Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Audio Código 616G01016
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Computación
Coordinación
Romero Cardalda, Juan Jesus
Correo electrónico
juan.romero1@udc.es
Profesorado
Romero Cardalda, Juan Jesus
Correo electrónico
juan.romero1@udc.es
Web
Descrición xeral El audio y la música son dos componentes fundamentales en la comunicación audiovisual. En esta asignatura, se proporcionan al alumno conocimiento y experiencia en los múltiples procedimientos y medios técnicos utilizados en la creación, producción, edición e integración de audio y música en distintos productos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B1 Que os estudantes demostraran posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoitan atoparse nun nivle que, se ben se apoia en libros de textos avanzados, inclúe tamén algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu eido de estudo.
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B7
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Gravar, editar e mezclar pezas audio A1
A2
B1
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Coñecer e seleccionar os equipamentos de audio empleados nos productos audiovisuais A2
A7
A8
A12
C3
Insertar audio en diferentes productos audiovisuais A2
A8
B1
C3

Contidos
Temas Subtemas
Introducción al sonido
Conceptos básicos
Tipos de ficheros
Sonido Digital
Audio analógico
Micrófonos, altavoces
Mesas de sonido. Componentes
Grabación de audio
Procesadores de Efecto
Procesos relacionados con el audio
Profesiones involucradas en los contenidos de audio y música dentro de una producción audiovisual.
Grabación, obtención de muestras
Mezcla y Edición
Sincronización
Audio 3d
El estudio digital
Hardware digital
Software de audio
Software de música

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Presentación oral A12 B1 C1 C2 C4 3 0 3
Prácticas de laboratorio A1 A2 A7 A8 B6 B7 B8 B9 28 56 84
Proba obxectiva A1 A2 A7 A8 B1 1 0 1
Sesión maxistral A7 A8 B1 10 0 10
Traballos tutelados A2 A7 A8 C1 C2 C3 C4 7 35 42
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral Presentacións de traballos e proxectos, en boa parte relacionados coas prácticas de laboratorio.
Prácticas de laboratorio 1.- Gravación de Audio. 2.- Uso básico de un secuenciador (Steinberg Cubase) para editar audio. 3.- Mezcla de Audio y efectos de Sonido. 4.- Audio para video, doblaje, efectos, sincronización.
Proba obxectiva Proba de avaliación principalmente da parte teórica.
Sesión maxistral Presentacións dos temas máis teóricos da asignatura
Traballos tutelados Proxectos propostos relacionados coas técnicas empregadas nas prácticas de laboratorio

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Proba obxectiva
Presentación oral
Prácticas de laboratorio
Descrición
Seguemento dos proxectos e prácticas propostas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A2 A7 A8 C1 C2 C3 C4 Avaliarase a calidade dos proxecto realizado. No proxecto se empleará todo o coñecemento práctico da asignatura 20
Proba obxectiva A1 A2 A7 A8 B1 Proba relacionada cos coñecementos teóricos da asignatura 50
Presentación oral A12 B1 C1 C2 C4 Presentación dos traballos en grupo/individuais e defensas de prácticas 10
Prácticas de laboratorio A1 A2 A7 A8 B6 B7 B8 B9 valiarase a calidade das practicas realizadas nos diferentes aspectos da asignatura 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica stanley R. Alten (2008). el sonido en los medios audiovisuales. madrid, escuela de cine y video
julio Crespo Viñegra (2003). Musica digital. Madrid Anaya
David Lewis Yewdall (2008). uso practico del sonido en el cine. madrid, escuela de cine y video

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías