Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Previsión de Necesidades do Mercado: Análise de Repositorios e Programacións Código 616531021
Titulación
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Profesorado
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Web http://www.mpxa.net
Descrición xeral A materia ten como obxectivo que o alumno comprenda a figura do produtor executivo de obras audiovisuais como promotor do proxecto, responsable da produción e xestión da obra como empresario creativo. O alumno coñecerá as tarefas e ferramentas do produtor executivo desde a xeración ou adquisición dunha idea ata a distribución, programación e exhibición da obra.


Competencias do título
Código Competencias do título
A8 CE8. Encontrar medios de financiación para proyectos comunicativos de informativos o de entretenimiento
A13 CE13 - Profundizar en el análisis de los productos periodísticos y de entretenimiento desde una perspectiva práctica e internacional
A14 CE14 - Adquirir las habilidades y aptitudes necesarias para entender las interdependencias de la comunicación digital
A20 CE20 - Conocer las responsabilidades de un productor ejecutivo en un proyecto de entrete
B2 CB7 - Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
-Coñecemento da figura do produtor executivo de obras audiovisuais como promotor do proxecto, responsable da produción e xestión da obra como empresario creativo. AP13
AP14
AP20
-O alumno coñecerá as tarefas e ferramentas do produtor executivo desde a xeración ou adquisición dunha idea ata a distribución, programación e exhibición da obra. AP8
BP2

Contidos
Temas Subtemas
-Produción cualitativa.
1. A CULTURA
1.1. A Produción Cualitativa
1.2. A Catro P que sempre hai q ter en conta
1.3. Quen é os clientes
1.4. O Novo Mercado
1.5. A Nova e Vella Cultura de Produción
1.6. A Organización como Paradoxo
2. O TALENTO
2.1. A Matriz do Talento e a Evolución Persoal
2.2. Categorías Básicas da Intelixencia
2.3. Comportamento Tóxico e Nutritivo
2.4. Os Perfís Imprescindibles
2.5. A Tensión Enerxía –Estrutura
3. O SISTEMA
3.1. O Enfoque de Sistema
3.2. Sorriso e Sistemas
3.3. Teoría do Arsénico
3.4. A Competencia
4. O PRODUTO
4.1. A Mecánica e A Dinámica
4.2. A Fina Liña entre Éxito e Fracaso
4.3. Os Matriz Custos –Ingresos
4.4. Os Matriz Custos –Audiencia
4.5. Cocientes de Produción
-Creación de marca. 1. Un día na división de antena
2. Elaboración da grella:
2.1. A audiencia
2.2. O orzamento
2.3. O catálogo
2.4. A competencia
2.5. A xestión das canles propias
2.6. A empaxinación publicitaria
2.7. A lexislación
3. Mediaset España: Universo en 360º
-Cinema I. 1. Qué facer coa túa idea
1.1. Ideas: Propias ou alleas?
1.2. Proxectos: Cinema ou Tele
1.3. Desenvolvemento: En qué consiste o desenvolvemento?
1.3.1. Análise de guión
1.3.2. Plan de financiamento
1.3.3. Plan de márketing
1.4 Documentación: dossier, guión e trailer. Ferramentas para o financiamento e procura de socios.
2. Situación en España:
Televisión-Financiamento Público-Financiamento Privado
2.1. Coñeces ao teu potencial investidor?
2.1.1 Cinema.
2.1.2. Televisión
2.1.3. Canles españolas e obrigación do 5%
2.1.4. En aberto (TVE, Antena 3, Telecinco)
2.1.5. Autonómicas, lingua propia
2.1.6. Movistar, Netflix, HBO
2.2. Venda a televisións:
2.2.1. Coprodución.
2.2.2. Precompra ou compra de dereitos. Produto en proceso de produción. Exclusividade curto / medio prazo.
2.2.3. Compra de produto acabado.
2.3.Financiamento público:
2.3.1. Desenvolvemento
2.3.2. Produción:
2.3.2.1. ICAA
2.3.2.2. Subvencións Autonómicas
2.3.2.3. Programa Ibermedia
2.3.2.4. Programa Media
2.3.2.5. Eurimages
2.3.2.6. Coprodución Nacional e Europea
2.4. Outras formas de financiamento:
2.4.1. Exencións Fiscais: Canarias e País Vasco
-Cinema II. 1. Desenvolvemento dun proxecto dentro do mercado internacional:
1.1. Talleres, residencias, mercados, fondos internacionais.
2. Estratexia financeira/ roteiro a seguir. Exemplos e casos prácticos.
3. Coprodución internacional: implicancias, pros e contras, reflexións, momento actual.
4. Cómo desenvolvo a estratexia para a miña película?
5. O lugar do produtor creativo hoxe, reflexións.
-Cinema III. 1. Qué facer co produto unha vez terminado
1.1. Cómo explotar o teu produto:
1.1.1. Distribución Tradicional: Distribuidoras nacionais e internacionais.
1.1.2. Distribuidor ou Axente de vendas? Diferenzas.
1.1.3. Tipos de dereitos, qué dereitos cédense aos distribuidores?
1.1.4. Cómo se negocia un contrato de distribución?
1.1.5. Qué debemos esperar dos acordos de distribución?
1.1.6. Mercados e Festivais Internacionais.
1.2. Novas formas de distribución:
1.2.1. Plataformas de distribución na internet. Vimeo on demand.
1.2.2. Netflix-Movistar TV- HBO- Amazon Studios
-Entretemento. 1. Televisión xeneralista en España
1.1. Cadeas principais. Público e programas.
1.2. Quen é quen?
1.3. Coñecendo ao público xeneralista.
1.4. Ameazas da TV xeneralista.
1.5. O futuro…
2. Factual Entertainment
2.1. O formato: creatividade, desenvolvemento e venda.
2.2. Tendencias de contidos de actualidade no mercado global.
2.3. Formatos máis relevantes.
3. Produción de formatos de actualidade
3.1. Documental: "Eu fun un narco".
3.1.1. O personaxe e as fontes.
3.1.2. O pitch.
3.1.3. “ Ficcionando” a realidade.
3.2. Reportaxes: "No punto de mira".
3.2.1. Marcando a diferenza.
3.2.2. A fábrica de investigacións.
3.3. Magazine: "O programa de Ana Rosa" e "120 Minutos"
3.3.1. Previsións e escaletas.
3.3.2. O equipo en directo
3.3.3. Audiencias: un exame diario.
-Formatos. 1. A TV que vivimos
2. Da idea á produción
3. Xénero reality
4. O Casting
5. A escaleta
6. O guion
7. Orzamentos
8. Principais produtoras pertencentes a grupos internacionais operando en España.
9. Vantaxes e desvantaxes dos grandes audiovisuais.
10. Creación:
10.1. Xestión da frustración
10.2. Escoita activa
10.3. Rutina de información
10.4. Como ordenar e xestionar a información. Os meus trucos.
10.5. Crear desde os espazos escénicos
10.6. Da idea ao formato + pitch + aterraxe á produción.
11. Adaptación de formatos de catálogo:
11.1. Información. Creative Boards.
11.2. Repartición do catálogo. Estratexia e fortalezas como
empresa.
11.3. Análise dunha biblia de formato. Exemplo concreto.
11.4. Identidade de formato: logos, título, grafismo. Exemplos
concretos.
12. Adaptación de formatos 3rd parties:
12.1. Principais empresas distribuidoras + Produtores independentes + Creadores independentes
12.2. Visión global e estratéxica de grupo Banijay vs necesidades como produtora en España
12.3. Negociación: un ou varios territorios?
-Animación. 1. Películas de Animación: ÓSCAR e GOYA.
2. Diferenzas fundamentais entre producir animación e imaxe real.
3. Incremento das técnicas de animación no cinema de ficción: exemplos.
4. Orzamentos.
5. Financiamento.
6. As televisións, compañeiras imprescindibles.
7. O mercado internacional como obxectivo.
-Marketing 1. Cambios nas estratexias de distribución e nos tempos de comunicación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A8 A13 A14 A20 B2 21 0 21
Seminario A8 A13 A20 29 24 53
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.
Seminario Sesiones impartidas por profesionais relevantes do sector. Realízase un traballo práctico aplicado ao propio proxecto de máster do alumno no que ten que identificar os seus potenciais inversores así como as vías de exhibición e distribución do seu proxecto de máster

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Sesión maxistral
Descrición
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías denominada "Titorías" na memoria de verificación do título, concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A8 A13 A20 O método de avaliación dos "TRABALLOS PRÁCTICOS" reflectido na memoria de verificación da titulación inclúese no Seminario:

- Identificar os potenciais inversores do seu proxecto de máster.
- Deseñar o plan de exhibición e distribución do seu proxecto.
20
Sesión maxistral A8 A13 A14 A20 B2 A sesión maxistral inclúe a “INTERVENCIÓN DO ALUMNO NA AULA” como método de avaliación que queda reflectido na memoria de verificación do título.
80
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Federico Fdez. Díez (2003). La dirección de producción propia para cine y TV. Paidós
VV.AA. (2001). La nueva era de la televisión. Academia de Televisión (ATV)
Gloria Saló y Olga Flórez (2003). ¿Qué es eso del formato?. Gedisa

Peters, Tom. Nuevas organizaciones en tiempos de caos. Ed. Deusto.

Gasalla, José Mª. La nueva dirección de personas. Marco paradójico del talento directivo. Ed. Pirámide.

Tartikoff, Brandon. The last great ride. Ed. Tourtle bay books

Sculley, John. De Pepsi a Apple

Spencer Jonson, MD. Quién se ha llevado mi queso. Ed. Empresa Activa.

Albretch, Karl. La inteligencia social. Ed. Vergara.

Porter, Michael. Estrategia competitiva. Ed. Cecsa. Méxixo. Free Press. USA.  

Jarillo, José Carlos. Dirección estratégica. Ed. MCGRAW HILL 

Peters, Tom. El Círculo de la innovación. Ed. Colección Revista Negocios.   

Peters, Tom. Re-Imagina. La experiencia empresarial en una era perturbadora. Ed. Pearson.  

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías