Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Ficción audiovisual Código 616G01014
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Formoso Barro, Maria Josefa
Correo electrónico
m.formoso@udc.es
Profesorado
Formoso Barro, Maria Josefa
Correo electrónico
m.formoso@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A4 Investigar e analizala comunicación audiovisual.
A5 Coñecelas teorías e a historia da comunicación audiovisual.
A6 Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B1 Que os estudantes demostraran posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoitan atoparse nun nivle que, se ben se apoia en libros de textos avanzados, inclúe tamén algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu eido de estudo.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro do seu área de estudo)
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B7 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as distintas fases do proceso de realización de un producto audiovisual para televisión A2
A5
A6
A8
A12
B7
B8
B9
C1
C2
Coñecer o rol profesional dos principais implicados na elaboración dunha produción audiovisual para televisión. A7
A12
B1
B5
C3
Coñecer e identificar os elementos estruturais e os códigos formais e expresivos aplicables á narración audiovisual. A1
A2
A4
A12
B1
B2
B3
B4
B6
C1
C4
Coñecer e identificar as principais tendencias, dentro da produción e realización audiovisual. A4
A5
A6
B1
C1

Contidos
Temas Subtemas
A ficción audiovisual Linguaxe
Posta en escea
Análisis
Narrativa
O equipo de traballo Persoal artístico
Persoal técnico
O proceso de elaboración artística dunha ficción audiovisual Preprodución
Produción
Posprodución
Distribución
Panorama da ficción audiovisual contemporánea Productoras
Festivais
Directores
Actores

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A5 A8 A12 B3 B4 B5 B7 B8 B9 C2 C3 21 0 21
Proba mixta B1 B2 C4 2 40 42
Obradoiro A2 A4 A6 A7 B2 C1 24 30 54
Aprendizaxe colaborativa A2 A7 B6 C1 8 24 32
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo test e preguntas cortas.
Obradoiro Realizaranse diferentes análisis de películas e series.
Aprendizaxe colaborativa Realizarase un produto audiovisual no que se aprenderán a realizar as funcións dun equipo de gravación de ficción baixo a supervisión dos profesores.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
Realización de traballos en grupos encamiñados a conseguir un proxecto audiovisual .

Para a súa realización é importante consultar co profesor os avances que se vaian realizando progresivamente para ofrecer as orientacións necesarias en cada caso e así asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indicarán.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta B1 B2 C4 Proba que integra preguntas tipo test e preguntas cortas. 70
Aprendizaxe colaborativa A2 A7 B6 C1 Elaboración dun producto audiovisual de ficción 20
Obradoiro A2 A4 A6 A7 B2 C1 Realizaranse diferentes análisis de películas e series. 10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Brunetta, G. P. (2012). Historia mundial del cine. Akal
Grove, Elliot (2010). 130 proyectos de iniciación al rodaje de películas, del guión a la posproducción. Blume
Lumet, Sidney (2000). Asi se hacen las películas. Rialp
Bordwell, David y Thompson, Kristin (2002). El arte cinematográfico. Paidós
Gaudreault, André y Jost, François (1995). El relato cinematográfico. Paidós
García Fernández, E. (2011). Historia del cine. Fragua
Canet, f. y P´rosper, J. (2009). Narrativa audiovisual, estrategias y recursos. Síntesis
AAVV (2000-2014). Obras audiovisuales varias.
Poveda, M.A. (2013). Produccón de ficción en cine y televisión. edición personal
Barroso García, Jaime (2002). Realización de los géneros televisivos. Síntesis
Castillo, José María (2013). Televisión, realización y lenguaje audiovisual. IORTV, Madrid

Bibliografía complementaria Linda Seger,Edward J. Whetmore (2004). Como se hace una película. Ma Non Troppo
Milerson, Gerald (2001). Realización y producción en televisión. IORTV


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías