Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Obradoiro de creación multimedia Código 616G01038
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Castro Pena, Luz
Correo electrónico
maria.luz.castro@udc.es
Profesorado
Castro Pena, Luz
Correo electrónico
maria.luz.castro@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo da asignatura é coñecer o proceso de creación e xestión dun proxecto multimedia. Dende un punto de vista práctico, o obxectivo principal desta materia é que o alumnado experimente o proceso de creación dun proxecto multimedia realizado en grupo, que coñeza as características específicas da xestión e documentación deste tipo de proxectos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A3 Xestionar proxetos audiovisuais.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Realizar estimacións e planificacións de tarefas de proxectos multimedia. A2
A3
C2
Comunicar contidos mediante web e vídeo A1
A12
B9
Deseñar e xestionar proxectos multimedia. A2
A3
A7
A12
C1
C3
C4
Deseñar materiais para publicación en web e contidos multimedia mediante video A1
A8
B8
Xestionar a documentación de proxectos e os equipos de traballo. A2
A3
B8
Traballar con ferramentas de colaboración on line para a xestión de proxectos. A3
B8
C3

Contidos
Temas Subtemas
1. Xestión de proxectos 1.1. Bases da xestión
1.2. Xestión de riscos
1.3. Estimación
1.4 Planificación
1.5 Orientación ao cliente/usuario
1.6 Equipo de traballo
2. Creación dun vídeo interactivo 2.1. Creación de vídeos interactivos
2.2. Ferramentas de traballo en grupo
2.3. Ferramentas de deseño web

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 C1 4 0 4
Obradoiro A7 A8 A12 C2 C3 C4 12 48 60
Presentación oral A1 B9 C2 4 12 16
Traballos tutelados A2 A3 A7 A8 A12 B8 12 24 36
Prácticas a través de TIC A7 A8 B8 C3 4 14 18
Seminario A3 B9 C1 C4 6 0 6
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentacións dos temas máis teóricos da asignatura
Obradoiro Proxectos relacionados coas técnicas empregadas nas prácticas
Presentación oral Presentacións de traballos e proxectos relacionados coas prácticas
Traballos tutelados Posta en práctica dos contidos da asignatura mediante traballos de grupo
Prácticas a través de TIC Prácticas de utilización das ferramentas TIC de xestión de proxectos multimedia
Seminario Casos reais de profesionais da creación de proxectos multimedia

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Obradoiro
Descrición
Seguemento dos proxectos e prácticas propostas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A3 B9 C1 C4 Seguimento e participación activa dos seminarios 10
Presentación oral A1 B9 C2 Presentacións orais dos traballos e prácticas realizadas durante o curso 10
Traballos tutelados A2 A3 A7 A8 A12 B8 Prácticas obrigatorias de aplicación práctica dos contidos da asignatura 20
Prácticas a través de TIC A7 A8 B8 C3 Utilización das ferramentas TIC de traballo colaborativo e participación activa nas mesmas 10
Obradoiro A7 A8 A12 C2 C3 C4 Avaliación continua e seguimento da asignatura 50
 
Observacións avaliación
<p> A asignatura está formulada como un obradoiro esencialmente práctico que implica a asistencia obrigatoria a clase e realización de prácticas de grupo. <br />Realizarase unha avaliación continua do alumnado.</p>

Fontes de información
Bibliografía básica David Miller (1997). Desarrollo Multimedia para Internet. Anaya
Steve McConnell (1997). Desarrollo y gestión de proyectos informáticos. McGraw-Hill Companies
(). http://www.ganttproject.biz/.
Magal, Tortajada, Morillas (2006). Preproducción multimedia. UPV

Bibliografía complementaria Rita López Sosa (2010). Desarrollo de aplicaciones multimedia. LIMUSA - Noriega Grupo Editores, C.A.
(). http://elartedepresentar.com/.
(). http://www.brainstorm9.com.br/.
(). https://gomockingbird.com/.
Tay Vaughan (2001). Multimedia: Making It Work. McGraw-Hill Osborne


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Informática para a creación de web e vídeo/616G01017

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable, a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
- Solicitaranse en formato virtual ou soporte informático
- Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
Incorpórase perspectiva de xénero na docencia desta materia.
Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
Deberanse detectar situacións de discriminación e propoñeranse accións e medidas para corrixilas.
Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimente dificultades a un acceso adecuado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.&nbsp;



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías