Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Infografía 3D-2 Código 616G01026
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Métodos Matemáticos e de Representación
Coordinación
Taibo Pena, Francisco Javier
Correo electrónico
javier.taibo@udc.es
Profesorado
Taibo Pena, Francisco Javier
Correo electrónico
javier.taibo@udc.es
Web
Descrición xeral Desarrollo de contenidos 3D realista. Conocimiento técnico y dominio del proceso de generación de imágenes sintéticas. Técnicas de iluminación global y efectos atmosféricos.
Características y uso de las cámaras en la infografía 3D.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A4 Investigar e analizala comunicación audiovisual.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A11 Coñecelas metodoloxías de investigación e análise.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocimiento y aplicación de las técnicas de iluminación, configuración de cámaras en 3D, uso de los diferentes tipos de fuentes de luz, sombras y efectos. Iluminación de personajes y objetos, iluminación de escenarios interiores y exteriores. A1
A2
A4
A7
A8
A11
A12
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4

Contidos
Temas Subtemas
Iluminación local Técnicas de iluminación local. Tipos de luces y características
Iluminación de personajes
Iluminación de interiores
Iluminación de exteriores
Sombras Técnicas de generación de sombras
Usos de las sombras en una producción 3D
Trucos de producción
Seguimiento de rayos (ray tracing) Descripción de la técnica de ray tracing
Sombras, reflexiones y refracciones
Problemas y aspectos de producción
Iluminación global Técnicas de iluminación global
Ambient Occlusion
Photon Mapping
Final Gathering
Iluminación basada en imágenes (IBL) y HDR
Cáusticas
Translucidez (subsurface scattering)
Cámara Cámaras en infografía 3D
Simulación del comportamiento de las cámaras reales
Estereoscopía
El proceso de render Descripción del proceso de render
Teselado de la geometría
Suavizado de contornos y filtrado de texturas
Aspectos de calidad de imagen
Aspectos de rendimiento
Render para compositing. Capas de render y pases de render

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A1 A2 A4 A7 A8 A11 A12 B4 B5 B6 B8 B9 C2 C3 C4 12 24 36
Proba mixta A2 A4 A7 A8 A11 B4 B5 B6 B9 4 0 4
Sesión maxistral A1 A2 A4 A7 A8 A11 A12 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C4 32 74 106
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Proba mixta Exame teórico
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
Las tutorías complementarán los talleres y las clases teóricas, para resolver de forma individual o en pequeños grupos las dudas o dificultades que surjan durante el trabajo no presencial de los alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A1 A2 A4 A7 A8 A11 A12 B4 B5 B6 B8 B9 C2 C3 C4 Parte práctica 50
Proba mixta A2 A4 A7 A8 A11 B4 B5 B6 B9 Exame teórico 50
 
Observacións avaliación

Para facilitar el itinerario no presencial, la parte práctica de la asignatura podrá consistir en la entrega de los trabajos propuestos durante el cuatrimestre o bien en la realización de un examen práctico, a elección de cada alumno.

Las fechas de entrega y en su caso presentación de los trabajos prácticos se indicará previamente en clase y se publicará en Moodle a lo largo del cuatrimestre.

El examen práctico se realizará en la fecha oficial, junto con el examen teórico.


Fontes de información
Bibliografía básica Jeremy Birn (2006). Digital Lighting and Rendering. New Riders
Jeremy Cantor, Pepe Valencia (2004). Inspired 3D Short Film Production . Thomson
Isaac V. Kerlow (2004). The Art of 3D Computer Animation and Effects. John Wiley & Sons, Inc.
(). The Art of Maya: An Introduction to 3D Computer Graphics. Autodesk Maya Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Análise audiovisual/616G01021
Dirección de fotografía e iluminación/616G01022
Infografía 3D-1/616G01024
Deseño de produción/616G01025

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Animación 3D-1/616G01032
Animación 3D-2/616G01033
Efectos especiais na animación/616G01040

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías