Identifying Data 2020/21
Subject (*) Corporate Communication Code 616G01013
Study programme
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Costa Sanchez, Carmen
E-mail
carmen.costa@udc.es
Lecturers
Costa Sanchez, Carmen
Santos López, Iria María
E-mail
carmen.costa@udc.es
iria.santos@udc.es
Web
General description El profesional de la comunicación tiene enormes posibilidades de desarrollo profesional no sólo en los medios de comunicación, sino también en los departamentos de comunicación de las organizaciones (también llamados gabinetes de comunicación).
Las empresas e instituciones necesitan cultivar las relaciones con sus públicos (externos, intermedios e internos) para mejorar su imagen y la gestión de la organización.
En la actualidad, los medios interactivos y audiovisuales tienen cada vez más importancia y es preciso contar con profesionales que dominen todas sus posibilidades expresivas.
Esta materia se imparte en segundo curso de grado una vez que se han alcanzado conocimientos básicos y se comienza a tomar contacto con los grandes campos profesionales de la comunicación: el periodismo, la publicidad, la ficción, los formatos de televisión y el diseño. Mantiene una especial relación con la materia Publicidad Audiovisual por compartir el código comunicativo de la persuasión y con la materia de tercer curso Análisis Audiovisual porque posee un enfoque esencialmente práctico inseparable del efecto social de su mensaje, es decir, la comunicación corporativa pretende obtener un determinado efecto en su audiencia sin el cual carece de sentido.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Os contidos mantéñense, aínda nun escenario de non presencialidade.

2. Metodoloxías
A docencia interactiva será exclusivamente online nun escenario de non presencialidade. Traballarase igualmente con metodoloxías de obradoiro en avaliación continuada.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Por medio de teams e correo electrónico, darase soporte ao alumnado para a realización das tarefas.

4. Modificacións na avaliación
A proba escrita será online nun escenario de non presencialidade.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai modificacións.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A3 Xestionar proxetos audiovisuais.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A9 Coñecelos modelos de xestión.
A10 Coñecelo marco legal e deontolóxico.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B1 Que os estudantes demostraran posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoitan atoparse nun nivle que, se ben se apoia en libros de textos avanzados, inclúe tamén algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu eido de estudo.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que acheguen unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B7
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer la función y planificación estratégica de la comunicación en las organizaciones A1
A3
A7
A9
A10
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Saber relacionarse con los medios de comunicación mediante las principales técnicas: notas de prensa, ruedas de prensa, dossier, vídeo, audio y soporte interactivo. A1
A2
A7
A8
Elaborar mensajes para su difusión corporativa externa e interna A1
Diseñar y producir eventos corporativos A1
A2
A3
A7
A8
A9

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. A COMUNICACIÓN CORPORATIVA 1.1. Introdución.
1.2. Antecedentes históricos da actividade profesional.
1.3. Definición. Obxectivo/s.
1.4. Públicos. Mapa de públicos.
1.5. Planificar a comunicación.
TEMA 2. IDENTIDADE AUDIOVISUAL E MULTIMEDIA 2.1. Introdución. Conceptos.
2.2. Rankings de medición de reputación.
2.3. Identidade gráfica corporativa.
2.4. Do vídeo aos vídeos corporativos.
2.5. Xestión da comunicación online. O community manager.
TEMA 3. ORGANIZACIÓN DE EVENTOS 3.1. Obxectivos.
3.2. Tipoloxía.
3.3. Etapas.
3.4. A conferencia de prensa.
TEMA 4. PORTAVOCÍA AUDIOVISUAL 4.1. O voceiro.
4.2. Preparación argumental do portavoz.
4.3. Comunicación Non Verbal.
4.4. Portavocía en contexto de crise.
4.5. Intervencións nos medios audiovisuais.
TEMA 5. AUDITORIA DE COMUNCACIÓN 5.1. Introdución. Concepto.
5.2. Obxectivos.
5.3. Auditoría de comunicación interna.
5.4. Auditoría de imaxe nos medios.
TEMA 6. COMUNICACIÓN INTERNA

6.1. Introdución.
6.2. Fundamentos.
6.3. Situación actual.
6.4. Tipoloxía. Funcións.
6.5. Canles de comunicación interna.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workshop A1 A2 A3 A7 A8 A9 A10 29 46 75
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A7 A8 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 28 44 72
Objective test A1 A2 A3 A7 A8 A9 A10 1 0 1
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workshop Talleres prácticos desenvolvidos nos grupos medianos. A docencia interactiva combinará unha metodoloxía presencial/online e síncrona/asíncrona.
Guest lecture / keynote speech Exposición de teoría y casos aplicados, que se complementarán con la lectura de textos. A docencia expositiva será fundamentalmente online.
Objective test Dirigida a evaluar los conocimientos adquiridos.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Workshop
Description
Titorías individuais ou en pequenos grupos, mediante correo electrónico e Teams.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A1 A2 A3 A7 A8 A9 A10 Avaliarase o resultado, así como o proceso de planificación e desenvolvemento dos traballos. 60
Objective test A1 A2 A3 A7 A8 A9 A10 Proba escrita dos contidos da materia. 40
 
Assessment comments

Requírese superar tanto a parte práctica como a proba escrita da materia. Non se admiten faltas de ortografía. 

Mantéñense os criterios para a convocatoria de xullo.


Sources of information
Basic Costa-Sánchez, Carmen y Martínez Costa, Sandra (2018). Comunicación Corporativa Audiovisual y Online. Innovación y tendencias. . Barcelona: UOC
Túñez López, M. ; Costa-Sánchez, C. (2014). Comunicación corporativa. Claves y escenarios.. Barcelona: UOC
Cornelissen, J. (2011). Corporate Communication. A guide to theory and practice.. London: SAGE.
Grunig, J. y Hunt, T. (2003). Dirección de Relaciones Públicas.. Barcelona: Gestión 2000.
Costa Sánchez, C.; Piñeiro Otero, T. (2013). Estrategias de comunicación multimedia. Barcelona: UOC
Losada Díaz, J. C. (coord.) (2004). Gestión de la comunicación en las organizaciones. Barcelona: Ariel
Túñez López, M. (2012). La gestión de la comunicación en las organizaciones.. Sevilla: Comunicación Social.
Xifra, J. (2014). Manual de Relaciones Públicas e Institucionales.. Madrid: Editorial Tecnos.
Dotras, A. (2016). Social media. Herramientas y estrategias empresariales.. Madrid: RAMA Editorial.
Estanyol Casals, E., García Simón, E. y Lalueza, F. (2016). ¿Cómo elaborar un plan de comunicación corporativa?. Barcelona: Editorial UOC.

Complementary Sanjuán, A. (2002). Esto Rompe. Casos de Productos en Apuros y Gestión de Crisis.. A Coruña: NetBiblo.
Jiménez Morales, M. y Panizo Alonso, J. (2017). Eventos y protocolo: la gestión estratégica de actos corporativos e institucionales. . Barcelona: Editorial UOC
Camacho Markina, I. (2017). Formación de portavoces: Cómo conseguir una comunicación efectiva ante los medios y otros públicos.. Barcelona: Editorial UOC
García Orosa, B. (2005). Los altavoces de la actualidad: Radiografía de los gabinetes de comunicación‎. A Coruña: NetBiblo.
Aced, Cristina (2013). Relaciones Públicas 2.0.. Barcelona: UOC.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Oral and Written Communication/616G01001
Communication and the Cultural Industries/616G01009

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Multimedia Communication Strategies/616G01035

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.