Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Comunicación corporativa Código 616G01013
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Costa Sanchez, Carmen
Correo electrónico
carmen.costa@udc.es
Profesorado
Costa Sanchez, Carmen
Sanjuan Perez, Antonio
Correo electrónico
carmen.costa@udc.es
antonio.sanjuan@udc.es
Web
Descrición xeral El profesional de la comunicación tiene enormes posibilidades de desarrollo profesional no sólo en los medios de comunicación, sino también en los departamentos de comunicación de las organizaciones (también llamados gabinetes de comunicación).
Las empresas e instituciones necesitan cultivar las relaciones con sus públicos (externos, intermedios e internos) para mejorar su imagen y la gestión de la organización.
En la actualidad, los medios interactivos y audiovisuales tienen cada vez más importancia y es preciso contar con profesionales que dominen todas sus posibilidades expresivas.
Esta materia se imparte en segundo curso de grado una vez que se han alcanzado conocimientos básicos y se comienza a tomar contacto con los grandes campos profesionales de la comunicación: el periodismo, la publicidad, la ficción, los formatos de televisión y el diseño. Mantiene una especial relación con la materia Publicidad Audiovisual por compartir el código comunicativo de la persuasión y con la materia de tercer curso Análisis Audiovisual porque posee un enfoque esencialmente práctico inseparable del efecto social de su mensaje, es decir, la comunicación corporativa pretende obtener un determinado efecto en su audiencia sin el cual carece de sentido.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A3 Xestionar proxetos audiovisuais.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A9 Coñecelos modelos de xestión.
A10 Coñecelo marco legal e deontolóxico.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B1 Que os estudantes demostraran posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoitan atoparse nun nivle que, se ben se apoia en libros de textos avanzados, inclúe tamén algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu eido de estudo.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro do seu área de estudo)
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B7 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer la función y planificación estratégica de la comunicación en las organizaciones A1
A3
A7
A9
A10
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Saber relacionarse con los medios de comunicación mediante las principales técnicas: notas de prensa, ruedas de prensa, dossier, vídeo, audio y soporte interactivo. A1
A2
A7
A8
Elaborar mensajes para su difusión corporativa externa e interna A1
Diseñar y producir eventos corporativos A1
A2
A3
A7
A8
A9

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. LA COMUNICACIÓN CORPORATIVA INTRODUCCIÓN. FRONTERAS
UN POCO DE HISTORIA
ÁMBITOS Y VERTIENTES DE LA COMUNICACIÓN CORPORATIVA
EL PLAN DE COMUNICACIÓN
ESTRATEGIAS DE COMUNICACIÓN CORPORATIVA
LA RESPONSABILIDAD SOCIAL CORPORATIVA
TEMA 2. IDENTIDAD AUDIOVISUAL Y MULTIMEDIA IMAGEN E IDENTIDAD
EL VIDEO CORPORATIVO
PRESENCIA Y VISIBILIDAD EN LA RED
TEMA 3. ORGANIZACIÓN DE EVENTOS LA CONFERENCIA DE PRENSA
OTROS EVENTOS
TEMA 4. PORTAVOCÍA AUDIOVISUAL EL PORTAVOZ
EL ARGUMENTARIO
PORTAVOCÍA EN CONTEXTO DE CRISIS
TEMA 5. AUDITORIA DE COMUNCACIÓN CONCEPTO.
PERSPECTIVA METODOLÓGICA.
INSTRUMENTOS.
TEMA 6. COMUNICACIÓN INTERNA

COMUNICACIÓN INTERNA, MOTIVACIÓN Y SATISFACCIÓN
TIPOS
CANALES Y SOPORTES
EL BOLETÍN INTERNO

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A7 A8 A9 A10 A12 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C4 24 48 72
Obradoiro A1 A2 A3 A7 A8 A9 A10 27 24 51
Proba obxectiva A1 A2 A3 A7 A8 A9 A10 3 18 21
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición de teoría y casos aplicados, que se complementarán con la lectura de textos.
Obradoiro Talleres prácticos desarrollados en los grupos medianos /pequeños.
Proba obxectiva Dirigida a evaluar los conocimientos adquiridos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición
Tutorías individuales, previa cita, en las que se resolverán dudas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A1 A2 A3 A7 A8 A9 A10 Avaliarase o resultado, así como o proceso de planificación e desenvolvemento do traballo. 50
Proba obxectiva A1 A2 A3 A7 A8 A9 A10 Proba escrita dos contidos da materia. 50
 
Observacións avaliación

Requírese asistencia. Mantéñense os criterios para a convocatoria de xullo.


Fontes de información
Bibliografía básica Galindo Rubio, Fernando (2004). Comunicación audiovisual corporativa. Salamanca: Universidad Pontificia
BEL, J.I. (2005). Comunicar para crear valor. La Dirección de comunicación en las organizaciones.
Almansa Martínez, A. (2011). Del gabinete de prensa al gabinete de comunicación. Sevilla/ Zamora: Comunicación Social
Fernando Martín Martín (2004). Diccionario de comunicación corporativa e Institucional y Relaciones Públicas.
Pere Rosales (2010). Estrategia digital. Cómo usar las nuevas tecnologías mejor que la competencia. Barcelona: Planeta
García Orosa, Berta (2009). Gabinetes de comunicación on line. Sevilla/ Zamora: Comunicación Social
Losada Díaz, J. C. (coord.) (2004). Gestión de la comunicación en las organizaciones. Barcelona: Ariel
Jesús García Jiménez (2000). La comunicación interna.

Bibliografía complementaria (). Cómo salir (o no) en los medios de comunicación.
C Van Riel, Cees B. M. van Riel, Esperanza Cerdá (). Comunicación corporativa.
Luis del Pulgar Rodríguez (1999). Comunicación de empresa en entornos turbulentos: Gestión de riesgos.
María Antonieta Rebeil Corella, Celia RuizSandoval Reséndiz (). El poder de la comunicación en las organizaciones.
Antonio Sanjuán (2002). Esto Rompe. Casos de Productos en Apuros y Gestión de Crisis‎ .
Miguel Ángel Sanz González, María Ángeles Gonzáles Lobo (2007). Identidad corporativa: Claves de la comunicación empresarial‎.
Rafael López Lita (). La comunicación corporativa en el ámbito local‎.
Antonio Lucas Marín (). La comunicación en la empresa y en las organizaciones‎ .
, Berta García Orosa, Lito García Abad, (2005). Los altavoces de la actualidad: Radiografía de los gabinetes de comunicación‎.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Comunicación oral e escrita/616G01001
Comunicación e industrias culturais/616G01009

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Estratexias de comunicación multimedia/616G01035

Observacións


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