Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Informática audiovisual Código 616G01008
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Tecnoloxía da Construción
Tecnoloxías da Información e as Comunicacións
Coordinación
Pérez Ordóñez, Juan Luis
Correo electrónico
juan.luis.perez@udc.es
Profesorado
Castro Martinez, Alfonso
Martinez Perez, Maria
Pérez Ordóñez, Juan Luis
Romero Cardalda, Juan Jesus
Correo electrónico
alfonso.castro@udc.es
maria.martinez@udc.es
juan.luis.perez@udc.es
juan.romero1@udc.es
Web
Descrición xeral Na época da sociedade da información e os medios de expresión dixitais, a creación e a arte súmanse ao campo das tecnoloxías como medio de xeración de contidos, soporte de visualización ou mesmo caudal de distribución ou difusión.
Neste sentido, a computadora persoal convértese no elemento clave do novo estudo do autor. Moitos dos seus procesos creativos ou de transformación baséanse no seu uso e emprego
O bo funcionamento e mantemento dos ordenadores é fundamental para un correcto desenvolvemento das posibilidades artísticas. Por descoñecemento ou por falsas crenzas, unha máquina pode estar infrautilizada, imposibilitando o rendemento óptimo e frustración ao creador.
Nesta materia explicaremos conceptos básicos de informática aplicada un catálogo de boas prácticas, e consellos de posta a punto, asi como ferramentas para optimizar as súas tarefas, con especial atención ao uso e manexo do creador audiovisual de: ferramentas ofimáticas, bases de datos, uso avanzado de internet, etc.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A3 Xestionar proxetos audiovisuais.
A4 Investigar e analizala comunicación audiovisual.
A5 Coñecelas teorías e a historia da comunicación audiovisual.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B1 Que os estudantes demostraran posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoitan atoparse nun nivle que, se ben se apoia en libros de textos avanzados, inclúe tamén algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu eido de estudo.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro do seu área de estudo)
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B7 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer as partes principales da computadora a nivel hardware e saber manexar o sistema de arquivos (organización da información) A1
A2
A8
C3
Saber crear documentos de texto complexos. A1
A2
A3
B4
B5
B8
C3
Creación de follas de cálculo A1
A2
A3
B4
B5
B9
C3
Creación de presentacións A1
A2
B2
B3
B4
B5
C3
Saber xestionar a informaicón dunha bases de datos A1
A2
A3
B5
B9
C3
Creación de soportes dixitais A1
A2
A3
B5
B9
C3
Uso avanzado de búsquedas por internet A2
A4
A5
A8
B1
C3
Xestión de información audiovisual A3
A7
A8
B2
C2
Difusión de productos audiovisuales A1
A2
A3
A4
A5
A12
B6
B7
C1
C4

Contidos
Temas Subtemas
Tema1: Introdución 1.1 Definicións
1.2 Codificación da información
1.3 Historia da informática.
Tema2: Hardware e dispositivos Audiovisuais 2.1 Hardware PC
2.2 Dispositivos audiovisuais
Tema3: Almacenamento de contido audiovisual 3.1 Dixitalización de contido audiovisual
3.2 Formatos de Imaxe, audio e vídeo
3.2 Operacións de trasformación de imaxes
3.3 Creación de contido audiovisual
Tema 4: Xestión de información audiovisual 4.1 Fontes de Información
4.2 Procura de contido audiovisual
4.2 Linguaxes de marcado
4.3 Sindicación de contidos
4.4 Podcasting
4.5 Software de xestión audiovisual

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A2 A3 A4 A7 A8 B3 B8 C3 28 56 84
Sesión maxistral A5 A7 A8 A12 B1 B3 B5 B9 C1 C2 C3 10 10 20
Traballos tutelados A1 A2 A3 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 C1 C3 C4 10 26 36
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Traballaranse os conceptos básicos da informática
Conceptos avazados relacionados ca búsqueda de informaicón.
Creación de material audiovisual.
Manexo do aplicacións de ámbito audiovisual.
Sesión maxistral Impartiranse os conceptos teóricos da materia.
Traballos tutelados Realización dun traballo relacionado con Comunicación audiovisual.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición
Estímase que o alumnado terá diferenzas notables tanto no emprego como nos conceptos manexados nesta asignatura. Por eso prevese facer una atención personalizada para as prácticas na aula e para os traballos que fagan en grupo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A2 A3 A4 A7 A8 B3 B8 C3 Prácticas individuales de laboratorio 30
Sesión maxistral A5 A7 A8 A12 B1 B3 B5 B9 C1 C2 C3 Exame teórico 40
Traballos tutelados A1 A2 A3 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 C1 C3 C4 Entrega e exposicón das prácticas de grupo 30
 
Observacións avaliación

Para superar la asignatura:

  • es necesario obtener como mínimo un 4 sobre 10 en el examen teórico.
  • la entrega de las prácticas individuales y el trabajo en grupo.


Fontes de información
Bibliografía básica Silberschatz, A. y otros (2007). Fundamentos de Bases de Datos . McGraw-Hill
Elmasri, R. y otros (2002). Fundamentos de sistemas de bases de datos. Addision Wesley
Martín Martínez, Francisco José. (2003). Informática básica . Ra-Ma
Morton, Pete (2000). Introducción a la computación . McGraw-Hill
Prieto Espinosa, Alberto (1995). Introducción a la Informática . McGraw-Hill

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Informática para a creación de web e vídeo/616G01017

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías