Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Actuación de personaxes animados Código 616G01042
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Carpe Pérez, Inmaculada Concepció
Correo electrónico
i.carpe1@udc.es
Profesorado
Carpe Pérez, Inmaculada Concepció
Correo electrónico
i.carpe1@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia ten como obxectivo proporcionar aos/as estudantes os coñecementos necesarios para analizar e reproducir os compoñentes da actuación de personaxes animados e as súas posibilidades expresivas e emocionais en diversos xéneros e formatos.
Entregar de forma individual a creación audiovisual de interpretacións completas de personaxes

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A4 Investigar e analizar a comunicación audiovisual.
A5 Coñecelas teorías e a historia da comunicación audiovisual.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Analizar e comprender ao personaxe A1
A4
A5
A7
A8
B8
B9
C3
Aprender a traspasar a psicologia do personaxe mediante a animación dixital. A2
A12
C2
C4

Contidos
Temas Subtemas
El análisis del personaje O deseño da identidade a través da performance.
La psicología del movimiento físico A linguaxe corporal e facial. Emocións que provocan accións físicas.
Negociaciones dentro de una escena Roles, influencia e actitudes entre personaxes.
Representar acciones, perseguir objetivos Dimensión psicolóxica e sociolóxica do personaxe animado.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 A2 A4 B8 B6 B5 B4 B3 B2 B1 0 98 98
Obradoiro A8 C2 C4 32 0 32
Sesión maxistral A5 A7 A12 B9 C1 C3 16 0 16
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Desenvolvemento de diferentes actividades de carácter práctico cuxo obxecto é pór en xogo todos aqueles coñecementos que, sobre a interpretación de personaxes animados, foron tratados durante as clases expositivas. A entrega de ditas prácticas efectuarase no tempo e na forma fixado pola profesora.
Obradoiro
Realización de diferentes actividades prácticas que poñen en xogo os coñecementos sobre a interpretación de personaxes animados aprendidos nas clases teóricas. A entrega destas prácticas realizarase de acordo co prazo e formato establecido pola profesora.
Sesión maxistral Análise dos compoñentes da interpretación de personaxes animados e as súas posibilidades expresivas corporais e faciais en diversos xéneros e formatos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Titorización ao estudante

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A4 B8 B6 B5 B4 B3 B2 B1 De realización individual, desenvolveranse diferentes actividades de carácter práctico e teórico cuxo obxecto é pór en xogo todos aqueles coñecementos que, sobre a interpretación de personaxes animados, foron tratados durante as clases expositivas. A entrega de ditas prácticas efectuarase no tempo e na forma fixado pola profesora. Para o cómputo dos traballos tutelados o/a estudante ten que entregar polo menos o 80% das prácticas da materia (grupo mediano).
100
 
Observacións avaliación
  • Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts 2.3;3.b2 4.5) (29/5/212).
  • A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.

Fontes de información
Bibliografía básica Giesen, Rolf; Khan, Anna (2017). Acting and Character Animation: The Art of Animated Films, Acting and Visualizing. CRC Press
Hayes, Derek (2013). Acting and performance for animation. Routledge
Hooks, Ed (2023). Acting for animators. Abingdon : Routledge
Kundert-Gibbs, John; Kundert-Gibbs, Kristin (2009). Action! acting lessons for CG animators. Sybex
Beiman, Nancy (). Animated Performance: Bringing Imaginary Animal, Human and Fantasy Characters to Life. . Bloomsbury Academic USA
Richard Williams (). Animation survival kit. Faber & Faber
Culhane, Shamus (1990). Animation: From Script to Screen. St Martin's Press
Preson Blair (). Cartoon animation. Walter Foster
Goldberg, Eric (2008). Character Animation Crash Course! . Silman-James Press,U.S
Peter Brook (). El espacio vacío. Edicones Península.
Michael Chejov (). Sobre la técnica de actuación. Edición Artes Escénicas
Purves, Barry (2007). Stop Motion: Passion, Process, and Performance. Focal Press
Eadweard Muybridge (). The Human and Animal Locomotion Photographs . Taschen
Thomas, Frank; Johnston, Ollie (1995). The Illusion of Life: Disney Animation. DISNEY PR
Philippe Gauler (). The Tormentor. Ediciones Filmiko.

Bibliografía complementaria Meisner, Sanford (1987). On Acting. Vintage
Uhrig, Meike (2018). Emotion in Animated Films. Routledge
Batkin, Jane (2017). Identity in Animation: A Journey into Self, Difference, Culture and the Body. Routledge
Chekhov, Michael (1993). On the Technique of Acting. Harper Paperbacks
Beiman, Nancy (2017). Prepare to Board! Creating Story and Characters for Animated Features and Shorts. CRC Press
Parr, Peter (2018). Sketching for Animation. Developing Ideas, Characters and Layouts in Your Sketchbook. Bloomsbury Academic


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Infografía 3D-1/616G01024
Infografía 3D-2/616G01026
Animación 3D-1/616G01032
Animación 3D-2/616G01033

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Interacción 3D/616G01044

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías