Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Xornalismo audiovisual Código 616G01011
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Videla Rodríguez, José Juan
Correo electrónico
jose.videla@udc.es
Profesorado
Sanjuan Perez, Antonio
Videla Rodríguez, José Juan
Correo electrónico
antonio.sanjuan@udc.es
jose.videla@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A10 Coñecelo marco legal e deontolóxico.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B7 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer los principales códigos del mensaje audiovisual A1
A2
A7
A10
A12
B6
B7
B9
C1
C3
C4

Contidos
Temas Subtemas
1.- La noticia 1.1 Qué es noticia
1.2 Géneros, formatos y rutinas informativas
1.3 Fuentes y documentación
1.4 Redacción, locución y puesta en escena
2. Entrevistas y tertulias: los géneros interpersonales 2.1 La entrevista de declaraciones
2.2 La entrevista de personalidad o profundidad
2.3 El debate, la mesa redonda
2.4 La tertulia
3. El reportaje y el documental 3.1 Elección de temas y tratamiento
3.2 El periodista en la preproducción, producción y realización
3.3 Estilos informativos
3.4 La película documental y el documental de autor
4. Dirección y edición de informativos 4.1 El equipo de informativos y su ubicación en el organigrama
4.2 Clases de informativos y criterios para su diseño
4.3 La escaleta
4.4 Proceso de dirección y edición
5. Organización de la Redacción 5.1 Producción, realización y Redacción: funciones
5.2 Estructura de la Redacción: secciones
5.3 Categorías profesionales
5.4 Rutina diaria en la Redacción
6. Ética periodística 6.1 Ética y deontología: definiciones
6.2 Contrato con la audiencia
6.3 Principales teorías y corrientes
6.4 Códigos de la FIP y de la FAPE

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A12 20 20 40
Prácticas de laboratorio A1 A2 A7 A10 B6 B9 C1 C3 C4 24 24 48
Proba mixta B7 4 50 54
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Descrición
El profesor tutelará el trabajo de los alumnos a través de las sesiones destinadas a la atención personalizada de cada uno de ellos, así como en el seguimiento y corrección de los trabajos tutelados y de las prácticas en el laboratorio.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta B7 Examen tipo test. Contido: temario teórico exposto nas sesións maxistrais e actualidade xeral informativa. 40
Sesión maxistral A12 Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
0
Prácticas de laboratorio A1 A2 A7 A10 B6 B9 C1 C3 C4 Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. Os alumnos deberán realizar todas e cada unha das prácticas sinaladas mas condicións que se especifiquen helas.
60
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Videla Rodríguez, José Juan (2004). La ética como fundamento de la actividad periodística. Madrid, Fragua
Mas Manchón, Luis (2014). Discurso informativo 2.0. La estructura forma, textual y oral de la noticia. Editorial UOC
García de Castro, Mario (2014). Información Audiovisual en el entorno digital. Tecnos
Poveda Criado, Miguel Ángel (2014). Periodismo televisivo. Ediciones CEF
Mayoral, Javier; Sapo, Pablo; Huerta, Armando; Díez, Francisco Javier (2008). Redacción Periodística en Televisión. Editorial Síntesis
Larrañaga, J. (2006). Redacción y locución de la información audiovisual, escribir noticias para la radio y la televisión. Universidad del País Vasco, Bilbao.
Peralta, Miquel (2012). Teleinformativos. La noticia digital en televisión. Editorial UOC
Castillo, José María (2011). Teleperiodismo en la era digital. IORTV, Madrid

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Comunicación corporativa/616G01013

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías