Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Historia del cine y de la animación Código 616G01006
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Grado 2º cuatrimestre
Primero Formación básica 6
Idioma
Castellano
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador/a
Videla Rodríguez, José Juan
Correo electrónico
jose.videla@udc.es
Profesorado
Videla Rodríguez, José Juan
Correo electrónico
jose.videla@udc.es
Web
Descripción general Estudiarase a evolución do cinema e da animación dende as súa orixe ata hoxe en día. Dende unha perspectiva diacrónica os alumnos analizarán a progresión do cine tanto a nivel mundial, como español e galego. Este estudo farase visionando os principais filmes da historia do cinema e situándoos no seu contexto. O obxectivo é dotar aos alumnos dunha cultura audiovisual básica para os estudos posteriores.

Competencias del título
Código Competencias del título
A4 Investigar y analizar la comunicación audiovisual.
A5 Conocer las teorías y la historia de la comunicación audiovisual.
A11 Conocer las metodologías de investigación y análisis.
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 Expresarse correctamente tanto de forma oral como escrita en las lenguas oficiales de la comunidad autonoma.
B9 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadania abierta, culta, critica, comprometida, democratica y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien comun.
C1 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras
C2 Valorar criticamente el conocimiento, la tecnologia y la informacion disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.
C3 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
C4 Valorar la importancia que tiene la investigacion, la innovacion y el desarrollo tecnologico en el avance socioeconomico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Ser capaz de analiza-las obras audiovisuais desde a perspectiva da historia estética e tecnolóxica A4
Coñece-la evolución histórica do cine atendendendo ás principais obras cinematográficas A5
Ser capaz de expoñe-las conclusións e argumentacións dun estudio de forma clara, establecendo diálogo con argumentos que contradín os propios A4
A11
Ser capaz de escribir un estudio diacrónico comparativo das obras cinematográficas A4
A5
A11
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. B3
C2
C3
Mellorar a capacidade de análise. B2
B3
Habilidade para a organización e temporalización de tarefas B5
B9
Resolver problemas de forma efectiva. B9
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. B6
Traballar en equipo dun xeito colaborativo B5
C1
C4

Contenidos
Tema Subtema
O nacemento dun arte e dunha industria - A invención e os pioneiros
- O estatuto artístico
- As primeiras vangardas

Cine mudo e invención do sonoro - Expresionismo alemán
- O cinema europeo e norteamericano
- As vangardas soviéticas e o cinema ideolóxico
- O cinema español
Os anos 40 e 50 - A consolidación do sistema norteamericano
- O Neorrealismo italiano
- O realismo poético francés
- O cinema de postguerra española
A revolución dos 60 - A Nouvelle Vague, o Free cinema e o Cinema Novo
- O novo cinema español
- O New American cinema
Dos anos 70 á actualidade
- Cinema comercial e cinema independente
- Grandes producións, novos formatos e efectos
- A posmodernidade
- O cinema español da democracia

Animación na historia do cinema - As primeiras longametraxes
- Walt Disney
- A animación e a televisión
- As novas formas de animación no cinema. A transformación tecnolóxica

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Sesión magistral A4 A5 A11 C3 C2 13 0 13
Análisis de fuentes documentales A4 A5 A11 B2 B3 B5 C3 C2 28 56 84
Presentación oral A5 A4 B6 B9 C1 C2 C4 7 7 14
Salida de campo A4 A5 5 0 5
Prueba objetiva A11 B2 B3 B6 3 30 33
 
Atención personalizada 1 0 1
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Sesión magistral A clase maxistral tamén é coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. O profesor exporá os aspectos máis relevantes que contextualizan cada etapa da historia do cine e amosará exemplos de filmes na aula.
Análisis de fuentes documentales Na aula veránse películas ou fragmentos delas cada semana para que o alumno coñeza e analice o visto nas clases maxistrais.
Presentación oral Presentación do traballo en grupos sobre algún filme.
Salida de campo Visita a centros relacionados coa historia do audiovisual como o CGAI
Prueba objetiva O alumno realizará un exame sobre o explicado nas sesións maxistrais, o material de estudio definido polo profesor e os traballos feitos sobre as películas.

Atención personalizada
Metodologías
Análisis de fuentes documentales
Descripción
Para a realización destes traballos o alumno contará coa atención do profesor.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Análisis de fuentes documentales A4 A5 A11 B2 B3 B5 C3 C2 Elaboración de traballos prácticos grupais e individuas sobre os contidos da materia 40
Prueba objetiva A11 B2 B3 B6 Proba sobre os contidos das clases maxistrais e do visionado dos films. Para aprobar a materia é necesario ter superado estes exames. 50
Presentación oral A5 A4 B6 B9 C1 C2 C4 Exposición oral de traballos prácticos.
Durante o curso, o docente darán máis indicacións sobre o calendario, estructura e forma desta tarefa.
10
 
Observaciones evaluación

Para aprobar a materia é necesario ter superadas as probas sobre os flimes e teoría.

Os traballos deberán entregarse na data establecida. Se non se cumple esta condición, non se avaliarán.

Valorarase a participación e rendemento do alumno na clase.

Ortografía: unha falta de ortografía suporá o suspenso no traballo ou examen. Asemesmo, calquer fragmento copiado e detectado nos traballos entregados suporá a anulación dese traballo.

Insístese no requisito imprescindible de que os alumnos vexan os filmes propostos.

Para a oportunidade de xullo manterase a mesma porcentaxe de avaliación
que na de maio.

Este apartado poderá sufrir modificacacións parciais debido a baixa médica da profesora.

 


Fuentes de información
Básica Chong, A (2010). Animación Digital. Barcelona: Blume
Martínez-Salanova Sánchez, Enrique (). El cine de animación. http://www.uhu.es/cine.educacion/cineyeducacion/historiacineanimacion.htm#E l_cine_de_animación_
Benet, Vicente J. (2012). El cine español. Una historia cultural. Barcelona. Paidós Comunicación
Barnouw, Erik (2005). El documental. Historia y estilo. Barcelona: Gedisa
Gubern, Román (2014). Historia del cine. Barcelona: Anagrama
VV.AA (2016). Historia del cine. Madrid: Fragua
Cousins, Mark (2011). Historia del cine. Barcelona: Blume
VV.AA (2009). Historia del cine español. Madrid: Cátedra
Memba, Javier (2008). Historia del Cine Universal. Madrid: T&B Editores
Sánchez Noriega, José Luis (2018). Historia del cine. Teoría, estéticas y géneros . Madrid: Alianza Editorial
Castro de Paz, J. L. (coord.) (1996). Historia do cine en Galicia. A Coruña: Vía Láctea Editoria
Cousins, Mark (2011-2014). The story of film. Una odisea. Inglaterra. Avalon/Cameo

Caparrós Lera, J. M., Historia del cine europeo: de Lumière a Lars von Trier. Madrid: Rialp, 2007.

Caparrós Lera, J. M., Historia del cine mundial. Madrid: Rialp. 2009.

Castro de Paz, J. L. (coord.), Historia do cine en Galicia. Perillo: Vía Láctea, 1996.  

Chong, A., Animación digital. Barcelona: Blume, 2010.

Costa, J., Películas clave del cine de animación. Robin Cook Press, 2010

Cousins, M., Historia del cine. Barcelona: Blume, 2005.

García Fernández, E.,Guía histórica del cine: 1895-2001. Madrid: UCM, 2002.

García Fernández, E., Historia del cine. Madrid: Fragua, 2011.

Gubern, R., Historia del cine. Lumen: Barcelona: 2000.

Kerlow, I., The Art of 3-D Computer Animation and Effects. Wiley, 2009.

Memba, J., Historia del cine universal. Madrid: T&B, 2008.

Sánchez Noriega, J. L., Historia del cine: teoría y géneros cinematográficos, fotografía y televisión. Madrid: Alianza, 2002.

VVAA., Historia del cine español. Madrid: Cátedra, 2009.

Zubiaur Carreño, F. J., Historia del cine y de otros medios audiovisuales. Pamplona: Eunsa, 2008.

Complementária Schenider, Steven Jay (2011). 1001 películas que ver antes de morir. Barcelona:Random House Mondadori
Sánchez Noriega, J. L. (2011). Historia del cine en películas 1970-1999. Bilbao: Mensajero
Sánchez Noriega, J. L. (2009). Historia del cine en películas 1980-1989. Bilbao: Mensajero
Sánchez Noriega, J. L. (2007). Historia del cine en películas 1990-1999. Bilbao: Mensajero
VV.AA (2011). Los grandes directores de la historia del cine. Barcelona: Manonotroppo

Alberich, E., Películas clave del cine histórico. Barcelona: Robinbook, 2009.

Allen, R.C., Teoría y práctica de la historia del cine. Barcelona: Paidós, 1995.

Barroso, M. A., Las cien mejores películas del siglo XX. Madrid: Jaguar, 2010.

Bello Cuevas, J. A., Cine mudo español 1896-1920: (Ficción, documental y reportaje). Barcelona: Laertes, 2010.

Benet, V., La cultura del cine. Barcelona: Paidós, 2004.

Beylie, C., Películas clave de la historia del cine. Barcelona: Robinbook, 2006.

Bordwell, D., El cine clásico de Hollywood estilo cinematográfico y modo de producción hasta 196o. Barcelona: Paidos, 1997.

Brunetta, G.P., Historia mundial del cine. Madrid: Akal, 2011.

Carmona, R., Cómo se comenta un texto fílmico. Madrid: Cátedra, 1993.

Casetti, F., Di Chio, F., Cómo analizar un film. Barcelona: Paidos, 1991.

Costa, A., Saber ver el cine. Barcelona: Paidos: 1988.

Deltell Escolar, L., Breve historia del cine. Madrid: Fragua, 2009.

García Fernández, E.,Historia del cine en Galicia 1896-1984. Coruña: La Voz de Galicia, 1985.

Kemp, P., Cine toda la historia. Barcelona: Blume, 2011.

Lacolla, E., El cine en su época. Una historia política del filme. Córdoba: Comunic-Arte, 2008.

Parkinson: D., Historia del cine. Barcelona: Destino, 1998.

Sánchez Vidal, A., Historia del cine. Madrid: Historia 16, 1997.

Talens, J., Zunzunegui, S. (eds.): Contracampo. Ensayos sobre teoría e historia del cine. Madrid: Cátedra, 2007.

VVAA., Estéticas de la animación. Madrid: Maia, 2010.

Wyver, J., La imagen en movimiento. Valencia: IVAECM, 1992.


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
Historia de la Radio, la Televisión y la Multimedia/616G01002

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
Sector audiovisual/616G01007

Asignaturas que continúan el temario
Ficción audiovisual/616G01014
Guión/616G01018
Análisis audiovisual/616G01021
Dirección de Fotografía: Cámara e Iluminación/616G01022
Teoría y práctica de la edición y el montaje/616G01023
Diseño de Producción y Dirección Artística/616G01025
Ambientación sonora e musical/616G01028
Organización y producción audiovisual /616G01029
Realización Audiovisual/616G01030
Posproducción digital/616G01031

Otros comentarios

Valorarase a participación e rendemento do alumno na clase.

Ortografía: unha falta de ortografía suporá o suspenso no traballo/examen.

Insístese no requisito imprescindible de que os alumnos vexan os filmes propostos.

Recoméndase o visionado das películas nas versións que ten a biblioteca e completalo co material adicional que inclúen.



(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías