Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
Xestionar proxetos audiovisuais. |
A4 |
Investigar e analizala comunicación audiovisual. |
A6 |
Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias. |
A9 |
Coñecelos modelos de xestión. |
A10 |
Coñecelo marco legal e deontolóxico. |
B1 |
Que os estudantes demostraran posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoitan atoparse nun nivle que, se ben se apoia en libros de textos avanzados, inclúe tamén algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu eido de estudo. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que acheguen unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B9 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C1 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C2 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C3 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C4 |
Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer a estrutura do sistema audiovisual español e internacional a partir da análise da radio, a televisión, o cinema, a animación e internet como mercado de produtos audiovisuais. |
A3 A4 A6 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C4
|
Análise dos elementos estruturais do mercado audiovisual mediante técnicas cuantitativas e cualitativas. |
A4 A6
|
B2 B3 B4 B5
|
C1 C3 C4
|
Adquirir os hábitos de traballo individual e colaborativo para desempeñarse profesionalmente no sector audiovisual.
Tomar decisións, asumir riscos e afrontar con madurez os acertos e erros derivados das mesmas.
Capacidade de organización e temporalización das tarefas. Consultar se se necesita orientación: chegar a tempo coas preguntas e as dúbidas. |
A3 A4 A6 A9
|
B2 B3 B4 B5 B9
|
C2 C3 C4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. O sector audiovisual en España |
-Configuración na etapa democrática (dende 1977 ata a actualidade).
- O sector audiovisual no contexto dos sectores económicos españois.
- Os grupos audiovisuais.
|
Tema 2. O sector radiofónico |
- Configuración do sector radiofónico.
- Datos estruturais do sector radiofónico.
- Tendencias.
|
Tema 3. O sector televisivo |
- Configuración do sector televisivo.
- Datos estruturais do sector televisivo.
- Tendencias. |
Tema 4. O sector cinemetográfico |
- Marco regulatorio europeo e español.
- Cadea de valor: produción-distribución-exhibición
- Políticas de fomento da cinematografía.
- Premios e festivais. |
Tema 5. O sector da animación |
- A animación, industria global.
- A animación e os efectos visuais en España.
- Tendencias e retos. |
Tema 6. Internet como centro dos cambios no sector audiovisual |
- Transformacións nos modelos de producción, distribución y consumo. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A4 A6 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C4 |
26 |
30 |
56 |
Document analysis |
A4 A6 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C4 |
8 |
4 |
12 |
Workshop |
A6 A9 B3 B9 C2 C3 C4 |
10 |
10 |
20 |
Collaborative learning |
A4 A6 A9 B2 B3 B4 B5 B9 C2 C3 C4 |
12 |
24 |
36 |
Mixed objective/subjective test |
B1 B2 B3 B4 C2 |
4 |
20 |
24 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Sesións expositivas online nas que se explicarán os aspectos principais dos bloques temáticos que comprende a materia. Un dos seus obxectivos é facilitar a aprendizaxe dos conceptos propios desta disciplina.
Os materiais necesarios para estudar a materia poñeranse ao dispor dos estudantes e complementaranse con sesións online síncronas ou asíncronas. Estas sesións poderán ter formato de debate ou foro virtual.
É conveniente que o alumno dedique polo menos unha hora de traballo persoal para cada sesión expositiva, para reflexionar sobre o explicado e expoñer a tempo as súas dúbidas e comentarios. |
Document analysis |
Busca, selección e sistematización de fontes de información de referencia sobre os sectores estudados, e sobre os grupos de comunicación.
Interpretación da información obtida nas devanditas fontes: informes sectoriais, informes económico-financeiros, datos estatísticos.
É conveniente que o alumno dedique polo menos unha hora de traballo persoal por cada clase de análise de fontes, para reflexionar sobre o explicado e expoñer a tempo as súas dúbidas e comentarios. |
Workshop |
Actividades que se realizarán individualmente ou en grupo durante as sesións interactivas. |
Collaborative learning |
Para lograr a aprendizaxe do alumno sobre as características e situación actual dos distintos sectores que abrangue esta materia, realizarase un traballo en grupo.
Deste modo preténdese alcanzar unha aprendizaxe dinámica sobre uns contidos que son en si mesmos cambiantes, e polo tanto, o máis importante é que os alumnos saiban que é relevante actualizar, cales son as fontes de información significativas e como utilizalas. |
Mixed objective/subjective test |
Exames sobre a materia |
Personalized attention |
Methodologies
|
Collaborative learning |
Workshop |
|
Description |
O docente da materia estará a disposición dos alumnos nas súas horas de titoría e a través do correo electrónico para as necesarias orientacións e seguimento nestas actividades. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Collaborative learning |
A4 A6 A9 B2 B3 B4 B5 B9 C2 C3 C4 |
Traballo en grupo no que se valora tanto o resultado como o proceso.
