Identifying Data 2016/17
Subject (*) Estudo da audiencia Code 616G01020
Study programme
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
E-mail
Lecturers
Quintas Froufe, Natalia
E-mail
n.quintas.froufe@udc.es
Web
General description A finalidade da materia é a de coñecer o sector audiovisual dende o punto de vista dos públicos e as audiencias. Para iso estudaranse e analizarán as principais técnicas de investigación de audiencias, tanto as cuantitativas coma as cualitativas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A4 Investigar e analizala comunicación audiovisual.
A6 Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A11 Coñecelas metodoloxías de investigación e análise.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro do seu área de estudo)
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecelas metodoloxías de investigación e análise. A1
A4
A6
A8
A11
B5
Aplicar as técnicas de análisis cuantitativas e cualitativas no estudio da audiencia B3

Contents
Topic Sub-topic
PARTE I. CONCEPTUALIZACIÓN DA AUDIENCIA

TEMA 1. Definición de audiencia


Estudios de recepción e análisis de audiencias
Definición de públicos
Definición de universo
Definición de mostra
TEMA 2. Formas, estratexias e tendencias de consumo de medios

Modelos e tipoloxías de consumidores
Comportamento e actitudes dos consumidores
PARTE II. TIPOLOXÍAS DE INVESTIGACIÓN DE AUDIENCIAS: CUESTIÓNS METODOLÓXICAS

TEMA 3. Métodos e técnicas na investigación e medición de audiencias

Principios básicos na investigación
Técnicas de investigación cuantitativas: cuestionario
Técnicas de investigación cualitativas: focus group
PARTE III. OS MEDIOS E A SÚA MEDICIÓN

TEMA 4. Medición de audiencia en televisión

Principais indicadores
Análise de datos
A televisión social

TEMA 5. Medición de audiencia en radio, prensa, internet e outras canles
Principais indicadores
Análise de datos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workshop A1 A4 B3 B5 16 54 70
Guest lecture / keynote speech A6 A8 A11 24 48 72
 
Personalized attention 8 0 8
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workshop Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Description
Nos obradorios os/as alumnos/as recibirán atención personalizada para levar a cabo os traballos requeridos en cada un deles.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A1 A4 B3 B5 A avaliación dos obradoiros realizarase a través da entrega de traballos prácticos suporá o 50% da nota final. 50
Guest lecture / keynote speech A6 A8 A11 A avaliación da sesión maxistral realizarase a través dun exame escrito suporá ó 50% da nota final. 50
 
Assessment comments
  • A avaliación dos obradoiros realizarase a través da entrega de traballos prácticos que suporá o 50% da nota final.
  • A avaliación da sesión maxistral realizarase a través dun exame escrito que suporá ó 50% da nota final.
  • Será necesario alcanzar o valor medio de cada una das partes para aprobar a asignatura.
  • Ortografía: as posibles faltas de ortografía nos exámenes e traballos suporán a non valoración destes.

  • Sources of information
    Basic Geoffrey Patriarche, H., Bilandzic, J. & Jurisic, J. (2014). Audience Research Methodologies: Between Innovation and Consolidation. New York: Routledge
    Carpentier, N., Schrøder, K.C. & Hallett, L. (2014). Audience transformations : shifting audience positions in late modernity . New York: Routledge
    Solomon, Michael R. (2008). Comportamiento del consumidor. México: Pearson Educación
    Solomon, Michael R. (1997). Comportamiento del consumidor : comprar, tener y ser. México:Prencite Hall Hispanoamericana
    Vaca Berdayes, R. (2010). El perfil de la audiencia : Cuatro y la Sexta, 2005-2008. Exlibris
    Vaca Berdayes, R. (2009). El puzle de la audiencia televisiva. Madrid: Exlibris
    Callejo Gallego, J. (1995). La Audiencia activa el consumo televisivo, discursos y estrategias. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas
    Medina, M. (coord.) (2015). La audiencia en la era digital. Madrid: Fragua
    Huertas Bailén, A. (2002). La audiencia investigada. Barcelona: Gedisa
    Quintas-Froufe, N. y González-Neira, A. (Coord.) (2015). La participación de la audiencia en la televisión: de la audiencia activa a la social. Madrid: AIMC
    Francés i Domènec, Miquel, Llorca Abad, G., y Peris Blanes, A. (coord.) (2015). La televisión conectada en el entorno transmedia. Navarra: Eunsa
    Álvarez Monzoncillo, J.M. (2011). La televisión etiquetada [Recurso electrónico] : nuevas audiencias, nuevos negocios . Barcelona: Fundación Telefónica
    Gorton, K. (2009). Media audiences : television, meaning and emotion. Edinburgh: Edinburgh University Press,
    Frauke Z., Ponte, C. & O'Neill, B. (2015). Revitalising Audience Research : Innovations in European Audience Research . New York : Routledge
    Bourdon, J. & Méadel, C. (2014). Television Audiences across the world: deconstructing the ratings machine. asingstoke : Palgrave Macmillan
    Morley, D. (1996). Televisión, audiencias y estudios culturales. Buenos Aires
    Huertas, A. (2015). Yo soy audiencia: ciudadanía, público y mercado. Barcelona: UOC Press
    Villagrasa, J.M. (2011). ¡Atrápalos como puedas!: la competencia televisiva: programación y géneros. Valencia: Tirant lo Blanch

    - Dossier de lecturas complementarias obligatorias confeccionado polos profesores para cada uns dos temas.

    - Material complementario publicado no Campus virtual. 

    - Os alumnos deberán consultar semanalmente o Campus Virtual (moodle) para seguir o desenvolvemento da asignatura.

    Complementary


    Recommendations
    Subjects that it is recommended to have taken before
    Comunicación e industrias culturais/616G01009
    Empresa/616G01010

    Subjects that are recommended to be taken simultaneously
    Sector audiovisual/616G01007

    Subjects that continue the syllabus
    Sector audiovisual/616G01007
    Comunicación e industrias culturais/616G01009

    Other comments


    (*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.