Identifying Data 2021/22
Subject (*) Technological Foundations of the Audiovisual Media Code 616G01003
Study programme
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
Lopez Mato, Javier
E-mail
javier.lopezm@udc.es
Lecturers
Lopez Mato, Javier
E-mail
javier.lopezm@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
General description Introducción aos fundamentos físicos e lóxicos dos medios audiovisuais, ás fontes de contidos e ao seu procesamento, aos diferentes formatos e estándares, e ás diferentes redes de distribución deste tipo de contidos.

Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
- Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Sesión Maxistral.
- Proba obxetiva (computa na availación).
- Prácticas de laboratorio (computa na availación).

*Metodoloxías docentes que se modifican
- Sesión Maxistral: Sesións virtuais a través da plataforma Teams na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario. As sesións poderán ser en directo ou pregrabadas.
- Prácticas de laboratorio: Sesións virtuais para explicar o contido da práctica a través da plataforma Teams na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario. As sesións poderán ser en directo ou pregrabadas. A realización da práctica, o precisar equipos e/ou espazos da Universidade, estará supeditada á disponibilidade de ditos equipos e/ou espazos para grupos reducidos mantendo as medidas de protección necesarias. De non dispor destes equipos e/ou espazos, cambiarase por un traballo no que o alumno demostre os coñecemento.
- O traballo tutelado quedará suspendido.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: Para facer consultas, solicitar tutorías virtuais, e facer seguimento dos obradoiros.
- Teams: Para realizar tutorías virtuais.

4. Modificacións na avaliación
- Prácticas de laboratorio: Mantéñense os mesmos criterios que figuran na guía docente. Se he preciso, a práctica cambiarase por un traballo no que o alumno demostre os seus coñecementos.
- Proba obxetiva: O exame presencial se sustituirá por un exame tipo test online a través do campus virtual.
- Traballos tutelados: Suspéndense. O cómputo do traballo tutelado na nota final repartirase entre o resto de metodoloxías.

*Observacións de avaliación:
- Cómputo de asistencia: Só se computarán as sesións realizadas até o momento no que se suspende a actividade presencial.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
B1 Que os estudantes demostraran posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoitan atoparse nun nivle que, se ben se apoia en libros de textos avanzados, inclúe tamén algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu eido de estudo.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as bases físicas dos medios de comunicación. Comprender os conceptos básicos dos procesos de captación, dixitalización, almacenamento, compresión e reprodución de audio e vídeo. Introdución ás tecnoloxías en centros de produción audiovisual. Coñecer os principios tecnolóxicos básicos das Redes de difusión de contidos audiovisuais: radio, televisión e internet. A7
A8
B1
B5
C3
C4
Aprender o manexo de tecnoloxías da man dun proxecto audiovisual. A1
A2
A7
A8
B1
B2
B4
B5
B6
B8
C2

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1: Introducción: Historia da Tecnoloxía Audiovisual 1.1 Principios Físicos
1.2 Historia do Audio
1.3 Historia da Imaxe Estática
1.4 Historia da Imaxe en Movemento
1.5 Historia dos Ordenadores e do Multimedia
Tema 2: Fundamentos Físicos: Luz, Cor e Son 2.1 Percepción
2.2 Movementos Ondulatorios
2.3 Natureza da Luz
2.4 Natureza da Cor
2.5 Natureza do Son
Tema 3: Captura, Almacenamento e Reproducción do Audio 3.1 Sistemas Analóxicos: Captura
3.2 Sistemas Analóxicos: Grabación
3.3 Sistemas Analóxicos: Reproducción
3.4 Sistemas Dixitais: Fundamentos da dixitalización do Audio
Tema 4: Captura, Almacenamento e Reproducción da Imaxe (Video) 4.1 Sistemas Analóxicos: Captura
4.2 Sistemas Analóxicos: Grabación
4.3 Sistemas Analóxicos: Reproducción
4.4 Sistemas Dixitais: Fundamentos da dixitalización da Imaxe
Tema 5: Tecnoloxías de Producción Audiovisual 5.1 Iluminación
5.2 Edición de Imaxe
Tema 6: Sistemas de Televisión 6.1 Redes de Comunicacións
6.2 Fundamentos da TV
6.3 TV Dixital
Tema 7: Redes de Ordenadores 6.1 Redes de Ordenadores
6.2 Redes de Área Local
6.3 Enlaces de Larga Distancia
6.4 Interconexión de Redes
6.5 Internet

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A7 A8 B1 B5 C3 C4 20 40 60
Objective test A7 A8 B1 B5 2 0 2
Laboratory practice A2 A7 A8 B1 B2 B5 B6 14 21 35
Supervised projects A1 A2 A7 A8 B1 B2 B4 B5 B6 B8 C2 4 40 44
Oral presentation B4 B6 8 0 8
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Contidos teóricos (non presencial)
Objective test Exame dos contidos teóricos da asignatura (non presencial)
Laboratory practice Prácticas con equipamento audiovisual no seminario e no plató (presencial)
Supervised projects Traballo audiovisual en grupo (non presencial)
Oral presentation Presentación no aula do traballo en grupo (presencial)

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Laboratory practice
Description
Tutorías de seguemento do traballo tutelado

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A7 A8 B1 B2 B4 B5 B6 B8 C2 Calidade do traballo 15
Objective test A7 A8 B1 B5 Exame escrito sobre os contidos teóricos
(nota mínima 4 puntos sobre 10)
40
Oral presentation B4 B6 Presentación no aula do traballo tutelado 5
Laboratory practice A2 A7 A8 B1 B2 B5 B6 Entrega das prácticas 40
 
Assessment comments
<p>No exame escrito é preciso obter como mínimo un 4 sobre 10 para poder aprobar a asignatura.</p><div><br /></div><div>As notas das prácticas de laboratorio e do traballo tutelado consérvanse ata o curso seguinte.</div>

Sources of information
Basic J. Martínez Abadía (2004). Manual Básico de Tecnología audiovisual y técnicas de creación, emisión y difusión de contenidos. Editorial Paidós

Toda a materia do curso estará a dispor dos alumnos no campus virtual. Non se precisan fontes adicionáis.

Complementary James F. Kurose (2004 ). Redes de Computadores. Un Enfoque Descendente Basado en Internet .
Robert S. Tannenbaum (1998). Theoretical Foundations of Multimedia. W.H Freeman Publishers
Behrouz A. Forouzan (2006). Transmisión de Datos en Redes de Comunicaciones.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Audio/616G01016
Development of Web and Video Content/616G01017
Advanced Web Design Tools/616G01036
Multimedia on Mobile Devices/616G01043

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.