Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Informática audiovisual Código 616G01008
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Computación
Enxeñaría Civil
Coordinación
Dafonte Vazquez, Jose Carlos
Correo electrónico
carlos.dafonte@udc.es
Profesorado
Castro Martinez, Alfonso
Dafonte Vazquez, Jose Carlos
Gomez Garcia, Angel
Martinez Perez, Maria
Romero Cardalda, Juan Jesus
Correo electrónico
alfonso.castro@udc.es
carlos.dafonte@udc.es
angel.gomez@udc.es
maria.martinez@udc.es
juan.romero1@udc.es
Web http://http://estudos.udc.es/es/study/detail/616G01V01#plan
Descrición xeral En la época de la sociedad de la información y los medios de expresión digitales, la creación y el arte se suman al campo de las tecnologías como medio de generación de contenidos, soporte de visualización e incluso caudal de distribución o difusión.
En este sentido, la computadora personal se convierte en el elemento clave del nuevo estudio del autor. Muchos de los procesos creativos o de transformación se basan en su uso.
El buen uso y mantenimiento de los ordenadores personales es fundamental para el correcto desarrollo de las posibilidades artísticas. Por desconocimiento o por falsas creencias, una máquina puede estar infrautilizada, imposibilitando el rendimiento óptimo y frustración al creador. En esta materia explicaremos conceptos básicos de informática aplicada a un catálogo de buenas práctica y consejos de puesta a punto, así como herramientas para optimizar sus tareas, con especial atención al uso y manejo del creador audiovisual de: herramientas para la documentación y presentación de contenidos, bases de datos, uso avanzado de internet, contenidos digitales multimedia y su distribución, etc.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A3 Xestionar proxetos audiovisuais.
A4 Investigar e analizala comunicación audiovisual.
A5 Coñecelas teorías e a historia da comunicación audiovisual.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B1 Que os estudantes demostraran posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoitan atoparse nun nivle que, se ben se apoia en libros de textos avanzados, inclúe tamén algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu eido de estudo.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que acheguen unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B7
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer as partes principales da computadora a nivel hardware e saber manexar o sistema de arquivos (organización da información) A1
A2
A8
C3
Saber crear documentos de texto complexos. A1
A2
A3
B4
B5
B8
C3
Creación de follas de cálculo A1
A2
A3
B4
B5
B9
C3
Creación de presentacións A1
A2
B2
B3
B4
B5
C3
Saber xestionar a informaicón dunha bases de datos A1
A2
A3
B5
B9
C3
Creación de soportes dixitais A1
A2
A3
B5
B9
C3
Uso avanzado de búsquedas por internet A2
A4
A5
A8
B1
C3
Xestión de información audiovisual A3
A7
A8
B2
C2
Difusión de productos audiovisuales A1
A2
A3
A4
A5
A12
B6
B7
C1
C4

Contidos
Temas Subtemas
Tema1: Introdución 1.1 Conceptos e definicións
1.2 Historia da informática
1.3 Codificación dixital da información
1.4 Comunicación dixital da información
Tema2: Hardware e dispositivos audiovisuais 2.1 Hardware informático
2.2 Conceptos de sistemas operativos
2.3 Interfaces de comunicacións
2.4 Sistemas de arquivos
2.5 Dispositivos audiovisuais
Tema3: Almacenamento de contido 3.1 Conceptos de dixitalización
3.2 Contenedores de imaxe, audio e vídeo
3.3 Transformación e compresión de imaxe, audio e vídeo
3.4 Creación de contidos audiovisuais
3.5 Distribución na rede de contido audiovisual
Tema 4: Xestión de información audiovisual 4.1 Fontes de Información
4.2 Ferramentas para a documentación e presentación de contidos
4.3 Seguridade na rede
4.4 Procura de contido audiovisual
4.5 Linguaxes de marcado e sindicación de contidos
4.6 Xestión e almacenamento de información

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A5 A7 A8 A12 B3 B5 B9 C1 C2 C3 16 32 48
Prácticas de laboratorio A2 A3 A4 A7 A8 B3 B8 C3 13 6.5 19.5
Traballos tutelados A1 A2 A3 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 C1 C3 C4 15 40.5 55.5
Proba obxectiva B1 B2 B5 B8 2 0 2
Proba práctica B8 B2 6 0 6
Presentación oral B2 B4 B6 B8 4 0 4
 
Atención personalizada 15 0 15
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Impartiranse os conceptos teóricos da materia.
Prácticas de laboratorio Traballaranse os conceptos básicos da informática
Conceptos avazados relacionados ca búsqueda de informaicón.
Creación de material audiovisual.
Manexo do aplicacións de ámbito audiovisual.
Traballos tutelados Realización dun traballo relacionado con comunicación audiovisual.
Proba obxectiva Proba escrita sobre os conceptos expostos nas sesión maxistrais.
Proba práctica Proba no laboratorio para a avaliación da adquisición das habilidades impartadas nas clases prácticas.
Presentación oral Exposición do traballo tutelado desenvolvido o longo da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
Estímase que o alumnado terá diferenzas notables tanto no emprego como nos conceptos manexados nesta asignatura. Por eso prevese facer una atención personalizada para as prácticas na aula e para os traballos que fagan en grupo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A3 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 C1 C3 C4 Avaliación do traballo desenvolvido polos diferentes grupos de traballo reducido. 30
Proba obxectiva B1 B2 B5 B8 Proba de coñecemento de adquisición do conceptos expostos nas clases maxistrais. 30
Proba práctica B8 B2 Proba de adquisición das competencias desenvolvidas nas prácticas. 30
Presentación oral B2 B4 B6 B8 Presentación do traballo tuelado desenvolvido polos grupos de traballo reducido. 10
 
Observacións avaliación

Para superar a materia é obrigatorio:

  • Acadar puntos nas 4 partes:
  1.  Avaliacións das prácticas
  2.  Proba obxectiva da materia teórica
  3.  Calidade do traballo tutelado
  4.  Presentación do traballo
  • Acadar en (2) un mínimo de 5 puntos sobre 10.
  • Obter en (1) ou en (3-4) un mínimo de 5 puntos sobre 10 (obviamente, o ideal é que isto ocorra nos dous bloques).
  • Tras calcular e sumar as porcentaxes de cada parte, precísase obter un mínimo de 5 sobre 10.

As prácticas de laboratorio son de obrigada asistencia así como a presentación do material solicitado en cada unha delas.

ESTUDANTES CON MATRÍCULA A TEMPO PARCIAL: Deberán poñerse en contacto co profesorado da asignatura para posibilitar a realización das tarefas fóra da organización habitual da materia.


Fontes de información
Bibliografía básica Álvarez García, Alonso (2010). HTML 5 (guía práctica). Anaya Multimedia
Silberschatz, A. y otros (2007). Fundamentos de Bases de Datos . McGraw-Hill
Elmasri, R. y otros (2002). Fundamentos de sistemas de bases de datos. Addision Wesley
Martín Martínez, Francisco José. (2003). Informática básica . Ra-Ma
Morton, Pete (2000). Introducción a la computación . McGraw-Hill
Prieto Espinosa, Alberto (1995). Introducción a la Informática . McGraw-Hill
Zoe Plasencia (2013). Introducción a la informática. Anaya Multimedia

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Informática para a creación de web e vídeo/616G01017

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías