Identifying Data 2020/21
Subject (*) Forecasting Market Needs: Analysis of Repositories and Schedules Code 616531021
Study programme
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Departamento profesorado máster
Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Lecturers
Arrojo Baliña, María José
Catalá Amílivia, Elena
Flórez García, Olga
Loureiro Vilarelle, Maria C.
Lustres Gómez, Emma
Revaldería Reija, Pedro
Romeo González, Luisa María
Sedes Prego, Carlos
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Web
General description A materia ten como obxectivo que o alumno comprenda a figura do produtor executivo de obras audiovisuais como promotor do proxecto, responsable da produción e xestión da obra como empresario creativo. O alumno coñecerá as tarefas e ferramentas do produtor executivo desde a xeración ou adquisición dunha idea ata a distribución, programación e exhibición da obra.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
– Prácticas de laboratorio (poden facerse online, con atención personalizada, computa na avaliación)
– Seminarios con profesionais
- Estudo de casos (con atención personalizada. Computa na aviación)

Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimiento dos traballos tutelados.
- Google Docs: para compartir materiais dos profesores e profesionais que imparten docencia.
- Teams: esta plataforma utilizarase para as clases maxistrais, os seminarios con profesionais, segundo o horario establecido, e para o seguimiento e apoio na realización dos traballos tutelados e prácticas en laboratorio. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado ás necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia. A través de Teams os alumnos tamén poden transladar consultas.

4. Modificacións na avaliación

Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
- As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesións que houbo presenciais ata o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
3. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios ca de xuño.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 CE8. Encontrar medios de financiación para proyectos comunicativos de informativos o de entretenimiento
A13 CE13 - Profundizar en el análisis de los productos periodísticos y de entretenimiento desde una perspectiva práctica e internacional
A14 CE14 - Adquirir las habilidades y aptitudes necesarias para entender las interdependencias de la comunicación digital
A20 CE20 - Conocer las responsabilidades de un productor ejecutivo en un proyecto de entrete
B2 CB7 - Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
-Coñecemento da figura do produtor executivo de obras audiovisuais como promotor do proxecto, responsable da produción e xestión da obra como empresario creativo. AJ13
AJ14
AJ20
-O alumno coñecerá as tarefas e ferramentas do produtor executivo desde a xeración ou adquisición dunha idea ata a distribución, programación e exhibición da obra. AJ8
BJ2

Contents
Topic Sub-topic
-Produción cualitativa.
1. A cultura cualitativa.
2. O talento.
3. O sistema.
4. O produto.
-Creación de marca. 1. Un día na división de antena
2. Elaboración da grella:
2.1. A audiencia
2.2. O orzamento
2.3. O catálogo
2.4. A competencia
2.5. A xestión das canles propias
2.6. A empaginación publicitaria
2.7. A lexislación
3. Mediaset España: Universo en 360º
-Cinema I. 1. O cinema comercial
2. Selección de mercados
3. Revisión de casos de éxito
-Cinema II. 1. O cinema de autor
2. Selección de festivais
3. Revisión de casos de éxito
-Cinema III. 1. Financiamento local coa posibilidade do financiamento internacional. Temas locais vs temas universais.
2. Coprodución nacional e internacional.
3. Facer non ficción como paso previo á produción de ficción.
4. Novos realizadores.
-Entretemento. 1. A telerealidade:
- A vida real na tele.
- As nosas emocións a través doutros.
- Os perfís máis buscados.
2. Os castings:
- Cada xénero unha procura.
- Especialidade profesional.
3. Os programas especiais:
- A procura de comunicación.
- Datas especiais.
- Badaladas fin de ano. Todos a un tempo.
-Formatos. 1. GRAN HERMANO// QUIéN QUIERE SER MILLONARIO?: o gran cambio.
2. Os concursos:
2.1 O Quiz Show. Un xénero paralelo á historia da televisión.
2.2 O Game un clásico que volve.
2.3 O Guessing game. Novo xénero: “O concurso do ano”, “ Bet on your talent”.
2.4 Como se fai un concurso?: Factores crave.
2.5 Os concursantes heroes dos espectadores.
2.6 “Boom” as claves levadas ao extremo.
3. O Emotaiment:
3.1 A televisión é emoción.
3.2 As historias da vida.
3.3 Os protagonistas.
3.4 As procuras.
4. Os programas de aventura:
4.1 "Volando Voy".
4.2 "Planeta Calleja".
4.3 Un comunicador: Jesús Calleja.
4.4 O famosos como reclamo.
5. O cooking show:
5.1 A cociña como xénero.
5.2 As receitas.
5.3 O plan de traballo. Unha formulación diferente.
5.4 O espectador aprende.
-Animación. 1. Películas de Animación: ÓSCAR e GOYA.
2. Diferenzas fundamentais entre producir animación e imaxe real.
3. Incremento das técnicas de animación no cinema de ficción: exemplos.
4. Orzamentos.
5. Financiamento.
6. As televisións, compañeiras imprescindibles.
7. O mercado internacional como obxectivo.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice B2 4 36 40
Case study A13 A14 2 16 18
Seminar A8 A13 A20 15 2 17
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Práctica de realización dun casting para un programa de entretemento de telerrealidade.
Case study
Produtores executivos expoñen o día da profesión audiovisual cos seus éxitos e os seus fracasos.
Seminar Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia


Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Case study
Description

A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice B2 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- O manexo das ferramentas informáticas explicadas en clase.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Lorenzo Díaz (). Informe sobre la televisión en España. (1989-1998).. Ediciones B
Federico Fdez. Díez (). La dirección de producción propia para cine y TV. Paidós
(). La nueva era de la televisión. Academia de Televisión (ATV)
Gloria Saló y Olga Flórez (). ¿Qué es eso del formato?. Gedisa

Peters, Tom. Nuevas organizaciones en tiempos de caos. Ed. Deusto.

Gasalla, José Mª. La nueva dirección de personas. Marco paradójico del talento directivo. Ed. Pirámide.

Tartikoff, Brandon. The last great ride. Ed. Tourtle bay books

Sculley, John. De Pepsi a Apple

Spencer Jonson, MD. Quién se ha llevado mi queso. Ed. Empresa Activa.

Albretch, Karl. La inteligencia social. Ed. Vergara.

Porter, Michael. Estrategia competitiva. Ed. Cecsa. Méxixo. Free Press. USA.  

Jarillo, José Carlos. Dirección estratégica. Ed. MCGRAW HILL 

Peters, Tom. El Círculo de la innovación. Ed. Colección Revista Negocios.   

Peters, Tom. Re-Imagina. La experiencia empresarial en una era perturbadora. Ed. Pearson.  

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.