Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Ficción audiovisual Código 616G01014
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Nozal Cantarero, Teresa
Correo electrónico
teresa.nozal@udc.es
Profesorado
Martínez Costa, Sandra
Nozal Cantarero, Teresa
Correo electrónico
s.martinez@udc.es
teresa.nozal@udc.es
Web
Descrición xeral Códigos, procesos e roles profesionales na ficción audiovisual actual.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Relacionar as distintas fases do proceso de elaboración dun produto de ficción audiovisual. A1
A2
A7
A8
B6
B9
Relacionar o rol profesional dos principais implicados na elaboración dunha produción audiovisual de ficción. A7
A8
A12
B6
Coñecer e identificar os elementos estruturais e os códigos formais e expresivos aplicables á narración audiovisual de ficción. A7
A8
A12
B6
Coñecer e identificar as principais tendencias e protagonistas na ficción audiovisual actual. A7
A12
B6

Contidos
Temas Subtemas
Panorama da ficción audiovisual contemporánea Tendencias actuais
¿Quen es quen no audiovisual?
O equipo de traballo Persoal técnico
Persoal artístico
O proceso de elaboración artístico dunha obra de ficción audiovisual Preprodución
Produción
Posprodución
Distribución
A ficción audiovisual Narrativa
Linguaxe
Posta en escena

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A7 A12 B6 30 30 60
Proba mixta A7 A8 A12 B6 2 21 23
Obradoiro A2 A7 A8 A12 B6 B9 26 39 65
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Proba mixta Proba que pode integrar preguntas abertas, de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación, test.
Obradoiro RealizarModalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
Resolución de dudas e orientación no desenvolvemento de tarefas prácticas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A2 A7 A8 A12 B6 B9 Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. 40
Proba mixta A7 A8 A12 B6 Proba que integra preguntas tipo test e preguntas cortas. 60
 
Observacións avaliación

Dentro do obradoiro inclúese un exercicio vinculado co Aprendizaxe e Servizo: Metodoloxía que combina o servizo á comunidade coa aprendizaxe nun só proxecto, no que o alumnnado se forma traballando en necesidades reais do seu entorno coa fin de melloralo.


Fontes de información
Bibliografía básica Brunetta, G. P. (2012). Historia mundial del cine. Akal
Grove, Elliot (2010). 130 proyectos de iniciación al rodaje de películas, del guión a la posproducción. Blume
Bordwell, David y Thompson, Kristin (2002). El arte cinematográfico. Paidós
Gadreault, André y François Jost (1995). El relato cinematográfico. Paidós Comunicación
García Fernández, E. (2016). Historia del cine. Fragua
Canet, f. y P´rosper, J. (2009). Narrativa audiovisual, estrategias y recursos. Síntesis
AAVV (2005-2017). Obras audiovisuales varias.
Poveda, M.A. (2015). Producción de Ficción. Fragua
Poveda, M.A. (2013). Produccón de ficción en cine y televisión. edición personal
Barroso García, Jaime (2002). Realización de los géneros televisivos. Síntesis
Castillo, José María (2013). Televisión, realización y lenguaje audiovisual. IORTV, Madrid

Bibliografía complementaria Linda Seger,Edward J. Whetmore (2004). Como se hace una película. Ma Non Troppo
Milerson, Gerald (2001). Realización y producción en televisión. IORTV


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Historia da Radio, a Televisión e a Multimedia/616G01002
Historia do cine e da animación/616G01006

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

O longo do curso o estudante deberá acceder a Moodle para o seguemento dos contidos, tarefas e avisos esenciais para o desenvolvemento da materia. 

Para poderen ser avaliado, todo escrito ou exposición oral terá que seguir os usos e normas nesta demarcación xeográfica da Real Academia Galega ou da Real Academia Española.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías