Identifying Data 2023/24
Subject (*) Graphic Expression Code 616G01004
Study programme
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Coordinador
Mihura López, M. Rocío
E-mail
rocio.mihura@udc.es
Lecturers
Hernandez Ibañez, Luis Antonio
Meira Rodríguez, Pedro
Mihura López, M. Rocío
E-mail
luis.hernandez@udc.es
pedro.meira.rodriguez@udc.es
rocio.mihura@udc.es
Web http://https://comunicacion.udc.es/es
General description Composición Gráfica. Aproveitamento dos medios, recursos, técnicas e procesos da creación e expresión da imaxe dixital.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A4 Investigar e analizar a comunicación audiovisual.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento dos aspectos formais e plásticos da imaxe. A1
A2
A4
A12
C2
C3
C4
Capacitamento no manexo das ferramentas informáticas básicas que todo creador ou comunicador ten que coñecer para afrontar un proxecto dixital. A2
A7
A8
Coñecemento e emprego da terminoloxía básica sobre a imaxe e a comunicación dixital. A2
A8

Contents
Topic Sub-topic
1. Percepción. 1. A percepción.
2. Elementos Morfolóxicos da Imaxe. 1.Elementos Morfolóxicos da Imaxe.
2.A forma
3.A forma no espazo
3. Sintaxe da Imaxe. 1. A Síntese Gráfica
2. Relacións Compositivas
3. O Espazo Compositivo
4. Teoría da Cor. 1. Historia da Cor
2. Percepción da Cor
3. Modelos e espazos de Cor.
4. Relacións armónicas entre cores.
5. Psicoloxía da Cor
5. Grafismo Dixital 1. Formatos gráficos
2. Ferramenta de edición dixital.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A1 C4 30 30 60
Supervised projects A2 A8 C2 C4 8 27 35
Workshop A2 A7 A8 C3 20 20 40
Document analysis A4 A12 0 10 10
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral e audiovisual dos elementos téoricos necesarios para coñecer e comprender a materia.
Supervised projects Realizaránse traballos que suporán a suma do aprendido en toda a materia. Serán realizados polo alumnado de forma autónoma.
Workshop Realizaránse traballos que partirán da teoría impartida, coa asistencia do profesorado de maneira presencial na aula.
Document analysis Realizarase un proxecto que parte do análise dun artista o movemento artístico, a partir da obra publicada.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Workshop
Description
Traballos tutelados:
Para estes traballos o alumnado pode solicitar tutorías individuales no horario establecido polo profesorado e publicado na web do centro.

Obradoiro:
O alumnado resolverá as súas dúbidas de xeito presencial na aula.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A2 A8 C2 C4 Nestes traballos o alumnado reflicte a teoría aprendida durante toda a materia. 30
Workshop A2 A7 A8 C3 Os exercicios realizados nas sesións de obradoiros calificaranse de forma ponderada en función da importancia dos mesmos e de maneira continua ao longo da materia, en ambos apartados (Composición e Ferrametnas). 70
 
Assessment comments

COMPOSICIÓN
Calificarase mediante
avaliación continua, entregando en data todas as prácticas e realizando un
traballo monográfico tutelado. Para a calificación
final se ponderarán as cualificacións obtidas nas prácticas.

Para superar a parte de composición na segunda convocatoria será necesario, al igual que na primeira, entregar o blog de traballos prácticos completo.

FERRAMENTAS DE EDICIÓN DIXITAL
Calificarase mediante avaliación continua, entregando en data todas as prácticas e traballos. Para a
calificación final da primeira convocatoria se ponderarán as cualificacións obtidas. O alumnado que no asistira a clase de forma regular optará un examen na data oficial da convocatoria.

A segunda convocatoria calificarase mediante a elaboración dun traballo.

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario

Os alumnos con matrícula a tempo parcial poderán solicitar dispensa académica según as condicións descritas na Norma que Regula o Rexime de Dedicación ao Estudo e a Permanencia e a Progresión dos Estudantes de Grao e Máster Universitario na Universidade da Coruña aprobada polo Consello Social o 04/05/2017.


Sources of information
Basic Arnheim, R. (1985). Arte y percepción visual. Madrid. Alianza
Arnheim, R (1976). El pensamiento visual. Buenos Aires. Eudeba
Dondis, D. A. (1976). La sintaxis de la imagen. Barcelona, Gustavo Gili
Kandinski, W. (1974). Punto y línea sobre el plano. Barcelona. Barral
Goldstein, B. (1991). Sensación y percepción. DDebate

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Applied Design/616G01015

Other comments

Nesta materia, a presentación material dos traballos considérase parte da aprendizaxe e como tal é avaliable. Non se admitirá un traballo que non acade o estandar mínimo universitario.

As faltas de ortografía considéranse unha falta grave, de forma que cinco faltas de ortografía no mesmo traballo supoñen un suspenso e catro ou menos restan 0,25 puntos cada unha.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.