Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Teoría e práctica da edición e a montaxe Código 616G01023
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Osorio Iglesias, Olga
Correo electrónico
olga.osorio@udc.es
Profesorado
Osorio Iglesias, Olga
Correo electrónico
olga.osorio@udc.es
Web
Descrición xeral O propósito da materia e formar aos alumnos nos rudimentos técnicos da edición de vídeo ao tempo que complementar e afondar na súa formación na linguaxe audiovisual.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
En principio ningunha

2. Metodoloxías
*Traballos tutelados
*Sesións maxistrais

*Metodoloxías docentes que se modifican
Obradoiros
Proba mixta

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
E-mail
Videoconferencia
4. Modificacións na avaliación
O obradoiro sustitúese por material de apoio online + titorías en grupo para resolver dúbidas

*Observacións de avaliación:
A proba mixta sustitúese por un vídeo-titorial elaborado polo alumno

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A3 Xestionar proxetos audiovisuais.
A4 Investigar e analizala comunicación audiovisual.
A5 Coñecelas teorías e a historia da comunicación audiovisual.
A6 Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os elementos básicos dun programa informático de eidición en montaxe A1
A2
A7
A8
B8
C1
C2
C3
C4
Coñecer e comprender o fluxo de traballo propio dunha edición audiovisual en todas as súas fases: adquisición de materiais, conformado, traballo con edl, etc. A2
A3
A7
A8
B5
B8
C1
C2
C3
C4
Comprender os fundamentos básicos da montaxe: raccord, tamaños de plano, ángulos, sentido da dirección, tempo, ritmo e son A1
A2
A4
A5
A12
B4
B5
B6
B8
C1
C2
C3
C4
Coñecer os distintos tipos de montaxe segundo o xénero audiovisual A1
A2
A3
A4
A5
A6
A12
B4
B5
B6
B8
C1
C2
C3
C4

Contidos
Temas Subtemas
1. A linguaxe da montaxe 1.1.Concepto de montaxe
1.2. Breve historia da montaxe
1.3. A articulación do espazo-tempo do filme
2. O proceso de traballo na sala de montaxe 2.1. O software de edición
2.2. Códecs e contenedores de vídeo
2.3. Fluxos de traballo
2.4. Organización dos materiais
3. Gramática da montaxe 3.1. A continuidade
3.2. O ritmo
3.3. Edición de son
3.4. As transicións
4.Exportación e masterización 4.1. Formatos de saída
4.2. Conformado do master final

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A4 1 0 1
Obradoiro A1 A2 A3 A7 A8 A12 B5 B8 C1 C2 C3 C4 20 36 56
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 14 14 28
Traballos tutelados A1 A2 A3 A6 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 20 20 40
Proba mixta A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 4 20 24
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Presentación dos obxectivos, contidos, dinámica e bibliografía da materia, ben como a realización de probas de avaliación inicial.
Presencial
Obradoiro Actividades que se realizarán individualmente ou en grupo.
Presencial
Sesión maxistral Actividades de comunicación oral.
Online
Traballos tutelados Traballo tutelado seguindo as pautas definidas polo/a docente.
Online
Proba mixta Traballo escrito
Presencial

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada ao alumnado realizarase a través do seguimento e corrección dos traballos tutelados, así como das diversas prácticas que terán que realizar durante o cuadrimestre.
Para o desenvolvemento desta atención personalizada contémplanse ora tutorías presenciais, ora o seguimento continuo a través das ferramentas que as TIC poñen ao servizo da educación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 Proba escrita sobre a teoría da asignatura 25
Traballos tutelados A1 A2 A3 A6 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 Traballos realizados polos alumnos 25
Proba mixta A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 Proba práctica presencial 25
Obradoiro A1 A2 A3 A7 A8 A12 B5 B8 C1 C2 C3 C4 Traballos tutelados 25
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Antonio Peláez Barceló (2014). Montaje y postproducción audiovisual. Altaria
Wendy Apple (2004). The Cutting Edge: The Magic of Movie Editing .

Bibliografía complementaria Joan Marimón (2016). El Montaje Cinematográfico. Del Guión a la Pantalla.
Vicente Sánchez-Biosca (2001). El montaje cinematográfico. Teoría y Análisis P. Paidós Comunicación


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías