Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Comunicar mensaxes audiovisuais. |
A2 |
Crear productos audiovisuais. |
A4 |
Investigar e analizala comunicación audiovisual. |
A5 |
Coñecelas teorías e a historia da comunicación audiovisual. |
A7 |
Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual. |
A8 |
Coñecela tecnoloxía audiovisual. |
A11 |
Coñecelas metodoloxías de investigación e análise. |
A12 |
Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual. |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma |
B8 |
Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
B9 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C1 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C2 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C3 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C4 |
Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Capacidade para animar personaxes non humanos e elementos dunha escena 3D utilizando as técnicas fundamentais para a obtención de secuencias de vídeo. |
A1 A2 A4 A5 A7 A8 A11 A12
|
B4 B5 B6 B8 B9
|
C1 C2 C3 C4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Principios básicos da animación |
- Introdución á animación: historia.
- Estudo e análise dos 12 principios clásicos de animación.
- Análises e aplicación dos principios clásicos á animación 3D.
- Os novos principios da animación. |
Técnicas e tipos de animación |
- Conceptos básicos: fotograma, claves, etc.
- Tipos de animación: paso a paso, mediante keyframing, captura de movemento |
Deformadores |
- Deformadores: Non lineais, Lattice, Clúster, etc |
Traxectorias |
- Creación de traxectorias
- Animación mediante traxectorias
- Seguimento de obxectos |
Cámaras |
- Colocación e animación da posición e orientación de cámaras
- Animación dos parámetros ópticos das cámaras: focal, profundidade de campo, etc. |
Cinemática directa |
- Xerarquías e grupos
- Tipos de transformacións.
- Animación utilizando xerarquías |
Cinemática inversa |
- Joints
- Cálculo e tipos de solucións para cinemática inversa: RPSolver, SCSolver, IK Spline.
- Constraints.
- Creación de controis
|
Rigging-Skinning |
- Creación dun rigging completo
- Skinning: smooth e interactive bind.
- Control de pesos e influencias. |
Anatomía.
|
- Antecedentes
- Anatomía artística: osteología; miología; formas exteriores (morfoloxía)
- Anatomía en animación: o esqueleto
|
Canon e proporción |
- Historia do canon
- Canon dentro do crecemento: a proporcionalidade |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A4 A5 A11 A12 |
18 |
0 |
18 |
Workshop |
A1 A2 A7 A8 B5 B8 C1 C2 |
30 |
21 |
51 |
Supervised projects |
A1 A2 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C2 |
12 |
66 |
78 |
Workbook |
A4 A5 B9 C3 C4 |
0 |
2 |
2 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
As sesións maxistrais realízanse de maneira telepresencial. As mesmas inclúen a presentación dos contidos teóricos de cada tema da materia, así como a explicación do funcionamento do programa informático utilizado na mesma. En cada clase teórica, os estudantes acceden a través de Moodle aos vídeos, pdfs e un exemplo práctico de aplicación do tema correspondente. Todas as dúbidas que xorden son resoltas en clase a través de Teams (chat e voz). |
Workshop |
Os grupos prácticos realizaranse de maneira presencial. Durante estas clases propóñense unha serie de exercicios prácticos relacionados cos contidos teóricos expostos utilizando ferramentas informáticas, gráficos, vídeos e presentacións, baixo a supervisión da profesora. As prácticas do obradoiro serán parte da avaliación do curso. |
Supervised projects |
Ao longo do cuadrimestre, o alumnado realizará un traballo tutelado individual no que aplicará todos os coñecementos adquiridos durante o curso. |
Workbook |
Lectura de artículos de animación complementarios as clases maxistrales. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Workshop |
|
Description |
Tutorias personalizadas híbridas (presencial/online) para aclarar conceptos teóricos e axudar a resolver os problemas que teñan lugar durante a realización dos traballos prácticos e tutelados.
No caso das titorías telepresenciales utilizarase Teams e correo electrónico para titorías específicas; e o foro de Moodle para dúbidas xerais.
No caso alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e con dispensa académica (exención de asistencia) terán a posibilidade de titorías dos traballos prácticos e tutelados a través de correo electrónico. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A2 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C2 |
Avaliación do traballo individual.
|
60 |
Workshop |
A1 A2 A7 A8 B5 B8 C1 C2 |
Avaliación dos exercicios prácticos e dunha serie de cuestionarios relacionados cos contidos teóricos expostos. Para aprobar o curso é obrigatorio a entrega do total das prácticas. |
40 |
|
Assessment comments |
- Para aprobar a materia é necesario entregar todas as prácticas e o traballo tutelado final.
- A materia considérase aprobada se se alcanza o 50% da cualificación nas tarefas do obradoiro e o 50% no traballo tutelado.
- As prácticas entregaranse a través da plataforma Moodle segundo o cronograma da materia.
- O día do exame entregarase o traballo tutelado a través da plataforma Moodle segundo os requirimentos indicados pola profesora.
- En
caso de suspender o curso na primeira convocatoria, volverán entregar
na segunda convocatoria as prácticas e traballos cuxa cualificación sexa
menor ao 50%.
- Os criterios e actividades de
avaliación para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial e dispensa académica (exención de asistencia) será o mesmo que
para o resto do alumnado.
|
Sources of information |
Basic
|
Richard Williams (2012). The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators. Faber and Faber
Preston Blair (1994). Cartoon Animation. Walter Foster Publishing
Kenny Roy (2014). Finish Your Film! Tips and Tricks for Making an Animated Short in Maya. Routledge
Jaume Durán Castells (2008). Guía para ver y analizar: Toy Story. John Lasseter (1995). Naullibres
Frank Thomas & Ollie Johnston (1997). Illusion Of Life: Disney Animation. Hyperion
Andrew Selby (2013). La animación. Blume
John Lasseter (1987). Principles of traditional animation. applied to 3D computer animation. In Proceedings of the 14th annual conference on Computer graphics and interactive techniques (SIGGRAPH '87). ACM
Isaac Victor Kerlow (2009). The Art of 3-D Computer Animation and Imaging. John Wiley & Sons Ltd
John Halas & Harold Whitaker (2009). Timing for Animation. CRC Press
Lee Montgomery (2012). Tradigital Maya: A CG Animator's Guide to Applying the Classical Principles of Animation. Routledge |
|
Complementary
|
Tony White (2006). Animation from Pencils to Pixels: Classical Techniques for the Digital Animator. Focal Press
Pepe Valencia & Jeremy Cantor (2004). Inspired 3D Short Film Production. Paraninfo (Fondo)
Andy Wyatt (2010). The Complete Digital Animation Course: Principles, Practice, and Techniques: A Practical Guide for Aspiring Animators. Barron's Educational Series
Chris Webster (2005). The Mechanics of Motion . Focal Press
Angie Jones, Jamie Oliff (2006). Thinking Animation: Bridging the Gap Between 2D and CG. Course Technology PTR |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
3D Infography1/616G01024 | 3D Infography 2/616G01026 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Digital Post-Production/616G01031 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|