Identifying Data 2023/24
Subject (*) History of Cinema and Animation Code 616G01006
Study programme
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Videla Rodríguez, José Juan
E-mail
jose.videla@udc.es
Lecturers
Formoso Barro, Maria Josefa
Videla Rodríguez, José Juan
E-mail
m.formoso@udc.es
jose.videla@udc.es
Web
General description Estudiarase a evolución do cinema e da animación dende as súa orixe ata hoxe en día. Dende unha perspectiva diacrónica os alumnos analizarán a progresión do cine tanto a nivel mundial, como español e galego. Este estudo farase visionando os principais filmes da historia do cinema e situándoos no seu contexto. O obxectivo é dotar aos alumnos dunha cultura audiovisual básica para os estudos posteriores.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Investigar e analizar a comunicación audiovisual.
A5 Coñecelas teorías e a historia da comunicación audiovisual.
A11 Coñecelas metodoloxías de investigación e análise.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que acheguen unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ser capaz de analizar obras audiovisuais desde a perspectiva da historia estética e tecnolóxica. Coñecer a evolución histórica do cinema atendendo ás principais obras cinematográficas. A4
A5
A11
B2
B3
C3
Ser capaz de presentar con claridade as conclusións e argumentos dun estudo, establecendo un diálogo con argumentos que se contradigan cos seus. Ser capaz de realizar un estudo diacrónico comparativo de obras cinematográficas. A4
A5
A11
B3
B6
B9
C1
C2
C3
C4

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. O nacemento dun arte e dunha industria - A invención e os pioneiros
- Primeiros anos
- Anos 20
- A chegada do sonoro
- As vangardas
Tema 2. A consolidación dun medio de masas (1930/1940) - A expansión americana
- O impulso do son
- Os xéneros e os directores clásicos
Tema 3. Cine clásico e neorrealismo italiano - Os anos 40. Hollywood clásico
- Os directores do sistema de estudios
- Os xéneros
- O cine europeo
- Os anos 50
- Os xéneros
- O cine europeo
- O Neorrealismo italiano
Tema 4. O cine nos 60, tempo de cambios - A Nouvelle Vague
- Os outros novos cines
- Hollywood anos 60
- Os xéneros
- O New American cinema
Tema 6. Anos 70 e 80, o Novo Hollywood e Europa

- Grandes producións, novos formatos e efectos
- Anos 70
- Xéneros
- Anos 80
- Xéneros
- O cine en Europa


Tema 7. A posmodernidade cinematográfica - Características xerais
- Directores
- Xéneros
- Cine europeo posmoderno



Tema 8. O Documental - Os pioneiros
- Características
- Tipos e desenvolvemento histórico
- As novas formas dixitais
Tema 9. Pioneiros do cinema de animación - Concepto de animación
- Emile Reynauld y el teatro óptico
- Georges Méliès
- James Stuart Blackton
- Segundo de Chomón
- Ladislaw Starewicz
- Quirino Cristiani
- Emile Cohl.
Tema 10. Animación en Norteamérica - Winsor McCay
- Max Fleisher
- Pat Sullivan e Otto Mesmer
- Walt Disney
- Pixar
- Tim Burton
Tema 11. Animación en Europa e vanguardas - O Bloque Soviético e o Telón de Aceiro
- Escola de Zagreb
- Youry Norstein
- Jiri Trnka
- Jan Svankmajer
- Francia.
- Reino Unido
- Vangardas e cinema experimental
- Canadá: National Film Board
Tema 12. Animación no Xapón: O Anime - Orixe e concepto de anime
- Características
- Hiroshi Okawa e Toei Doga.
- Osamu Tezuka e Mushi Production
- Isao Takahata e Hayao Miyazaki: Estudio Ghibli.
- Outros autores de referencia
Tema 13. Animación en España e en Galicia - Precursores do cinema de animación en España
- A Idade Dourada (1939 - 1953)
- Os anos 60 e 70
- A década dos 80
- A dixitalización dos 90
- Animación en Galicia

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A4 A5 A11 B9 C1 C2 C3 C4 29 25 54
Supervised projects A4 A5 A11 B2 B3 B5 B6 C2 C3 29 29 58
Oral presentation B2 B3 C1 1 17 18
Short answer questions A4 A5 B3 B6 1 17 18
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición dos contidos teóricos con exemplos audiovisuais.
Supervised projects Traballos en grupo e individuais sobre fontes audiovisuais e bibliográficas referidas os diferentes apartados do temario
Oral presentation Exposición oral dos traballos sobre os contidos da materia
Short answer questions Exame sobre as cuestións teóricas e sobre películas de visión obligatoria.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Description
O alumnado recibirá atención personalizada na aula durante as sesións prácticas, nas horas de tutorías fixadas no horario do profesor e a través de Teams cando así o demande.

Os/as estudantes a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia establecerán co profesor as metodoloxías pertinentes en cada caso.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A4 A5 A11 B9 C1 C2 C3 C4 Cuestionario sobre cada tema exposto 25
Supervised projects A4 A5 A11 B2 B3 B5 B6 C2 C3 Elaboración de traballos prácticos individuais e grupais sobre os contidos da materia 25
Short answer questions A4 A5 B3 B6 Exame de reposta breve sobre as películas de visión obligatoria 25
Oral presentation B2 B3 C1 Exposición oral dos traballos grupais sobre os contidos da materia 25
 
Assessment comments

NORMAS XERAIS

  • Para aprobar hai que ter aprobadas os bloques teórico e práctico. As porcentaxes de cada bloque son os mesmos na primeira e segunda oportunidade.
  • En caso de suspender, na segunda oportunidade avaliarase o bloque ou bloques que estivese suspenso, e dentro de cada bloque a parte ou partes que non se aprobou.
  • Si se suspéndese a parte do Pinterest, cada estudante realizará un Pinterest individual con contidos que se sinalarán oportunamente.
  • A copia textual nos traballos grupáis ou persoáis, ou calquera outro tipo de acción fraudulenta supera a calificación de 0 no traballo ou proba correspondente.

BLOQUE DE TEORÍA

  • O bloque de teoría está composto polos cuestionarios e o exame de películas.
  • O bloque ten un valor total de 5 sobre 10 na cualificación global.
  • Para aprobar este bloque hai que ter como mínimo un 2,5 entre os cuestionarios e o exame de películas.

BLOQUE DE PRÁCTICA

  • O bloque de práctica está composto polo Pinterest e a exposición dos contidos.
  • O bloque ten un valor de 5 sobre 10 na cualificación final
  • Para aprobar este bloque hai que ter un 2,5 como mínimo entre o blog e a exposición dos contidos.

 


Sources of information
Basic Chong, A (2010). Animación Digital. Barcelona: Blume
Martínez-Salanova Sánchez, Enrique (). El cine de animación. http://www.uhu.es/cine.educacion/cineyeducacion/historiacineanimacion.htm#E l_cine_de_animación_
Benet, Vicente J. (2012). El cine español. Una historia cultural. Barcelona. Paidós Comunicación
Barnouw, Erik (2005). El documental. Historia y estilo. Barcelona: Gedisa
Gubern, Román (2014). Historia del cine. Barcelona: Anagrama
VV.AA (2016). Historia del cine. Madrid: Fragua
Cousins, Mark (2011). Historia del cine. Barcelona: Blume
VV.AA (2009). Historia del cine español. Madrid: Cátedra
Memba, Javier (2008). Historia del Cine Universal. Madrid: T&B Editores
Sánchez Noriega, José Luis (2018). Historia del cine. Teoría, estéticas y géneros . Madrid: Alianza Editorial
Castro de Paz, J. L. (coord.) (1996). Historia do cine en Galicia. A Coruña: Vía Láctea Editoria
Cousins, Mark (2011-2014). The story of film. Una odisea. Inglaterra. Avalon/Cameo

Complementary Schenider, Steven Jay (2011). 1001 películas que ver antes de morir. Barcelona:Random House Mondadori
Sánchez Noriega, J. L. (2011). Historia del cine en películas 1970-1999. Bilbao: Mensajero
Sánchez Noriega, J. L. (2009). Historia del cine en películas 1980-1989. Bilbao: Mensajero
Sánchez Noriega, J. L. (2007). Historia del cine en películas 1990-1999. Bilbao: Mensajero
VV.AA (2011). Los grandes directores de la historia del cine. Barcelona: Manonotroppo

Alberich, E., Películas clave del cine histórico. Barcelona: Robinbook, 2009.

Allen, R.C., Teoría y práctica de la historia del cine. Barcelona: Paidós, 1995.

Barroso, M. A., Las cien mejores películas del siglo XX. Madrid: Jaguar, 2010.

Bello Cuevas, J. A., Cine mudo español 1896-1920: (Ficción, documental y reportaje). Barcelona: Laertes, 2010.

Benet, V., La cultura del cine. Barcelona: Paidós, 2004.

Beylie, C., Películas clave de la historia del cine. Barcelona: Robinbook, 2006.

Bordwell, D., El cine clásico de Hollywood estilo cinematográfico y modo de producción hasta 196o. Barcelona: Paidos, 1997.

Brunetta, G.P., Historia mundial del cine. Madrid: Akal, 2011.

Carmona, R., Cómo se comenta un texto fílmico. Madrid: Cátedra, 1993.

Casetti, F., Di Chio, F., Cómo analizar un film. Barcelona: Paidos, 1991.

Costa, A., Saber ver el cine. Barcelona: Paidos: 1988.

Deltell Escolar, L., Breve historia del cine. Madrid: Fragua, 2009.

García Fernández, E.,Historia del cine en Galicia 1896-1984. Coruña: La Voz de Galicia, 1985.

Kemp, P., Cine toda la historia. Barcelona: Blume, 2011.

Lacolla, E., El cine en su época. Una historia política del filme. Córdoba: Comunic-Arte, 2008.

Parkinson: D., Historia del cine. Barcelona: Destino, 1998.

Sánchez Vidal, A., Historia del cine. Madrid: Historia 16, 1997.

Talens, J., Zunzunegui, S. (eds.): Contracampo. Ensayos sobre teoría e historia del cine. Madrid: Cátedra, 2007.

VVAA., Estéticas de la animación. Madrid: Maia, 2010.

Wyver, J., La imagen en movimiento. Valencia: IVAECM, 1992.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
History of radio, televisión and multi-media/616G01002

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
The Audiovisual Sector/616G01007

Subjects that continue the syllabus
Audiovisual Fiction/616G01014
Screenplay Writing/616G01018
Audiovisual Analysis/616G01021
Cinematography Direction and Lighting/616G01022
Theory and Practice of Editing/616G01023
Art Direction and Production Design/616G01025
Sound and Music/616G01028
Audiovisual Organisation and Production/616G01029
Filmmaking/616G01030
Digital Post-Production/616G01031

Other comments

Valorarase a participación e rendemento do alumno na clase.

Ortografía: unha falta de ortografía suporá o suspenso no traballo/examen.

Insístese no requisito imprescindible de que os alumnos vexan os filmes propostos.

Recoméndase o visionado das películas nas versións que ten a biblioteca e completalo co material adicional que inclúen.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.