Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Videoxogos Código 616G01037
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Métodos Matemáticos e de Representación
Coordinación
Seoane Nolasco, Antonio José
Correo electrónico
antonio.seoane@udc.es
Profesorado
Seoane Nolasco, Antonio José
Correo electrónico
antonio.seoane@udc.es
Web http://www.facebook.com/videogamescomu
Descrición xeral Asignatura na que se fai unha visión xeral do sector dos videoxogos e se explica o proceso de deseño e creación dos mismos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A3 Xestionar proxetos audiovisuais.
A4 Investigar e analizala comunicación audiovisual.
A5 Coñecelas teorías e a historia da comunicación audiovisual.
A6 Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A11 Coñecelas metodoloxías de investigación e análise.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro do seu área de estudo)
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidad para planificar, deseñar e producir videoxogos nos diferentes xéneros e plataformas A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A11
A12
B2
B3
B4
C3
C4

Contidos
Temas Subtemas
Introducción - Evolución histórica.
- Xéneros.
- Tipos de xogadores.
- Mercado.
Producción de videoxogos - Proceso de produción xeral.
- Equipo e perfís.
- Documentos utilizados durante o proceso.
- Etapas de desenvolvemento.
A historia no videoxogo - Creación da historia.
- Modelos narrativos para videoxogos.
- Diferenzas coa narrativa tradicional.
- A viaxe do heroe como modelo narrativo en videoxogos.
- Elementos no videoxogo para contar a historia: cinemáticas, escenas de corte, triggered events.
- Diagramas de navegación para a estruturación de historias lineais e non lineais.
Deseño de personaxes - Descrición dos personaxes en tres niveis.
- Evolución dos personaxes.
- Interacción e interrelacións entre personaxes.
Deseño da xogabilidade - Modos de xogo.
- Accións e regras.
- Retos e recompensas.
- Descrición dos elementos do xogo.
- Descrición de habilidades e atributos dos personaxes.
- Conceptualización mediante fórmulas e táboas.
Deseño de niveis - Descrición de niveis.
- Estruturación de niveis.
- Localización de elementos do xogo.
- Creación de mapas.
Interfaces - Deseño adaptado á plataforma.
- Deseño do interface visual de xogo.
- Funcións das interfaces físicas utilizadas para interactuar.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A11 A12 B2 B3 B4 C3 C4 14 0 14
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A11 A12 B2 B3 B4 C3 C4 14 0 14
Proba oral A1 A2 A3 B2 B3 B4 C3 1 0 1
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A11 A12 B2 B3 B4 C3 C4 23 87 110
Obradoiro A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A11 A12 B2 B3 B4 C3 C4 5 5 10
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explicación dos contidos teóricos de cada tema da asignatura.
Estudo de casos Visionado de documentais, vídeos complementarios e videoxogos así como o análise dos mesmos en relación os contidos teóricos de cada tema.
Proba oral Defensa oral dos traballos tutelados frente a un tribunal composto polos profesores da asignatura.
Traballos tutelados Dous traballos individuales:
1) Documento de concepto dun videoxogo
2) Documento de diseño dun videoxogo
Obradoiro Proba e experimentación de distintos videoxogos relacionados con contidos da teoría.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Tutorías de seguemento e corrección para todos os traballos tutelados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba oral A1 A2 A3 B2 B3 B4 C3 Defensa oral dos traballos tutelados (documentos de concepto e deseño) ante os profesores da asignatura.
A presentación deberá ter una calificación superior o igual o 5 sobre 10 para poder aprobar a asignatura. Unha maña presentación implica o suspenso da asignatura.
10
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A11 A12 B2 B3 B4 C3 C4 Dous traballos que poderán facerse de forma individual ou en grupos de un número máximos de duas persoas:
1) Documento de concepto dun videoxogo
2) Documento de deseño dun videoxogo
Os traballos deberán ter una calificación superior o igual o 5 sobre 10 para poder aprobar a asignatura.
90
 
Observacións avaliación

A calificación será única non guardándose partes soltas para as convocatorias seguintes.

As faltas de ortografía e gramática se terán en conta na calificación. Un traballo con faltas de ortografía no se considerará aceptable e se calificará con un suspenso.

A mala presentación dos traballos (DVDs no rotulados, documento mal estructurado, índices erróneos, fontes de texto de dimensións aleatorias, textos cortados, imáxenes pouco lexibles, etc.) afectará negativamente na calificación dos mesmos ata o punto de poder ser calificados con un suspenso en casos extremos. 


Fontes de información
Bibliografía básica Raph Koster (2004). A Theory of Fun for Game Design. Paraglyph Press
Andrew Rollings, Ernest Adams (2003). Andrew Rollings and Ernest Adams on Game Design. New Riders Games
Chris Crawford (2003). Chris Crawford on Game Design. New Riders Games
Chris Crawford (2004). Chris Crawford on Interactive Storytelling. New Riders Games
Ernest Adams (2009). Fundamentals of Game Design (2nd Edition). New Riders Press
(). Gamasutra. The Art & Business of Making Games. http://www.gamasutra.com
Jeannie Novak (2007). Game Development Essentials: An Introduction (Segunda edición). Delmar Cengage Learning; 002 edition
Kevin Saunders, Jeannie Novak (2006). Game Development Essentials: Game Interface Design. Delmar Cengage Learning
Jeannie Novak , Travis Castillo (2008). Game Development Essentials: Game Level Design. Delmar Cengage Learning
John Hight, Jeannie Novak (2007). Game Development Essentials: Game Project Management. Delmar Cengage Learning
Marianne Krawczyk, Jeannie Novak (2006). Game Development Essentials: Game Story & Character Development. Delmar Cengage Learning
Troy Dunniway, Jeannie Novak (2008). Game Development Essentials: Gameplay Mechanics. Delmar Cengage Learning
Todd Gantzler (2004). Game Development Essentials: Video Game Art. Delmar Cengage Learning
(). GameDev.net. http://www.gamedev.net
Luis Hernández, Antonio Seoane (2012). http://www.facebook.com/videogamescomu. http://www.facebook.com/videogamescomu
(). International Game Developers Association. http://www.igda.org
Jesse Schell (2008). The Art of Game Design: A Deck of Lenses. Schell Games
Flint Dille, John Zuur Platten (2008). The Ultimate Guide to Video Game Writing and Design. Lone Eagle

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Expresión gráfica/616G01004
Sector audiovisual/616G01007
Deseño aplicado/616G01015
Guión/616G01018

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Interacción 3D/616G01044

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías