Identifying Data 2023/24
Subject (*) Audiovisual Analysis Code 616G01021
Study programme
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Comesaña Comesaña, Patricia
E-mail
p.comesanac@udc.es
Lecturers
Comesaña Comesaña, Patricia
E-mail
p.comesanac@udc.es
Web
General description A materia afonda nas diversas teorías e técnicas existentes no eido da información e a comunicación para ofrecer unha base sobre a que artellar a análise profesional de calquera obra audiovisual.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A4 Investigar e analizar a comunicación audiovisual.
A5 Coñecelas teorías e a historia da comunicación audiovisual.
A6 Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias.
A11 Coñecelas metodoloxías de investigación e análise.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer la estrutura interna da mensaxe informativa y da mensaxe persuasiva. A11
A12
Coñecer as estratexias de manipulación e desinformación. A1
A4
A5
A6
A12
B9
C1
C2
C3
C4
Coñecer as metodoloxías de análise das mensaxes audiovisuais e a influencia nos medios audiovisuais. A4
A5
A6
A11
A12
B9
C3

Contents
Topic Sub-topic
1. Methodologies of analysis of audiovisual messages Main theories of communication and information.
Perspectives from which the audiovisual analysis is carried out.
2. Analysis of audiovisual information. Rhetorical, discursive, narrative and semiotic analysis of informative audiovisual products.
3. Persuasive audiovisual product analysis Rhetorical, discursive, narrative and semiotic analysis of persuasive audiovisual products.
4. Analysis of the audiovisual entertainment product. Rhetorical, discursive, narrative and semiotic analysis of audiovisual entertainment and fiction products.
5. Critical analysis of manipulation and disinformation strategies The audiovisual message as a tool of power
6. Ethical analysis of the audiovisual product Ethical responsibility of the creator of informative, persuasive and entertainment audiovisual products.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A4 A5 A6 A11 A12 B9 C1 C2 C3 C4 22 61 83
Mixed objective/subjective test A1 A4 A5 A11 A12 C2 C3 C4 3 0 3
Document analysis A1 A4 A5 A6 A11 A12 B9 C1 C2 C3 C4 21 41 62
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desenvolvemento; as segundas, poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Document analysis Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, artigos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a súa análise.

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Guest lecture / keynote speech
Description
Appointment

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A1 A4 A5 A11 A12 C2 C3 C4 Ao longo do semestre realizaranse distintas probas mixtas para avaliar tanto o coñecemento teórico como de análise práctica, nas que se poderán combinar probas de resposta breve, resposta múltiple, de completar, de asociación ou de tipo ensaio. 60
Document analysis A1 A4 A5 A6 A11 A12 B9 C1 C2 C3 C4 Proba de análise de algún tipo de documento audiovisual segundo as indicacións do enunciado propuesto pola docente. 40
 
Assessment comments


In case of not participating in the directed discussions, the subject will be evaluated 100% in a single delivery of an audiovisual analysis, which consists of the two official opportunities.


Sources of information
Basic SÁNCHEZ NORIEGA, José Luis (1997). Crítica de la seducción mediática. Madrid: Tecnos
Bordwell, David (2002). El arte audiovisual: una introducción. Barcelona: Paidós Ibérica
JACQUARD, Roland, (1988). La Desinformación: una manipulación del poder|. Madrid Espasa Calpe
VILCHES, Lorenzo (1989). Manipulación de la información televisiva. Barcelona: Paidós
Herrero, Julio César (Ed.) (2009). Manual de Teoría de la Información y de la Comunicación. Madrid: Universitas
Igartua Perosanz, Juan José (2006). Métodos cuantitativos de investigación en comunicación. Bosch
KAPFERER, Jean-Noël (1989). Rumores. Plaza y Janés
Gutiérrez San Miguel, Begoña (2006). Teoría de la narración adiovisual. Madrid: Cátedra
WATZLAWICK, Paul (1994). ¿Es real la realidad?. Barcelona: Herder

Complementary (1999-2006). EL ALA OESTE DE LA CASA BLANCA.
Torres, Pep (2011). EL ARTE DEL RUIDO. BARCELONA: PLATAFORMA EDITORIAL
Reitman, Jason (2005). Gracias por fumar.
FERGUSON, CHARLES (2010). INSIDE JOB.
(1989-2011). LOS SIMPSON.
KAREL, WILLIAM (2002). OPERACIÓN LUNA.
WILDER, BILLY (1974). PRIMERA PLANA.
LASSETER, JOHN (1995). TOY STORY.
Docter, Peter (2009). UP.
JOSEPH, PETER (2007). ZEITGEIST, LA PELÍCULA.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Cinematography Direction and Lighting/616G01022
Theory and Practice of Editing/616G01023
3D Infography1/616G01024
Art Direction and Production Design/616G01025

Subjects that continue the syllabus

Other comments

It is advisable to have a sufficient level in the Spanish language to be able to participate in the debates



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.