Identifying Data 2019/20
Subject (*) The Audiovisual Sector Code 616G01007
Study programme
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Diaz Gonzalez, Maria Jesus
E-mail
m.j.diaz@udc.es
Lecturers
Diaz Gonzalez, Maria Jesus
E-mail
m.j.diaz@udc.es
Web
General description Sector Audiovisual ofrece ao alumno os coñecementos específicos sobre o funcionamento institucional, económico e político do sistema audiovisual e dos actores que o integran (administración, empresas, soportes e audiencias). Preténdese unha aproximación ao sector audiovisual como industria.
Os profesionais da comunicación audiovisual necesitan saber como operan e interrelaciónanse os medios, as tecnoloxías e os produtos nun campo de actividade económica de crecente peso e influencia.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Xestionar proxetos audiovisuais.
A4 Investigar e analizala comunicación audiovisual.
A6 Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias.
A9 Coñecelos modelos de xestión.
A10 Coñecelo marco legal e deontolóxico.
B1 Que os estudantes demostraran posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoitan atoparse nun nivle que, se ben se apoia en libros de textos avanzados, inclúe tamén algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu eido de estudo.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que acheguen unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer a estrutura do sistema audiovisual español e internacional a partir da análise da radio, a televisión, o cinema, a animación e internet como mercado de produtos audiovisuais. A3
A4
A6
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B5
C1
C4
Análise dos elementos estruturais do mercado audiovisual mediante técnicas cuantitativas e cualitativas. A4
A6
B2
B3
B4
B5
C1
C3
C4
Adquirir os hábitos de traballo individual e colaborativo para desempeñarse profesionalmente no sector audiovisual. Tomar decisións, asumir riscos e afrontar con madurez os acertos e erros derivados das mesmas. Capacidade de organización e temporalización das tarefas. Consultar se se necesita orientación: chegar a tempo coas preguntas e as dúbidas. A3
A4
A6
A9
B2
B3
B4
B5
B9
C2
C3
C4

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. O sector audiovisual en España -Configuración na etapa democrática (dende 1977 ata a actualidade).
- O sector audiovisual no contexto dos sectores económicos españois.
- Os grupos audiovisuais.
Tema 2. O sector radiofónico - Configuración do sector radiofónico.
- Datos estruturais do sector radiofónico.
- Tendencias.
Tema 3. O sector televisivo - Configuración do sector televisivo.
- Datos estruturais do sector televisivo.
- Tendencias.
Tema 4. O sector cinemetográfico - Marco regulatorio europeo e español.
- Cadea de valor: produción-distribución-exhibición
- Políticas de fomento da cinematografía.
- Premios e festivais.
Tema 5. O sector da animación - A animación, industria global.
- A animación e os efectos visuais en España.
- Tendencias e retos.
Tema 6. Internet como centro dos cambios no sector audiovisual - Transformacións nos modelos de producción, distribución y consumo.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A3 A4 A6 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C4 26 25 51
Document analysis A4 A6 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C4 14 10 24
Workbook A6 A9 A10 B3 B9 C2 C4 0 15 15
Collaborative learning A4 A6 A9 B2 B3 B4 B5 B9 C2 C3 C4 14 20 34
Mixed objective/subjective test B1 B2 B3 B4 C2 4 20 24
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Leccións expositivas nas que se explicarán os aspectos principais dos bloques temáticos que comprende a materia. Un dos seus obxectivos é facilitar a aprendizaxe dos conceptos propios desta disciplina.
É conveniente que o alumno dedique polo menos unha hora de traballo persoal para cada lección expositiva, para reflexionar sobre o explicado e expoñer a tempo as súas dúbidas e comentarios.
Document analysis Busca, selección e sistematización de fontes de información de referencia sobre os sectores estudados, e sobre os grupos de comunicación.
Interpretación da información obtida nas devanditas fontes: informes sectoriais, informes económico-financeiros, datos estatísticos.
É conveniente que o alumno dedique polo menos unha hora de traballo persoal por cada clase de análise de fontes, para reflexionar sobre o explicado e expoñer a tempo as súas dúbidas e comentarios.
Workbook Seleccionarase un libro de lectura obrigatoria.
A lectura de libros actuais sobre a materia facilita a comprensión conceptual e a reflexión, e contribúe a garantir unha aprendizaxe en profundidade.
A lectura é un dos hábitos que máis contribúe á profundidade no xuízo e á riqueza expresiva.
Collaborative learning Para lograr a aprendizaxe do alumno sobre as características e situación actual dos distintos sectores que abrangue esta materia, realizarase un traballo en grupo.
Deste modo preténdese alcanzar unha aprendizaxe dinámica sobre uns contidos que son en si mesmos cambiantes, e polo tanto, o máis importante é que os alumnos saiban que é relevante actualizar, cales son as fontes de información significativas e como utilizalas.
Mixed objective/subjective test Exames sobre a materia

Personalized attention
Methodologies
Collaborative learning
Description
A profesora estará a disposición dos alumnos nas súas horas de titoría e a través do correo electrónico para as necesarias orientacións e seguimento nestas actividades.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Collaborative learning A4 A6 A9 B2 B3 B4 B5 B9 C2 C3 C4 Traballo en grupo no que se valora tanto o resultado como o proceso.
A cualificación de cada alumno integrante do grupo podería ser diferente en función da súa achega e compromiso.
A asistencia ás clases relativas a esta actividade é obrigatoria, e terase en conta para a cualificación de cada alumno.
A participación neste traballo é obrigatoria para optar á avaliación da materia.
20
Mixed objective/subjective test B1 B2 B3 B4 C2 Exames.
É necesario obter un mínimo de tres puntos para que esta cualificación faga media coas outras probas e traballos previstos nesta avaliación.
Se non se alcanza este mínimo, a materia resulta automaticamente suspensa
60
Workbook A6 A9 A10 B3 B9 C2 C4 Proba para a avaliación do libro de lectura obrigatoria.
A presentación a esta proba é obrigatoria para optar á avaliación da materia.
20
 
Assessment comments

Ortografía: as posibles faltas de ortografía nos exames e traballos baixarán de modo significativo a cualificación dos mesmos.

Os alumnos deberán consultar semanalmente o Moodle,
porque a través deste espazo docente virtual comunicaráselles toda a
información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e
cualificacións.

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: as actividades de avaliación e a súa valoración serán iguais. O traballo
en grupo previsto poderá facelo individualmente, se é necesario. A
través das titorías, a profesora adaptará ás circunstancias do alumno/a ás
datas para realizar as actividades e facilitaralle a orientación
necesaria para cursar a materia.



Sources of information
Basic SGAE (). Anuario SGAE de las artes escénicas, musicales y audiovisuales. Madrid: Fundación Autor-SGAE
AUDIOVISUAL451 (). Audiovisual451. El medio online de la industria audiovisual. https://www.audiovisual451.com/
FERNÁNDEZ ALONSO, Isabel (ed.) (2017). Austeridad y clientelismo. Política audiovisual en España en el contexto mediterráneo y de la crisis financiera. Barcelona: Gedisa
MIÑARRO, Laura (2013). Cómo vender una obra audiovisual : una aproximación a la distribución de contenidos audiovisuales. Barcelona: Editorial UOC
HEREDERO, Carlos F. y CAIMÁN CUADERNOS DE CINE (2019). Industria del cine y el audiovisual en España. Estado de la cuestión (2015-2018). Málaga: Festival de Málaga Cine en español
DIBOOS (2018). Libro Blanco de la industria española de la animación y los efectos visuales. Madrid: Diboos
HERBERA, J.; LINARES, R. y NEIRA, E. (2015). Márketing Cinematográfico. Cómo promocionar una película en el entorno digital. Barcelona: Editorial UOC
MUNDOPLUS.TV (). Mundoplus.tv. Televisión digital en España. http://www.mundoplus.tv/
CARRILLO BERNAL, Javier (2018). Paradigma Netflix. El entretenimiento de algoritmo. Barcelona: Editorial UOC
GUTIÉRREZ MONTES, Eladio (coord.) (2017). Televisión Abierta. Situación actual y tendencias de futuro de la TDT. Madrid: Colegio Oficial de Ingenieros de Telecomunicaciones
OBSERVATORIO EUROPEO DEL AUDIOVISUAL (). Yearbook. Television, VOD, cinema and video in 40 European States: markets and players, services and usage. Estrasburgo: OBS. Consejo de Europa

Complementary AZURMENDI, A. (2011). Derecho de la Comunicación. Barcelona. Bosch
BONET, Montse (coord.) (2016). El imperio del aire. Espectro radioeléctrico y radiodifusión. Barcelona: Editorial UOC
KAHNEY, Leander ([2009] (2010 imp.) ). En la cabeza de Steve Jobs : la mente detrás de Apple. Barcelona : Gestión 2000
VAN DIJCK, José (2016). La cultura de la conectividad : una historia crítica de las redes sociales. Buenos Aires: Siglo XXI
NEIRA, Elena (2015). La otra pantalla : redes sociales, móviles y la nueva televisión. Barcelona: Editorial UOC
INFANTE PINEDA, Sara (2018). Vivir la radio: empresa, tecnología y audiencia. Barcelona: Editorial UOC


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
History of radio, televisión and multi-media/616G01002
Communication and the Cultural Industries/616G01009

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Law/616G01005
History of Cinema and Animation/616G01006
Business/616G01010

Subjects that continue the syllabus
Viewing Figures/616G01020
Audiovisual Organisation and Production/616G01029

Other comments

Estudo persoal: nada pode suplir o tempo que o alumno necesita para pensar e entender os contidos. Nesta materia non se require tanto un exercicio de memoria como un traballo continuado que permita incorporar os coñecementos.

Os alumnos deberán consultar semanalmente o Moodle, porque a través deste espazo docente virtual comunicaráselles toda a información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e cualificacións.

Nesta materia desenvolveranse actividades relacionadas coas liñas de innovación docente ás que se adscribe o grupo de innovación docente GIDCOM.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.