Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Estudo da audiencia Código 616G01020
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Quintas Froufe, Natalia
Correo electrónico
n.quintas.froufe@udc.es
Web
Descrición xeral A finalidade da materia é a de coñecer o sector audiovisual dende o punto de vista dos públicos e as audiencias. Para iso estudaranse e analizarán as principais técnicas de investigación de audiencias, tanto as cuantitativas coma as cualitativas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A4 Investigar e analizala comunicación audiovisual.
A6 Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A11 Coñecelas metodoloxías de investigación e análise.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro do seu área de estudo)
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecelas metodoloxías de investigación e análise. A1
A4
A6
A8
A11
B5
Aplicar as técnicas de análisis cuantitativas e cualitativas no estudio da audiencia B3

Contidos
Temas Subtemas
PARTE I. CONCEPTUALIZACIÓN DA AUDIENCIA

TEMA 1. Definición de audiencia


Estudios de recepción e análisis de audiencias
Definición de públicos
Definición de universo
Definición de mostra
TEMA 2. Formas, estratexias e tendencias de consumo de medios

Modelos e tipoloxías de consumidores
Comportamento e actitudes dos consumidores
PARTE II. TIPOLOXÍAS DE INVESTIGACIÓN DE AUDIENCIAS: CUESTIÓNS METODOLÓXICAS

TEMA 3. Métodos e técnicas na investigación e medición de audiencias

Principios básicos na investigación
Técnicas de investigación cuantitativas: cuestionario
Técnicas de investigación cualitativas: focus group
PARTE III. OS MEDIOS E A SÚA MEDICIÓN

TEMA 4. Medición de audiencia en televisión

Principais indicadores
Análise de datos
A televisión social

TEMA 5. Medición de audiencia en radio, prensa, internet e outras canles
Principais indicadores
Análise de datos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A1 A4 B3 B5 16 54 70
Sesión maxistral A6 A8 A11 24 48 72
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
Nos obradorios os/as alumnos/as recibirán atención personalizada para levar a cabo os traballos requeridos en cada un deles.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A1 A4 B3 B5 A avaliación dos obradoiros realizarase a través da entrega de traballos prácticos suporá o 50% da nota final. 50
Sesión maxistral A6 A8 A11 A avaliación da sesión maxistral realizarase a través dun exame escrito suporá ó 50% da nota final. 50
 
Observacións avaliación
  • A avaliación dos obradoiros realizarase a través da entrega de traballos prácticos que suporá o 50% da nota final.
  • A avaliación da sesión maxistral realizarase a través dun exame escrito que suporá ó 50% da nota final.
  • Será necesario alcanzar o valor medio de cada una das partes para aprobar a asignatura.
  • Ortografía: as posibles faltas de ortografía nos exámenes e traballos suporán a non valoración destes.

  • Fontes de información
    Bibliografía básica Geoffrey Patriarche, H., Bilandzic, J. & Jurisic, J. (2014). Audience Research Methodologies: Between Innovation and Consolidation. New York: Routledge
    Carpentier, N., Schrøder, K.C. & Hallett, L. (2014). Audience transformations : shifting audience positions in late modernity . New York: Routledge
    Solomon, Michael R. (2008). Comportamiento del consumidor. México: Pearson Educación
    Solomon, Michael R. (1997). Comportamiento del consumidor : comprar, tener y ser. México:Prencite Hall Hispanoamericana
    Vaca Berdayes, R. (2010). El perfil de la audiencia : Cuatro y la Sexta, 2005-2008. Exlibris
    Vaca Berdayes, R. (2009). El puzle de la audiencia televisiva. Madrid: Exlibris
    Callejo Gallego, J. (1995). La Audiencia activa el consumo televisivo, discursos y estrategias. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas
    Medina, M. (coord.) (2015). La audiencia en la era digital. Madrid: Fragua
    Huertas Bailén, A. (2002). La audiencia investigada. Barcelona: Gedisa
    Quintas-Froufe, N. y González-Neira, A. (Coord.) (2015). La participación de la audiencia en la televisión: de la audiencia activa a la social. Madrid: AIMC
    Francés i Domènec, Miquel, Llorca Abad, G., y Peris Blanes, A. (coord.) (2015). La televisión conectada en el entorno transmedia. Navarra: Eunsa
    Álvarez Monzoncillo, J.M. (2011). La televisión etiquetada [Recurso electrónico] : nuevas audiencias, nuevos negocios . Barcelona: Fundación Telefónica
    Gorton, K. (2009). Media audiences : television, meaning and emotion. Edinburgh: Edinburgh University Press,
    Frauke Z., Ponte, C. & O'Neill, B. (2015). Revitalising Audience Research : Innovations in European Audience Research . New York : Routledge
    Bourdon, J. & Méadel, C. (2014). Television Audiences across the world: deconstructing the ratings machine. asingstoke : Palgrave Macmillan
    Morley, D. (1996). Televisión, audiencias y estudios culturales. Buenos Aires
    Huertas, A. (2015). Yo soy audiencia: ciudadanía, público y mercado. Barcelona: UOC Press
    Villagrasa, J.M. (2011). ¡Atrápalos como puedas!: la competencia televisiva: programación y géneros. Valencia: Tirant lo Blanch

    - Dossier de lecturas complementarias obligatorias confeccionado polos profesores para cada uns dos temas.

    - Material complementario publicado no Campus virtual. 

    - Os alumnos deberán consultar semanalmente o Campus Virtual (moodle) para seguir o desenvolvemento da asignatura.

    Bibliografía complementaria


    Recomendacións
    Materias que se recomenda ter cursado previamente
    Comunicación e industrias culturais/616G01009
    Empresa/616G01010

    Materias que se recomenda cursar simultaneamente
    Sector audiovisual/616G01007

    Materias que continúan o temario
    Sector audiovisual/616G01007
    Comunicación e industrias culturais/616G01009

    Observacións


    (*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías