Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Dirección de fotografía e iluminación Código 616G01022
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Métodos Matemáticos e de Representación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Osorio Iglesias, Olga
Correo electrónico
olga.osorio@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A4 Investigar e analizala comunicación audiovisual.
A5 Coñecelas teorías e a historia da comunicación audiovisual.
A6 Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro do seu área de estudo)
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Ser capaz de realizar una interpretación visual del guión para guiar la emoción del espectador a través de un uso adecuado del color, la luz, tipos de plano, ángulos y movimiento A1
A4
A7
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Analizar la calidad técnica y estética de los mensajes fotográficos y audiovisuales, situándolos dentro de su contexto de producción A1
A2
A4
A6
A7
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Comprender cuál es el rol de un director de fotografía en un rodaje, así como del resto de los componentes de su equipo. A1
A2
A4
A6
A7
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C3
C4
Comprender las posiblidades expresivas de la luz y las posiblidades de modificación creativa de la misma. A1
A2
A4
A5
A6
A7
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Conocer los principales fundamentos técnicos que sustentan el trabajo de un director de fotografía: exposición, color y operativa de la cámara de vídeo y fotográfica. A1
A2
A4
A5
A6
A7
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Demostrar destrezas básicas en el manejo de una cámara fotográfica, cámara de vídeo y equipo básico de iluminación. A1
A2
A4
A5
A6
A7
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Familiarizarse con el trabajo de algunos de los principales directores de fotografía clásicos y contemporáneos A1
A2
A4
A5
A6
A7
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Conocer el flujo de trabajo en la creación de un producto fotográfico o audiovisual. A1
A2
A4
A5
A6
A7
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Desarrollar la creatividad y autocrítica en la creación de imágenes. A1
A2
A4
A5
A6
A7
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4

Contidos
Temas Subtemas
1. La dirección de fotografía en cine, televisión e internet 1.1. El equipo de fotografía en cine y televisión
1.2. Maestros de la luz. Revisión general de la dirección de fotografía en la historia del cine
1.3. Directores de fotografía contemporáneos
1.4. dSLR para vídeos y cine low-cost
2. El encuadre.
2.1. Formatos de fotografía, cine y televisión
2.2. Principios básicos de composición
2.3. Uso narrativo y expresivo de los distintos tipos de planos
4. La exposición 4.1. Exposición, ISO y relaciones de iluminación
4.2. 4.3. Relaciones de contraste
4.4. Exposición y cámara. Sistemas de medición
4.5. El obturador en fotografía y vídeo
3. El lenguaje de las ópticas 3.1. Longitud focal: ópticas y perspectiva
3.2. Ópticas y profundidad de campo
3.3. Uso narrativo de las ópticas
4. El color
4.1. Temperatura del color
4.2. Color y soporte de registro
4.3. Control de color y contraste en postprocesado: baño de blanqueo y bleach by-pass
5. Dinámica de la cámara 5.1. Tipos de movimiento
5.2. Soportes
5.3. Uso narrativo del movimiento de cámara
6. La luz en fotografía, cine y televisión
6.1. Equipos de iluminación: luminarias y elementos para el control de la luz
6.2. Técnicas de iluminación para retrato
6.3. Técnicas de iluminación en vídeo
6.4. La luz como elemento narrativo

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A7 1 0 1
Proba obxectiva A1 A2 A4 A5 A6 A7 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C4 2 8 10
Portafolios do alumno A1 A2 A4 A5 A7 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C4 2 20 22
Prácticas de laboratorio A1 A2 A4 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C4 15 15 30
Lecturas A1 A2 A4 A5 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C4 0 5 5
Traballos tutelados A1 A2 A4 A5 A7 B2 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C4 3 21 24
Sesión maxistral A4 A5 A7 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C4 20 30 50
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Evaluación de los conocimientos iniciales del alumno mediante un cuestionario
Proba obxectiva Examen tipo test sobre los conocimientos teórico prácticos adquiridos durante el curso
Portafolios do alumno Creación de una serie fotográfica propia
Prácticas de laboratorio Prácticas de calibración de color, postprocesado digital fotográfico, esquemas básicos de iluminación
Lecturas Lecturas de material bibliográfico señalado por la profesora. Forman parte de la materia de examen.
Visionado de documentales, películas etc.
Traballos tutelados Traballo de vídeo: iluminación e gravación dunha secuencia
Sesión maxistral Clases teórico-prácticas sobre los princpales aspectos ténicos y expresivos de la dirección de fotografía

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Descrición
La realización del portfolio fotográfico será supervisada por la profesora a lo largo de sus distitnas etapas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 A2 A4 A5 A6 A7 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C4 Es necesario aprobar el examen para aprobar la asignatura. El examen incluye los contenidos teóricos y prácticos adquiridos durante las sesiones magistrales así como los materiales de lectura obligatoria 30
Portafolios do alumno A1 A2 A4 A5 A7 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C4 Se evaluarán los siguientes aspectos:
Propuesta conceptual; calidad técnica de la ejecución; composición y estética; originalidad y retos asumidos en la realización del trabajo
25
Prácticas de laboratorio A1 A2 A4 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C4 Los ejercicios prácticos son obligatorios. Su no realización implica un descuento del 10% sobre la notal final. 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Blain Brown (2002). Cinematografía. Teoría y práctica. Barcelona: Ediciones Omega
Jacquelin B. Frost (2009). Cinematography for Directors: A Guide for Creative Collaboration. Michael Wiese Productions
Chris Weston (2009). Exposición. Claves de Fotografía. Blume
José María Castillo (2009). Televisión, realización y lenguaje audiovisual. Madrid: IORTV

Bibliografía complementaria José María Mellado (2010). Fotografía de alta calidad. Artual Ediciones S.L
Bermingham, Alan (2010). Iluminación de localizaciones para televisión. Madrid: IORTV
Gustavo Mercado (2011). La visión del cineasta. Madrid: Anaya Photo Club
Bryan Peterson (2007). Los secretos de la exposición fotográfica. Madrid
SCHAEFER, DENNIS y SALVATO, LARRY (1998). Maestros de la luz. Madrid: Plot Ediciones
BALLINGER, ALEXANDER (2004). Nuevos directores de fotografía. Madrid: Ocho y medio


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Informática audiovisual/616G01008
Ficción audiovisual/616G01014

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Teoría e práctica da edición e a montaxe/616G01023
Deseño de produción/616G01025

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías