Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Dirección de Fotografía: Cámara e Iluminación Código 616G01022
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Martínez Costa, Sandra
Correo electrónico
s.martinez@udc.es
Profesorado
Martínez Costa, Sandra
Correo electrónico
s.martinez@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A4 Investigar e analizala comunicación audiovisual.
A5 Coñecelas teorías e a historia da comunicación audiovisual.
A6 Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que acheguen unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Ser capaz de realizar unha interpretación visual do guión para guiar a emoción do espectador a través dun uso adecuado da cor, a luz, tipos de plano, ángulos e movemento A1
A4
A7
A8
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Analizar a calidade técnica e estética das mensaxes fotográficas e audiovisuais, situándoos dentro do seu contexto de produción A1
A2
A4
A6
A7
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Comprender as posiblidades expresivas da luz e as posiblidades de modificación creativa da mesma. A1
A2
A4
A5
A6
A7
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Coñecer os principais fundamentos técnicos que sustentan o traballo dun director de fotografía: exposición, cor e operativa da cámara de vídeo e fotográfica. A1
A2
A4
A5
A6
A7
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Demostrar destrezas básicas no manexo dunha cámara fotográfica, cámara de vídeo e equipo básico de iluminación. A1
A2
A4
A5
A6
A7
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Familiarizarse co traballo dalgúns dos principais directores de fotografía clásicos e contemporáneos A1
A2
A4
A5
A6
A7
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Coñecer o fluxo de traballo na creación dun produto fotográfico ou audiovisual. A1
A2
A4
A5
A6
A7
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Desenvolver a creatividade e autocrítica na creación de imaxes. A1
A2
A4
A5
A6
A7
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4

Contidos
Temas Subtemas
1. A dirección de fotografía en cine, televisión e internet 1.1. O equipo de fotografía en cine e televisión
1.2. Mestres da luz. Revisión xeral da dirección de fotografía na historia do cine
1.3. Directores de fotografía contemporáneos
1.4. dSLR para vídeos e cine low-cost
2. O encuadre.
2.1. Formatos de fotografía, cine e televisión
2.2. Principios básicos de composición
2.3. Uso narrativo e expresivo dos distintos tipos de planos
3. A linguaxe das ópticas 3.1. Lonxitude focal: ópticas e perspectiva
3.2. Ópticas e profundidade de campo
3.3. Uso narrativo das ópticas
4. A exposición 4.1. Exposición, ISO e relacións de iluminación
4.2. Relacións de contraste
4.3. Exposición e cámara. Sistemas de medición
4.4. O obturador en fotografía e vídeo
5. Dinámica da cámara 5.1. Tipos de movimento
5.2. Soportes
5.3. Uso narrativo do movemento de cámara
6. A luz en fotografía, cine e televisión
6.1. Equipos de iluminación: luminarias e elementos para o control da luz
6.2. Técnicas de iluminación para retrato
6.3. Técnicas de iluminación en vídeo
6.4. A luz como elemento narrativo
7. A cor
7.1. Temperatura de cor
7.2. Cor e soporte de rexistro
7.3. Control de cor e contraste en postprocesado: baño de blanqueo e bleach by-pass

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A1 A2 A4 A5 A6 A7 A8 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C4 1 0 1
Portafolios do alumno A1 A2 A4 A5 A7 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C4 7 14 21
Prácticas de laboratorio A1 A2 A4 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C4 18 54 72
Sesión maxistral A4 A5 A7 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C2 C3 C4 24 24 48
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Exame tipo test sobre os coñecementos teórico prácticos adquiridos durante o curso
Portafolios do alumno Creación dunha serie fotográfica propia
Prácticas de laboratorio Prácticas de fotografía e iluminación
Sesión maxistral Clases teórico-prácticas sobre os principais aspectos técnicos e expresivos da dirección de fotografía

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Descrición
A realización do portfolio fotográfico será supervisado nas súas distintas etapas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 A2 A4 A5 A6 A7 A8 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C4 O exame inclúe os contidos teóricos e prácticos adquiridos durante as sesións maxistrais así como os materiais de lectura obrigatoria 20
Portafolios do alumno A1 A2 A4 A5 A7 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C4 Avaliaranse os seguintes aspectos:
Proposta conceptual; calidade técnica da execución; composición e estética; orixinalidade e retos asumidos na realización do traballo
30
Prácticas de laboratorio A1 A2 A4 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C4 Os exercicios prácticos son obrigatorios 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Blain Brown (2002). Cinematografía. Teoría y práctica. Barcelona: Ediciones Omega
Jacquelin B. Frost (2009). Cinematography for Directors: A Guide for Creative Collaboration. Michael Wiese Productions
Chris Weston (2009). Exposición. Claves de Fotografía. Blume
José María Castillo (2009). Televisión, realización y lenguaje audiovisual. Madrid: IORTV

Bibliografía complementaria José María Mellado (2010). Fotografía de alta calidad. Artual Ediciones S.L
Bermingham, Alan (2010). Iluminación de localizaciones para televisión. Madrid: IORTV
Gustavo Mercado (2011). La visión del cineasta. Madrid: Anaya Photo Club
Bryan Peterson (2007). Los secretos de la exposición fotográfica. Madrid
SCHAEFER, DENNIS y SALVATO, LARRY (1998). Maestros de la luz. Madrid: Plot Ediciones
BALLINGER, ALEXANDER (2004). Nuevos directores de fotografía. Madrid: Ocho y medio


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Informática audiovisual/616G01008
Ficción audiovisual/616G01014

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Teoría e práctica da edición e a montaxe/616G01023
Deseño de Produción e Dirección Artística/616G01025

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías