Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Efectos especiais na animación Código 616G01040
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Métodos Matemáticos e de Representación
Coordinación
Seoane Nolasco, Antonio José
Correo electrónico
antonio.seoane@udc.es
Profesorado
Seoane Nolasco, Antonio José
Taibo Pena, Francisco Javier
Correo electrónico
antonio.seoane@udc.es
javier.taibo@udc.es
Web
Descrición xeral Uso de técnicas de infografía y animación 3D para la creación de efectos digitales, tanto en producciones de animación como de imagen real.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Crear productos audiovisuais.
A4 Investigar e analizala comunicación audiovisual.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A11 Coñecelas metodoloxías de investigación e análise.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro do seu área de estudo)
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B7 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocimiento teórico y práctico de las técnicas y métodos para la creación de efectos visuales en planos de animación o imagen real. A2
A4
A7
A8
A11
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4

Contidos
Temas Subtemas
Introducción
Efectos especiales, efectos visuales, efectos digitales
Simulación dinámica
Dinámica de cuerpos rígidos Colisiones. Propiedades de los cuerpos rígidos
Cuerpos activos y pasivos
Campos de fuerza
Sistemas de partículas Sistemas de partículas
Creación de partículas. Emisores
Propiedades de las partículas
Colisiones de partículas
Instancias de geometría
Persecución de objetivos
Render de partículas
Cuerpos deformables Control de geometría mediante partículas
Sistemas de muelles
Aplicaciones de los cuerpos deformables
Dinámica de fluidos Simulación de fluidos
Aplicaciones de la dinámica de fluidos
Contenedores y emisores
Propiedades de los fluidos
Reacciones, combustión, explosión
Simulación de efectos atmosféricos
Simulación de superficies de agua (océanos, estanques). Objetos flotantes
Interacción entre fluidos y otros elementos dinámicos
Simulación de tela Simulación de tela
Aplicaciones de la simulación de tela
Propiedades de los objetos
Colisiones
Interacción con otros elementos dinámicos
Simulación de pelo Técnicas de simulación de pelo
Hair y fur
Propiedades del pelo
Interacción con otros objetos dinámicos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A2 A4 A7 A8 A11 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 44 0 44
Traballos tutelados A2 A4 A7 A8 A11 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 0 50 50
Traballos tutelados A2 A4 A7 A8 A11 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 0 48 48
Presentación oral A2 A4 A7 A8 A11 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 4 0 4
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Traballos tutelados Creación dunha demo reel individual composta polos efectos especiaies feitos polo alumno.
Traballos tutelados Traballo grupal no que se aplicarán distintos efectos aprendidos polos alumnos nunha pequena producción 3D. O traballo será deseñado, planificado e desarrollado por ditos alumnos.
Presentación oral Defensa oral dos traballos tutelados, tanto individuais como grupais, frente a un tribunal composto polos profesores da asignatura.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Obradoiro
Descrición
Se utilizarán las horas de tutorías para resolver las dudas que surjan durante el desarrollo de las prácticas y para realizar un seguimiento de los trabajos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A2 A4 A7 A8 A11 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 Demo reel individual con todoslos efectos especiaies realizados polo alumno. 50
Traballos tutelados A2 A4 A7 A8 A11 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 Traballo grupal na que se aplican os efectos aprendidos polos alumnos nunha pequena producción 3D. 40
Presentación oral A2 A4 A7 A8 A11 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 Defensa oral dos traballos tutelados (demo reel e traballo grupal) ante os profesores da asignatura. 10
Obradoiro A2 A4 A7 A8 A11 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 Las prácticas realizadas en clase se tomarán como la base para la confección de la "demo reel" que entregará el alumno y en algunas ocasiones para el trabajo grupal. No se contabiliza en la nota, puesto que ya se valora en los otros dos bloques de entrega.
0
 
Observacións avaliación

NOTA: La presentación oral es OBLIGATORIA para aprobar la asignatura. En caso de no asistencia, no se calificarán los trabajos prácticos.



Fontes de información
Bibliografía básica Dariush Derakhshani (2011). Introducing Autodesk Maya 2012 (Autodesk Official Training Guides) . John Wiley & Sons Ltd
Digital Tutors (2006). Introduction to Maya. PL Studios
Dariush Derakhshani (2010). Mastering Autodesk Maya 2011. John Wiley & Sons Ltd; Edición: Pap/Cdr
Eric Keller, Todd Palamar, Anthony Honn (2010). Mastering Autodesk Maya 2011. John Wiley & Sons Ltd; Edición: Pap/Dvdr
Todd Palamar, Eric Keller (2011). Mastering Autodesk Maya 2012. John Wiley & Sons Ltd; Edición: Pap/Dvdr
Digital Tutors (2013). Registro UDC en: https://www.digitaltutors.com/11/group/register.php?g=universidaddelacoru%C3%B1a. Online
Isaac V. Kerlow (2009). The Art of 3D Computer Animation and Effects. Wiley

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Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Infografía 3D-1/616G01024
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Animación 3D-1/616G01032
Animación 3D-2/616G01033

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Observacións


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