Identifying Data 2023/24
Subject (*) Theory and Practice of Editing Code 616G01023
Study programme
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Garcia Torre, Manuel
E-mail
manuel.garcia.torre@udc.es
Lecturers
Fernández Holgado, José Ángel
Garcia Torre, Manuel
E-mail
j.holgado@udc.es
manuel.garcia.torre@udc.es
Web
General description O propósito da materia e formar aos alumnos nos rudimentos técnicos da edición de vídeo ao tempo que complementar e afondar na súa formación na linguaxe audiovisual.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A3 Xestionar proxetos audiovisuais.
A4 Investigar e analizar a comunicación audiovisual.
A5 Coñecelas teorías e a historia da comunicación audiovisual.
A6 Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os elementos básicos dun programa informático de edición en montaxe A1
A2
A7
A8
B8
C1
C2
C3
C4
Coñecer e comprender o fluxo de traballo propio dunha edición audiovisual en todas as súas fases: adquisición de materiais, conformado, traballo con edl, etc. A2
A3
A7
A8
B5
B8
C1
C2
C3
C4
Comprender os fundamentos básicos da montaxe: raccord, tamaños de plano, ángulos, sentido da dirección, tempo, ritmo e son A1
A2
A4
A5
A12
B4
B5
B6
B8
C1
C2
C3
C4
Coñecer os distintos tipos de montaxe segundo o xénero audiovisual A1
A2
A3
A4
A5
A6
A12
B4
B5
B6
B8
C1
C2
C3
C4

Contents
Topic Sub-topic
1. A linguaxe da montaxe 1.1.Concepto de montaxe
1.2. Breve historia da montaxe
1.3. A articulación do espazo-tempo do filme
1.4. Tipos de montaxe
2. O proceso de traballo na sala de montaxe 2.1. O software de edición
2.2. Códecs e contenedores de vídeo
2.3. Fluxos de traballo
2.4. Organización dos materiais
3. Gramática da montaxe 3.1. A continuidade
3.2. O ritmo
3.3. As transicións
4. O traballo da montaxe en producións de imaxe real e de animación 4.1. Equipo
4.2. Características
4.3. Fluxo de traballo
5. Xéneros audiovisuais e montaxe 5.1. Informativos
5.2. Publicidade
5.3. Videoclips
5.4. Documental
6. Edición de son 6.1. Equipo
6.2. Niveis
6.3. Mezcla
6.4. Sincronización
6.5. Posprodución
7. Corrección e gradación da cor 7.1. Conceptos básicos
7.2. Ferramentas
7.3. Pasos tratamento da cor
8.Exportación e masterización 8.1. Formatos de saída
8.2. Conformado do master final

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A4 1 0 1
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 20 14 34
Collaborative learning A1 A2 A3 A7 A8 A12 B8 30 10 40
Supervised projects A1 A2 A3 A6 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 5 45 50
Mixed objective/subjective test A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 4 20 24
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Presentación dos obxectivos, contidos, dinámica e bibliografía da materia, ben como a realización de probas de avaliación inicial.
Guest lecture / keynote speech Actividades de comunicación oral.
Collaborative learning Prácticas realizadas polo alumnado nas sesións interactivas coa orientación do profesorado
Supervised projects Prácticas tuteladas segundo as pautas definidas polo profesorado.
Mixed objective/subjective test Traballo escrito presencial

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Collaborative learning
Description
A atención personalizada ao alumnado realizarase a través do seguimento e corrección das diferentes prácticas que terán que realizar durante o cuadrimestre.
Para o desenvolvemento desta atención personalizada contémplanse: tutorías presenciais e/ou o seguimento a través das ferramentas que as TIC poñen ao servizo da educación.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A3 A6 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 Prácticas en grupo co seguimento e titorización do profesorado 50
Mixed objective/subjective test A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 Proba en bases aos contidos teóricos vistos na clase 30
Collaborative learning A1 A2 A3 A7 A8 A12 B8 Prácticas realizadas polo alumnado nas sesións interactivas coa orientación do profesorado 20
 
Assessment comments
-A teoría supón o 30% da nota e a práctica un 70%. 

-Para superar a asignatura deben estar aprobadas as dúas partes (teoría e práctica). Para superar a parte práctica, deben estar aprobadas cada unha das prácticas finais, ademáis de entregadas en data e superadas, un mínimo dun 80% das prácticas de clase.

-As prácticas de
Obradoiro, sesións interactivas, contan cunha valoración máxima de 2 puntos na
nota final. A súa avaliación vai depender do número de prácticas entregadas en
tempo e forma e que se cumpran os requisitos indicados en cada unha.


-Cada práctica terá unha ponderación asignada. Poderá haber algunha cunha ponderación maior.



-Para o cómputo
das prácticas de obradoiro o/a estudante ten que ter asistido, desenvolvido e
entregado -a lo menos- o 80% das prácticas de grupo
mediano.



-Só se admitirán
as prácticas entregadas en tempo e forma. Para ter en conta a entrega débese
asistir á sesión correspondente. De non ser así, a entrega pasaría a
considerarse como non entregada.



-O incumprimento destes requisitos implicará a anulación
da entrega e, polo tanto, da súa valoración (cero puntos).



-Aquel alumnado
que entregase como mínimo o 80% de prácticas das sesións interactivas e teña
suspensa algunha delas (ou tivese algunha falta xustificada a algunha das
sesións) poderá recuperala no periodo de avaliación da convocatoria ordinaria.



-O alumnado que
non entregue o mínimo de 80% das prácticas do Obradoiro, non se lle computará esta
parte da avaliación na convocatoria ordinaria. Poderán obtela na 2ª
oportunidade para o cal o alumnado terá que entregar (cumprindo cos requisitos
indicados para cada unha) a lo menos o 80% das prácticas desenvolvidas nas sesións
interactivas, no tempo e forma que indicará o profesorado.

-O alumnado que entregue as prácticas do Obradoiro na 2ª convocatoria
deberán presentar as que lle falten para obter o mínimo do 80% e/ou as que
teñan suspensas.

-O alumnado a tempo parcial ou que conte con dispensa académica deberá porse en contacto co profesorado da asignatura antes do día 22 de setembro, a fin de acordar un itinerario personalizado que supla as ausencias ás aulas. Fóra desta data non serán atendidas peticións deste tipo. 

-A realización fraudulenta das prácticas e das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria.

Sources of information
Basic Walter Murch (2003). En el momento del parpadeo. Madrid: Ocho y medio
Roy Thompson (1993). Manual de montaje. Gramática del montaje cinematográfico. Madrid: PLOT Ediciones
Fernando Morales Morante (2013). Montaje audiovisual: teoría, técnica y métodos de control. Barcelona: UOC
Antonio Peláez Barceló (2014). Montaje y postproducción audiovisual. Tarragona: Altaria
Wendy Apple (2004). The Cutting Edge: The Magic of Movie Editing .

Complementary Joan Marimón (2016). El Montaje Cinematográfico. Del Guión a la Pantalla.
Vicente Sánchez-Biosca (2001). El montaje cinematográfico. Teoría y Análisis. Paidós Comunicación
Pau Atienza Muñoz (2013). Historia y evolución del montaje audiovisual de la moviola a Youtube. Barcelona: UOC


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Audiovisual Advertising/616G01012
Audiovisual Fiction/616G01014
Screenplay Writing/616G01018

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Audiovisual Analysis/616G01021
Cinematography Direction and Lighting/616G01022

Subjects that continue the syllabus
Filmmaking/616G01030
Digital Post-Production/616G01031

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.