Identifying Data 2019/20
Subject (*) Audiovisual Computer Science Code 616G01008
Study programme
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Enxeñaría Civil
Coordinador
Castro Martinez, Alfonso
E-mail
alfonso.castro@udc.es
Lecturers
Boveda alvarez, Maria del Carmen
Castro Martinez, Alfonso
Dafonte Vazquez, Jose Carlos
Martinez Perez, Maria
E-mail
carmen.boveda@udc.es
alfonso.castro@udc.es
carlos.dafonte@udc.es
maria.martinez@udc.es
Web http://http://estudos.udc.es/es/study/detail/616G01V01#plan
General description
Na época da sociedade da información e os medios de expresión dixitais, a creación e o arte súmanse ó campo das tecnoloxías como medio de xeración de contidos, soporte da visualización e incluso caudal de distribución ou difusión.

Desta maneira, a computadora persoal converte-se no elemento clave do novo estudo do autor. Moitos dos procesos creativos ou de transformación baséanse no seu emprego.

O bo uso e mantemento destas computadoras é fundamental para o correcto desenvolvemento das posibilidades artísticas. Por descoñecemento ou falsas crenzas, unha máquina pode ser infrautilizada, imposibilitando o rendemento óptimo e provocar frustración no creador. Nesta materia explicaremos os conceptos básicos de informática aplicada a un catálogo de boas prácticas e consellos de posta a punto, así como ferramentas para optimizar as súas tarefas, con especial atención ó uso e manexo polo creador audiovisual de: ferramentas para a documentación e presentación de contidos, bases de datos, manexo avanzado de Internet, contidos dixitais multimedia e a súa distribución, etc.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A3 Xestionar proxetos audiovisuais.
A4 Investigar e analizala comunicación audiovisual.
A5 Coñecelas teorías e a historia da comunicación audiovisual.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B1 Que os estudantes demostraran posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoitan atoparse nun nivle que, se ben se apoia en libros de textos avanzados, inclúe tamén algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu eido de estudo.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que acheguen unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as partes principais da computadora a nivel hardware e saber manexar o sistema de arquivos (organización da información) A1
A2
A8
C3
Saber crear documentos de texto complexos. A1
A2
A3
B4
B5
B8
C3
Creación de follas de cálculo A1
A2
A3
B4
B5
B9
C3
Creación de presentacións A1
A2
B2
B3
B4
B5
C3
Saber xestionar a información dunha bases de datos A1
A2
A3
B5
B9
C3
Creación de soportes dixitais A1
A2
A3
B5
B9
C3
Uso avanzado de procuras por internet A2
A4
A5
A8
B1
C3
Xestión de información audiovisual A3
A7
A8
B2
C2
Difusión de produtos audiovisuais A1
A2
A3
A4
A5
A12
B6
C1
C4

Contents
Topic Sub-topic
Tema1: Introdución 1.1 Conceptos e definicións
1.2 Historia da informática
1.3 Codificación dixital da información
1.4 Comunicación dixital da información
Tema2: Hardware e dispositivos audiovisuais 2.1 Hardware informático
2.2 Conceptos de sistemas operativos
2.3 Interfaces de comunicacións
2.4 Sistemas de arquivos
2.5 Dispositivos audiovisuais
Tema3: Almacenamento de contido 3.1 Conceptos de dixitalización
3.2 Contenedores de imaxe, audio e vídeo
3.3 Transformación e compresión de imaxe, audio e vídeo
3.4 Creación de contidos audiovisuais
3.5 Distribución na rede de contido audiovisual
Tema 4: Xestión de información audiovisual 4.1 Fontes de Información
4.2 Ferramentas para a documentación e presentación de contidos
4.3 Seguridade na rede
4.4 Procura de contido audiovisual
4.5 Linguaxes de marcado e sindicación de contidos
4.6 Xestión e almacenamento de información

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A5 A7 A8 A12 B3 B5 B9 C1 C2 C3 14 42 56
Laboratory practice A2 A3 A4 A7 A8 B3 B8 C3 14 28 42
Supervised projects A1 A2 A3 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B6 B8 C1 C3 C4 6 24 30
Objective test B1 B2 B5 B8 2 5 7
Practical test: B2 B8 6 0 6
Oral presentation B2 B4 B6 B8 1 3 4
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Impartiranse os conceptos teóricos da materia.
Laboratory practice Traballaranse os conceptos básicos da informática
Conceptos avanzados relacionados ca procura de información.
Creación de material audiovisual.
Manexo do aplicacións de ámbito audiovisual.
Supervised projects Realización dun traballo relacionado con comunicación audiovisual.
Objective test Proba escrita sobre os conceptos expostos nas sesión maxistrais.
Practical test: Proba no laboratorio para a avaliación da adquisición das habilidades impartadas nas clases prácticas.
Oral presentation Exposición do traballo tutelado desenvolvido o longo da materia.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Description
Estímase que o alumnado terá diferenzas notables tanto no emprego como nos conceptos manexados nesta materia. Por iso prevese facer una atención personalizada para as prácticas na aula e para os traballos que fagan en grupo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A3 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B6 B8 C1 C3 C4 Avaliación do traballo desenvolvido polos diferentes grupos de traballo reducido. 30
Objective test B1 B2 B5 B8 Proba de coñecemento de adquisición do conceptos expostos nas clases maxistrais. 30
Practical test: B2 B8 Proba de adquisición das competencias desenvolvidas nas prácticas. 30
Oral presentation B2 B4 B6 B8 Presentación do traballo tuelado desenvolvido polos grupos de traballo reducido. 10
 
Assessment comments

Para superar a materia é obrigatorio:

  • Acadar puntos nas 4 partes:
  1.  Avaliacións das prácticas
  2.  Proba obxectiva da materia teórica
  3.  Calidade do traballo tutelado
  4.  Presentación do traballo
  • Acadar en (2) un mínimo de 4 puntos sobre 10.
  • Obter en (1) ou en (3-4) un mínimo de 5 puntos sobre 10 (obviamente, o ideal é que isto ocorra nos dous bloques).
  • Tras calcular e sumar as porcentaxes de cada parte, precísase obter un mínimo de 5 sobre 10.
  • No caso de non obter a nota mínima nalgunha das partes, a máxima nota global que se poderá acadar é 4.5.

As prácticas de laboratorio son de obrigada asistencia así como a presentación do material solicitado en cada unha delas. As datas oficiais de exame non poderán ser modificadas en ningún caso (salvo modificación aprobada na Xunta de Facultade).

ESTUDANTES CON MATRÍCULA A TEMPO PARCIAL: Deberán poñerse en contacto co profesorado da asignatura para posibilitar a realización das tarefas fóra da organización habitual da materia.


Sources of information
Basic Álvarez García, Alonso (2010). HTML 5 (guía práctica). Anaya Multimedia
Silberschatz, A. y otros (2007). Fundamentos de Bases de Datos . McGraw-Hill
Elmasri, R. y otros (2002). Fundamentos de sistemas de bases de datos. Addision Wesley
Martín Martínez, Francisco José. (2003). Informática básica . Ra-Ma
Morton, Pete (2000). Introducción a la computación . McGraw-Hill
Prieto Espinosa, Alberto (1995). Introducción a la Informática . McGraw-Hill
Zoe Plasencia (2013). Introducción a la informática. Anaya Multimedia

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Development of Web and Video Content/616G01017

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.