Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Teoría e práctica da edición e a montaxe Código 616G01023
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Garcia Torre, Manuel
Correo electrónico
manuel.garcia.torre@udc.es
Profesorado
Fernández Holgado, José Ángel
Garcia Torre, Manuel
Correo electrónico
j.holgado@udc.es
manuel.garcia.torre@udc.es
Web
Descrición xeral O propósito da materia e formar aos alumnos nos rudimentos técnicos da edición de vídeo ao tempo que complementar e afondar na súa formación na linguaxe audiovisual.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A3 Xestionar proxetos audiovisuais.
A4 Investigar e analizala comunicación audiovisual.
A5 Coñecelas teorías e a historia da comunicación audiovisual.
A6 Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os elementos básicos dun programa informático de eidición en montaxe A1
A2
A7
A8
B8
C1
C2
C3
C4
Coñecer e comprender o fluxo de traballo propio dunha edición audiovisual en todas as súas fases: adquisición de materiais, conformado, traballo con edl, etc. A2
A3
A7
A8
B5
B8
C1
C2
C3
C4
Comprender os fundamentos básicos da montaxe: raccord, tamaños de plano, ángulos, sentido da dirección, tempo, ritmo e son A1
A2
A4
A5
A12
B4
B5
B6
B8
C1
C2
C3
C4
Coñecer os distintos tipos de montaxe segundo o xénero audiovisual A1
A2
A3
A4
A5
A6
A12
B4
B5
B6
B8
C1
C2
C3
C4

Contidos
Temas Subtemas
1. A linguaxe da montaxe 1.1.Concepto de montaxe
1.2. Breve historia da montaxe
1.3. A articulación do espazo-tempo do filme
1.4. Tipos de montaxe
2. O proceso de traballo na sala de montaxe 2.1. O software de edición
2.2. Códecs e contenedores de vídeo
2.3. Fluxos de traballo
2.4. Organización dos materiais
3. Gramática da montaxe 3.1. A continuidade
3.2. O ritmo
3.3. As transicións
4. O traballo da montaxe en producións de imaxe real e de animación 4.1. Equipo
4.2. Características
4.3. Fluxo de traballo
5. Xéneros audiovisuais e montaxe 5.1. Informativos
5.2. Publicidade
5.3. Videoclips
5.4. Documental
6. Edición de son 6.1. Equipo
6.2. Niveis
6.3. Mezcla
6.4. Sincronización
6.5. Posprodución
7. Corrección e gradación da cor 7.1. Conceptos básicos
7.2. Ferramentas
7.3. Pasos tratamento da cor
8.Exportación e masterización 8.1. Formatos de saída
8.2. Conformado do master final

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A4 1 0 1
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 14 14 28
Aprendizaxe colaborativa A1 A2 A3 A7 A8 A12 B8 20 36 56
Traballos tutelados A1 A2 A3 A6 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 20 20 40
Proba mixta A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 4 20 24
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Presentación dos obxectivos, contidos, dinámica e bibliografía da materia, ben como a realización de probas de avaliación inicial.
Sesión maxistral Actividades de comunicación oral.
Aprendizaxe colaborativa Prácticas realizadas polo alumnado nas sesións interactivas coa orientación do profesorado
Traballos tutelados Traballo tutelado segundo as pautas definidas polo profesorado.
Proba mixta Traballo escrito presencial

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
A atención personalizada ao alumnado realizarase a través do seguimento e corrección das diferentes prácticas que terán que realizar durante o cuadrimestre.
Para o desenvolvemento desta atención personalizada contémplanse: tutorías presenciais e/ou o seguimento a través das ferramentas que as TIC poñen ao servizo da educación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A3 A6 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 Práctica en grupo co seguimento e titorización do profesorado 20
Proba mixta A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 Proba en bases aos contidos teóricos vistos na clase 40
Aprendizaxe colaborativa A1 A2 A3 A7 A8 A12 B8 Prácticas realizadas polo alumnado nas sesións interactivas coa orientación do profesorado 40
 
Observacións avaliación
-A teoría supón o 40% da nota e a práctica un 60%. 

-Para superar a asignatura deben estar aprobadas as dúas partes (teoría e práctica). Para superar a parte práctica, deben estar aprobadas cada unha das prácticas finais, ademáis de entregadas en data e superadas, todas e cada unha das prácticas de clase.

-O alumnado que goce de dispensa académica deberá porse en contacto co profesorado da asignatura antes do día 15 de setembro, a fin de acordar un itinerario personalizado que supla as ausencias ás aulas. Fóra desta data non serán atendidas peticións deste tipo. 

-A realización fraudulenta das prácticas e das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria.

Fontes de información
Bibliografía básica Walter Murch (2003). En el momento del parpadeo. Ocho y medio
Roy Thompson (1993). Manual de montaje. Gramática del montaje cinematográfico. PLOT Ediciones
Fernando Morales Morante (2013). Montaje audiovisual: teoría, técnica y métodos de control. UOC
Antonio Peláez Barceló (2014). Montaje y postproducción audiovisual. Altaria
Wendy Apple (2004). The Cutting Edge: The Magic of Movie Editing .

Bibliografía complementaria Joan Marimón (2016). El Montaje Cinematográfico. Del Guión a la Pantalla.
Vicente Sánchez-Biosca (2001). El montaje cinematográfico. Teoría y Análisis P. Paidós Comunicación
Pau Atienza Muñoz (2013). Historia y evolución del montaje audiovisual de la moviola a Youtube. UOC


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Publicidade audiovisual/616G01012
Ficción audiovisual/616G01014
Guión/616G01018

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Análise audiovisual/616G01021
Dirección de Fotografía: Cámara e Iluminación/616G01022

Materias que continúan o temario
Realización Audiovisual/616G01030
Posprodución dixital/616G01031

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías