Identifying Data 2023/24
Subject (*) Cinematography Direction and Lighting Code 616G01022
Study programme
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Martínez Costa, Sandra
E-mail
s.martinez@udc.es
Lecturers
Martínez Costa, Sandra
E-mail
s.martinez@udc.es
Web
General description O obxectivo desta asignatura é o de aprender os fundamentos do traballo dun director de fotografía, e crear contidos fotográficos e cinematográficos de calidade técnica e estética.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ser capaz de realizar unha interpretación visual do guión para guiar a emoción do espectador a través dun uso adecuado da cor, a luz, tipos de plano, ángulos e movemento A1
A2
A7
A8
Comprender as posiblidades expresivas da luz e as posiblidades de modificación creativa da mesma. A1
A2
A7
A8
Coñecer os principais fundamentos técnicos que sustentan o traballo dun director de fotografía: exposición, cor e operativa da cámara de vídeo e fotográfica. A1
A2
A7
A8
B8
Demostrar destrezas básicas no manexo dunha cámara fotográfica, cámara de vídeo e equipo básico de iluminación. A1
A2
A7
A8
Familiarizarse co traballo dalgúns dos principais directores de fotografía clásicos e contemporáneos C1
C2
C3
C4
Coñecer o fluxo de traballo na creación dun produto fotográfico ou audiovisual. A1
A2
A7
A8
B8
C1
C2
C3
C4
Desenvolver a creatividade e autocrítica na creación de imaxes. A1
A7
B8
Analizar a calidade técnica e estética das mensaxes fotográficas e audiovisuais, situándoos dentro do seu contexto de produción A1
A7
B8

Contents
Topic Sub-topic
1. A dirección de fotografía en cine, televisión e internet 1.1. O equipo de fotografía en cine e televisión
1.2. Mestres da luz. Revisión xeral da dirección de fotografía na historia do cine
1.3. Directores de fotografía contemporáneos
1.4. dSLR para vídeos e cine low-cost
2. O encuadre.
2.1. Formatos de fotografía, cine e televisión
2.2. Principios básicos de composición
2.3. Uso narrativo e expresivo dos distintos tipos de planos
3. A linguaxe das ópticas 3.1. Lonxitude focal: ópticas e perspectiva
3.2. Ópticas e profundidade de campo
3.3. Uso narrativo das ópticas
4. A exposición 4.1. Exposición, ISO e relacións de iluminación
4.2. Relacións de contraste
4.3. Exposición e cámara. Sistemas de medición
4.4. O obturador en fotografía e vídeo
5. Dinámica da cámara 5.1. Tipos de movimento
5.2. Soportes
5.3. Uso narrativo do movemento de cámara
6. A luz en fotografía, cine e televisión
6.1. Equipos de iluminación: luminarias e elementos para o control da luz
6.2. Técnicas de iluminación para retrato
6.3. Técnicas de iluminación en vídeo
6.4. A luz como elemento narrativo
7. A cor
7.1. Temperatura de cor
7.2. Cor e soporte de rexistro
7.3. Control de cor e contraste en postprocesado: baño de blanqueo e bleach by-pass

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A1 A7 A8 B8 C1 2 30 32
Student portfolio A2 2 6 8
Laboratory practice A2 22 36 58
Guest lecture / keynote speech C2 C3 C4 24 24 48
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Test-type exam on the theoretical and practical knowledge acquired during the course
Student portfolio Creation of an own photographic series
Laboratory practice Photography and lighting practices, that can go online.
Guest lecture / keynote speech Theoretical-practical classes on the main technical and expressive aspects of photography direction, synchronous or asynchronous.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Student portfolio
Description
Practical portfolios and exercises will be supervised during different periods of the academic course.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A7 A8 B8 C1 O exame inclúe os contidos teóricos e prácticos adquiridos durante as sesións maxistrais así como os materiais de lectura obrigatoria 30
Laboratory practice A2 Os exercicios prácticos son obrigatorios 60
Student portfolio A2 Avaliaranse os seguintes aspectos:
Proposta conceptual; calidade técnica da execución; composición e estética; orixinalidade e retos asumidos na realización do traballo
10
 
Assessment comments

The second chance will be same avaliation as the first one.

Students with part-time dedication recognition and academicdispensation from attendance exemption must contact the person in charge of thesubject to agree on the evaluation conditions.

Once verified, the fraudulent performance of the tests orevaluation activities will directly imply the qualification of fail"0" in the subject in the corresponding evaluation period, thusinvalidating any qualification obtained in all the evaluation activities forthe extraordinary evaluation period.


Sources of information
Basic

Brown, Blain (2002) Cinematografía. Teoría y práctica. Barcelona: Ediciones Omega.

Complementary

Frost, Jacquelin (2009) Cinematography for Directors: A Guide for Creative Collaboration. Michael Wiese Productions.

Castillo, José María (2009) Televisión, realización y lenguaje audiovisual. Madrid: IORTV.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Audiovisual Fiction/616G01014
Audiovisual Analysis/616G01021
Art Direction and Production Design/616G01025

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Audiovisual Analysis/616G01021
Theory and Practice of Editing/616G01023
Art Direction and Production Design/616G01025

Subjects that continue the syllabus
Filmmaking/616G01030
Digital Post-Production/616G01031

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.