Identifying Data 2023/24
Subject (*) Audiovisual Fiction Code 616G01014
Study programme
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Nozal Cantarero, Teresa
E-mail
teresa.nozal@udc.es
Lecturers
López Garrrido, Mercedes Marina
Nozal Cantarero, Teresa
E-mail
mercedes.lopez@udc.es
teresa.nozal@udc.es
Web
General description Códigos, procesos e roles profesionales na ficción audiovisual actual.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e identificar os elementos estruturais e os códigos formais e expresivos aplicables á narración audiovisual de ficción. A7
A8
A12
B6
C3
Relacionar o rol profesional dos principais implicados na elaboración dunha produción audiovisual de ficción. A7
A8
A12
B6
C3
Relacionar as distintas fases do proceso de elaboración dun produto de ficción audiovisual. A1
A2
A7
A8
B6
B9
C3
Coñecer e identificar as principais tendencias e protagonistas na ficción audiovisual actual. A7
A12
B6
C3

Contents
Topic Sub-topic
O proceso de elaboración artístico dunha obra de ficción audiovisual Preprodución
Produción
Posprodución
Distribución
A ficción audiovisual Linguaxe
Posta en escena
Análise
Narrativa
O equipo de traballo Persoal técnico
Persoal artístico
Panorama da ficción audiovisual contemporánea Tendencias actuais
Produtores
Festivais
Directores
Actores

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A7 A12 B6 30 30 60
Mixed objective/subjective test A7 A8 A12 B6 4 14 18
Workshop A2 A7 A8 A12 B6 B9 26 44 70
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, vídeos, podcasts ou textos, e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo test e preguntas curtas, exercicios, etc.
Workshop Realizaranse diversos exercicios e prácticas que o profesor plantexará durante o curso. Todas se entregarán en tempo e forma a través das tarefas creadas para elo na plataforma do Campus Virtual. De non ser así, non computará a entrega e non será avaliada de modo que esa nota quedará deserta na calificación global do estudante.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Description
A resolución de dúbidas pode ser online ou presencial, síncrona ou asíncrona, e as titorías concertaranse previa solicitude de cita vía mail.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A2 A7 A8 A12 B6 B9 Realizaranse distintas análises de películas e series, así coma traballos prácticos relacionados. 40
Mixed objective/subjective test A7 A8 A12 B6 Proba que integra preguntas tipo test e preguntas cortas. 60
 
Assessment comments

A evaluación é continua polo que no caso de que se establezcan probas parciales teóricas adiantadas a horario de clase, publicadas a través do Campus Virtual dende o primeiro día do curso, a asistencia do estudante ese día é obrigatorio para ser evaluado da parte proporcional que corresponda a esa proba. O mismo sucede se non se fan as entregas en tempo e modo a través do Campus Virtual: o estudante perde a parte proporcional que correspondería a esa nota. 

A recuperación da segunda convocatoria pode ser completa ou parcial. No caso de que o estudante se acolla á recuperación parcial deberá acordar previamente coas profesoras que partes repetirá e quedar o acordo por escrito nun correo electrónico. Sempre prevalecerá a derradeira puntuación obtida.

Para poderen ser avaliado, todo escrito ou exposición oral ou vídeo terá que seguir os usos e normas nesta demarcación xeográfica da Real Academia Galega ou da Real Academia Española, segundo o idioma elexido.

No caso de estudantes con matrícula a tempo parcial ou exención académica de asistencia, consultar coa profesora na primeira semana de clase para acordar o proceso mellor.

IMPORTANTE:
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.

Sources of information
Basic Brunetta, G. P. (2012). Historia mundial del cine. Akal
Grove, Elliot (2010). 130 proyectos de iniciación al rodaje de películas, del guión a la posproducción. Blume
Grandío, María del Mar (2016). Adictos a las series. 50 años de lecciones de fans. Barcelona. UOC
Bordwell, David y Thompson, Kristin (2002). El arte cinematográfico. Paidós
Gadreault, André y François Jost (1995). El relato cinematográfico. Paidós Comunicación
García Fernández, E. (2016). Historia del cine. Fragua
García Santamaría, J.V. y Miriam Rodríguez Pallare (2022). Marketing cinematográfico y de series. Barcelona. Editorial UOC
Canet, f. y Prosper, J. (2009). Narrativa audiovisual, estrategias y recursos. Síntesis
AAVV (2005-2023). Obras audiovisuales varias.
Poveda, M.A. (2015). Producción de Ficción. Fragua
Poveda, M.A. (2013). Produccón de ficción en cine y televisión. edición personal
Barroso García, Jaime (2002). Realización de los géneros televisivos. Síntesis
Castillo, José María (2013). Televisión, realización y lenguaje audiovisual. IORTV, Madrid

Outros materiais aos que darase acceso a través das plataformas do Campus Virtual ou Stream.

Complementary Linda Seger,Edward J. Whetmore (2004). Como se hace una película. Ma Non Troppo
Milerson, Gerald (2001). Realización y producción en televisión. IORTV


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
History of Cinema and Animation/616G01006

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

O longo do curso o estudante deberá acceder ao Campus Virtual para o seguemento dos contidos, tarefas e avisos esenciais para o desenvolvemento da materia. 

Para poder ser avaliado, todo escrito ou exposición oral ou vídeo terá que seguir os usos e normas nesta demarcación xeográfica da Real Academia Galega ou da Real Academia Española.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.