A cualificación de cada alumno integrante do grupo podería ser diferente en función da súa achega e compromiso.
A asistencia ás clases relativas a esta actividade é obrigatoria, e terase en conta para a cualificación de cada alumno.
A participación neste traballo é obrigatoria para optar á avaliación da materia. |
20 |
Mixed objective/subjective test |
B1 B2 B3 B4 C2 |
Exames.
É necesario obter un mínimo de tres puntos para que esta cualificación faga media coas outras probas e traballos previstos nesta avaliación.
Se non se alcanza este mínimo, a materia resulta automaticamente suspensa |
40 |
Workshop |
A6 A9 B3 B9 C2 C3 C4 |
Aprendizaxe práctica aplicada ao traballo individual ou en equipo para a consecución de obxectivos.
A participación nestes traballos é obrigatoria para optar á avaliación da materia.
|
40 |
|
Assessment comments |
Ortografía: as posibles faltas de ortografía nos exames e traballos baixarán de modo significativo a cualificación dos mesmos. Os alumnos deberán consultar diariamente o Moodle,
porque a través deste espazo docente virtual comunicaráselles toda a
información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e
cualificacións. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: as actividades de avaliación e a súa valoración serán iguais. O traballo
en grupo previsto poderá facelo individualmente, se é necesario. A
través das titorías, o docente adaptará ás circunstancias do alumno/a ás
datas para realizar as actividades e facilitaralle a orientación
necesaria para cursar a materia.
|
Sources of information |
Basic
|
SGAE (). Anuario SGAE de las artes escénicas, musicales y audiovisuales. Madrid: Fundación Autor-SGAE
AUDIOVISUAL451 (). Audiovisual451. El medio online de la industria audiovisual. https://www.audiovisual451.com/
FERNÁNDEZ ALONSO, Isabel (ed.) (2017). Austeridad y clientelismo. Política audiovisual en España en el contexto mediterráneo y de la crisis financiera. Barcelona: Gedisa
MIÑARRO, Laura (2013). Cómo vender una obra audiovisual : una aproximación a la distribución de contenidos audiovisuales. Barcelona: Editorial UOC
HEREDERO, Carlos F. y CAIMÁN CUADERNOS DE CINE (2019). Industria del cine y el audiovisual en España. Estado de la cuestión (2015-2018). Málaga: Festival de Málaga Cine en español
INNOVACIÓN AUDIOVISUAL (). Innovación Audiovisual. Blog colaborativo. https://innovacionaudiovisual.com/
DIBOOS (2018). Libro Blanco de la industria española de la animación y los efectos visuales. Madrid: Diboos
HERBERA, J.; LINARES, R. y NEIRA, E. (2015). Márketing Cinematográfico. Cómo promocionar una película en el entorno digital. Barcelona: Editorial UOC
MUNDOPLUS.TV (). Mundoplus.tv. Televisión digital en España. http://www.mundoplus.tv/
PEDRERO, Luis Miguel (). Pantallas, ondas, frames y bits. Semanario online. https://paper.li/luismipedrero/1322421870#/
CARRILLO BERNAL, Javier (2018). Paradigma Netflix. El entretenimiento de algoritmo. Barcelona: Editorial UOC
GUTIÉRREZ MONTES, Eladio (coord.) (2017). Televisión Abierta. Situación actual y tendencias de futuro de la TDT. Madrid: Colegio Oficial de Ingenieros de Telecomunicaciones
OBSERVATORIO EUROPEO DEL AUDIOVISUAL (). Yearbook. Television, VOD, cinema and video in 40 European States: markets and players, services and usage. Estrasburgo: OBS. Consejo de Europa |
|
Complementary
|
BONET, Montse (coord.) (2016). El imperio del aire. Espectro radioeléctrico y radiodifusión. Barcelona: Editorial UOC
VAN DIJCK, José (2016). La cultura de la conectividad : una historia crítica de las redes sociales. Buenos Aires: Siglo XXI
NEIRA, Elena (2015). La otra pantalla : redes sociales, móviles y la nueva televisión. Barcelona: Editorial UOC
INFANTE PINEDA, Sara (2018). Vivir la radio: empresa, tecnología y audiencia. Barcelona: Editorial UOC |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
History of radio, televisión and multi-media/616G01002 | Communication and the Cultural Industries/616G01009 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Law/616G01005 | History of Cinema and Animation/616G01006 | Business/616G01010 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Viewing Figures/616G01020 | Audiovisual Organisation and Production/616G01029 |
|
Other comments |
Estudo persoal: nada pode
suplir o tempo que o alumno necesita para pensar e entender os contidos.
Nesta materia non se require tanto un exercicio de memoria como un
traballo continuado que permita incorporar os coñecementos. Os alumnos deberán consultar diariamente o Moodle,
porque a través deste espazo docente virtual comunicaráselles toda a
información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e
cualificacións. |
|