a xeración ou adquisición dunha idea ata a distribución, programación e exhibición da obra.

Competencias do título
Código Competencias do título
A8 CE8. Encontrar medios de financiación para proyectos comunicativos de informativos o de entretenimiento
A13 CE13 - Profundizar en el análisis de los productos periodísticos y de entretenimiento desde una perspectiva práctica e internacional
A14 CE14 - Adquirir las habilidades y aptitudes necesarias para entender las interdependencias de la comunicación digital
A20 CE20 - Conocer las responsabilidades de un productor ejecutivo en un proyecto de entrete
B2 CB7 - Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
-Coñecemento da figura do produtor executivo de obras audiovisuais como promotor do proxecto, responsable da produción e xestión da obra como empresario creativo. AP13
AP14
AP20
-O alumno coñecerá as tarefas e ferramentas do produtor executivo desde a xeración ou adquisición dunha idea ata a distribución, programación e exhibición da obra. AP8
BP2

Contidos
Temas Subtemas
-Produción cualitativa.
1. A cultura cualitativa.
2. O talento.
3. O sistema.
4. O produto.
-Creación de marca. 1. Da marca aos contidos audiovisuais
2. A importancia da comunicación
3. Posicionamento da marca na contorna dixital
-Cinema I. 1. O cinema comercial
2. Selección de mercados
3. Revisión de casos de éxito
-Cinema II. 1. O cinema de autor
2. Selección de festivais
3. Revisión de casos de éxito
-Cinema III. 1. Financiamento local coa posibilidade do financiamento internacional. Temas locais vs temas universais.
2. Coprodución nacional e internacional.
3. Facer non ficción como paso previo á produción de ficción.
4. Novos realizadores.
-Entretemento. 1. A telerealidade:
- A vida real na tele.
- As nosas emocións a través doutros.
- Os perfís máis buscados.
2. Os castings:
- Cada xénero unha procura.
- Especialidade profesional.
3. Os programas especiais:
- A procura de comunicación.
- Datas especiais.
- Badaladas fin de ano. Todos a un tempo.
-Formatos. 1. GRAN HERMANO// QUIéN QUIERE SER MILLONARIO?: o gran cambio.
2. Os concursos:
2.1 O Quiz Show. Un xénero paralelo á historia da televisión.
2.2 O Game un clásico que volve.
2.3 O Guessing game. Novo xénero: “O concurso do ano”, “ Bet on your talent”.
2.4 Como se fai un concurso?: Factores crave.
2.5 Os concursantes heroes dos espectadores.
2.6 “Boom” as claves levadas ao extremo.
3. O Emotaiment:
3.1 A televisión é emoción.
3.2 As historias da vida.
3.3 Os protagonistas.
3.4 As procuras.
4. Os programas de aventura:
4.1 "Volando Voy".
4.2 "Planeta Calleja".
4.3 Un comunicador: Jesús Calleja.
4.4 O famosos como reclamo.
5. O cooking show:
5.1 A cociña como xénero.
5.2 As receitas.
5.3 O plan de traballo. Unha formulación diferente.
5.4 O espectador aprende.
-Animación. 1. Películas de Animación: ÓSCAR e GOYA.
2. Diferenzas fundamentais entre producir animación e imaxe real.
3. Incremento das técnicas de animación no cinema de ficción: exemplos.
4. Orzamentos.
5. Financiamento.
6. As televisións, compañeiras imprescindibles.
7. O mercado internacional como obxectivo.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio B2 6 30 36
Estudo de casos A13 A14 3 24 27
Seminario A8 A13 A20 12 0 12
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Práctica de realización dun casting para un programa de entretemento de telerrealidade.
Estudo de casos
Produtores executivos expoñen o día da profesión audiovisual cos seus éxitos e os seus fracasos.
Seminario Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia


Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Estudo de casos
Descrición

A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio B2 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- O manexo das ferramentas informáticas explicadas en clase.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Lorenzo Díaz (). INFORME SOBRE LA TELEVISIÓN EN ESPAÑA. (1989-1998).. Ediciones B
Federico Fdez. Díez (). LA DIRECCIÓN DE PRODUCCIÓN PROPIA PARA CINE Y TV. Paidós
(). LA NUEVA ERA DE LA TELEVISIÓN. Academia de Televisión (ATV)
Gloria Saló y Olga Flórez (). ¿QUÉ ES ESO DEL FORMATO?. Gedisa

TOM PETERS –”NUEVAS ORGANIZACIONES EN TIEMPOS DE CAOS “ EDIT – DEUSTO

JOSE Mª GASALLA –”LA NUEVA DIRECCIÓN DE PERSONAS” MARCO PARADOJICO DEL TALENTO DIRECTIVO.EDIT. –PIRAMIDE.

BRANDON TARTIKOFF – “THE LAST GREAT RIDE” EDIT –TOURTLE BAY BOOKS

JOHN SCULLEY – “DE PEPSI A APPLE”

SPENCER JONSON,MD :”QUIEN SE HA LLEVADO MI QUESO”. EDIT. EMPRESA ACTIVA.

KARL ALBRETCH . “ LA INTELIGENCIA SOCIAL” EDIT.VERGARA

MICHAEL PORTER –”ESTRATEGIA COMPETITIVA”. EDIT –CECSA-MÉXICO.FREE PRESS-USA 

JOSE CARLOS JARILLO –”DIRECCIÓN ESTRATÉGICA” .EDIT –MCGRAW HILL 

TOM PETERS –”EL CIRCULO DE LA INNOVACIÓN”. EDIT.COLECCIÓN REVISTA NEGOCIOS 

TOM PETERS –”RE – IMAGINA”.LA EXPERIENCIA EMPRESARIAL EN UNA ERA PERTURBADORA.EDIT -PEARSON
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías