Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Expresión gráfica Código 616G01004
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Métodos Matemáticos e de Representación
Coordinación
Mihura López, M. Rocío
Correo electrónico
rocio.mihura@udc.es
Profesorado
Hernandez Ibañez, Luis Antonio
Mihura López, M. Rocío
Correo electrónico
luis.hernandez@udc.es
rocio.mihura@udc.es
Web http://www.udc.es/cienciasdacomunicacion/
Descrición xeral Composición Gráfica. Aproveitamento dos medios, recursos, técnicas e procesos da creación e expresión da imaxe dixital.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
B1 Que os estudantes demostraran posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoitan atoparse nun nivle que, se ben se apoia en libros de textos avanzados, inclúe tamén algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu eido de estudo.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro do seu área de estudo)
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento dos aspectos formais e prásticos da imaxe. A1
A2
B2
B8
C1
Capacitamento no manexo das ferramentas informáticas básicas que todo creador ou comunicador ten que coñecer para afrontar un proxecto dixital. A1
A2
A7
A8
B3
B8
C1
C3
Coñecemento e emprego da terminoloxía básica sobre a imaxe e a comunicación dixital. A1
A8
B1
B3
B4
B8
C1
C3

Contidos
Temas Subtemas
1. Percepción. 1. La percepción.
2. Elementos Morfolóxicos da Imaxe. 1.- Elementos Morfolóxicos da Imaxe.
2.- La forma
3.- La forma en el espacio
3. Sintaxe da Imaxe. 1. La Síntesis Gráfica
2. Relaciones Compositivas.
3. El Espacio Compositivo
4. Teoría do Color. 1. Historia del Color.
2. Percepción del Color.
3. Modelos y espacios de Color.
4. Relaciones armónicas entre colores.
5. Psicología del Color.
5. Grafismo Dixital: ferramentas raster. 1. Formatos gráficos
2. Ferramenta de edición raster: Adobe Photoshop.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B1 B3 C1 C3 19 38 57
Prácticas a través de TIC A1 A2 A7 A8 B2 B4 B8 13 19.5 32.5
Traballos tutelados A2 A8 B2 B8 13 26 39
Lecturas B1 C1 C3 0 6.5 6.5
 
Atención personalizada 15 0 15
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral e audiovisual dos elementos téoricos necesarios para coñecer e comprender a materia.
Prácticas a través de TIC Mediante o emprego do PC e a través de ferramentas gráficas dixitales os alumnos resolverán problemas de composición gráfica.
Traballos tutelados Resolución de problemas gráficos plantexados a partir de cada nivel de aprendizaxe.
Lecturas Lecturas recomendadas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Os alumnos resolverán as suas dúbidas sobre os traballos en tutorías personalizadas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A2 A8 B2 B8 Os traballos recibirán unha calificación. 50
Prácticas a través de TIC A1 A2 A7 A8 B2 B4 B8 Os alumnos realizarán prácticas sobre puntos impartidos na materia. 20
Sesión maxistral B1 B3 C1 C3 Realizarase unha proba escrita sobre o contido teórico da materia. 30
 
Observacións avaliación
<p align="left">A materia Expresión Gráfica englboa dous apartados diferenciados, que son Composición e Ferramentas. Cada un deles avalíase de forma independente. É necesario aprobar ambos para superar a materia. En caso de suspender un deles na primeira convocatoria, gardarase a nota da parte aprobada na segunda convocatoria.</p><p align="left">COMPOSICIÓN </p><p align="left">Se calificará mediante evaluación continua, entregando en fecha todas las prácticas y realizando un trabajo monográfico tutelado. Para la calificación final se ponderará las notas obtenidas en las prácticas. Alternativamente, los alumnos podrán optar por ser calificados presentándose únicamente a un examen final. Ambas alternativas son aplicables a todas las convocatorias.</p><p><strong>HERRAMIENTAS DE EDICIÓN DIGITAL
</strong>

</p><p>Durante el cuatrimestre se recogerán ejercicios que es necesario entregar en fecha&nbsp; y aprobar para la evaluación ECTS. Se realizará un examen en la fecha de la convocatoria oficial de febrero que constará de apartado teórico y práctico. La metodología de evaluación en este apartado esde 35% en prácticas realizadas durante el curso y 65% en una prueba práctica y teórica.</p><p align="left">&nbsp;</p>

Fontes de información
Bibliografía básica Steuer, Sharon (2002). Arte y creatividad con Photoshop. Madrid. Anaya Multimedia
Arnheim, R. (1985). Arte y percepción visual. Madrid. Alianza
Arnheim, R (1976). El pensamiento visual. Buenos Aires. Eudeba
Dondis, D. A. (1976). La sintaxis de la imagen. Barcelona, Gustavo Gili
Kandinski, W. (1974). Punto y línea sobre el plano. Barcelona. Barral
Goldstein, B. (1991). Sensación y percepción. DDebate

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías