Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Interacción 3D Código 616G01044
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Hernandez Ibañez, Luis Antonio
Correo electrónico
luis.hernandez@udc.es
Profesorado
Barneche Naya, Viviana
Hernandez Ibañez, Luis Antonio
Correo electrónico
viviana.barneche@udc.es
luis.hernandez@udc.es
Web
Descrición xeral A materia describe as distintas tecnoloxías de visualización 3D interactiva, a súa problemática específica e proceso de produción, así como a súa aplicación en ámbitos como a simulación en tempo real, os videoxogos ou os mundos virtuais. Nela, o estudante adquire xunto cos coñecementos teóricos a práctica na produción dun ámbito tridimensional interactivo mediante o uso de software de grande implantación na industria.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A4 Investigar e analizar a comunicación audiovisual.
A6 Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A11 Coñecelas metodoloxías de investigación e análise.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as tecnoloxías de visualización 3D interactiva. Ser capaz de levar adiante proxectos de contidos en ámbitos 3D interactivos Formar o alumno nas ferramentas específicas da industria dos contidos 3D interactivos, especialmente motores de videoxogos. A1
A2
A4
A6
A7
A8
A11
A12
B8
C1
C2
C3
C4

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1.- Introducción a la Interacción 3D Sistemas interactivos 3D.
Características de los contenidos para interacción 3D en tiempo real.
Creación de entornos interactivos 3D. Especificidades de la Realidade Virtual y Aumentada.
Tema 2.- Xeometría e materiais A contorna Unreal Engine
Creación de xeometría básica.
Mallas estáticas
Materiais
Exercicio - Creación de ámbito.
Tema 3.- Deseño de ámbitos Xeración de paisaxe, vexetación e masas de auga.
Introducción de modelos externos
Importación de modelos dende Maya. Canles de mapeado. Texturizado. Lightmaps. Mapas de normais. Importación de LOD's. Modelo de colisións.
Exercicio - Importación de modelos
Sistemas de partículas. Lume e explosións.
Exercicio - Paisaxe e vexetación
Tema 4.- Interacción I. Programación Visual Actores, accións, eventos e secuencias
Introdución á programación visual.
Animación de elementos interactivos. Elementos móbiles. Obxectos físicos.
Programación visual Blueprint I
Exercicio - Plataformas I
Tema 5. - Interacción II. Luces e cámaras Luces. Tipos e características. Programación de luces.
Cámaras en primeira e terceira persoa. Cámara lateral. Cámara superior. Cámaras fixas. Cámara de seguimento distante. Render de cámara a textura.
Programación visual Blueprint II
Exercicio Luces
Exercicio - Cámaras.
Tema 6.- Interacción III. Proxectís. Saúde e munición. Destructibles Sistemas de saúde e munición. Dispensadores.
Proxectís. Compoñentes de movemento, vida e formas de spawn.
Mallas destructibles. Parámetros de fragmentación. Materiais.
Trazado de visuales
Programación visual. Blueprint III
Exercicio. Torreta de disparo e pick- ups
Tema 7.- Interacción IV. Interface de usuario Módulo Unreal Motion Graphics.
Compoñentes de interface. Agrupación e axustes en pantalla.
Ligazón de elementos de interface a valores de xogo.
Xestión de widgets en pantalla.
Programación visual Blueprint IV
Exercicio - UI
Tema 8.- Intelixencia Artificial Básica I Non Playable Characters (NPC`s)
Volumes de navegación para AI
Spawn de personaxes
Movemento AI
Programación visual Blueprint V
Exercicio- Zombie Attack
Tema 9.- Intelixencia Artificial Básica II Recoñecemento avanzado de visibilidade
Patrulla, disparo e cobertura de NPC' s
Programación visual Blueprint VI
Exercicio - Gardián inimigo
Tema 10.- Cinemáticas Módulo Sequencer.
Posicionamiento y activación de cámaras.
Animación de elementos
Activación de animaciones de personaje.
Audio
Pista de director.
Programación visual Blueprint VII
Ejercicio -Cinemáticas.
Tema 11.- Personaxes Preparación de modelos desde Maya
Importación de skeletal mesh, malla e animacións
Blend Spaces
Anim Blueprint
Preparación de personaxes xogables.
Reutilización de esqueletos. Retargeting.
Programación visual Blueprint VIII
Exercicio - Personaxes
Tema 12. Cambios de nivel. Compilación Preparación de niveis individuais e nivel raíz.
Carga e activación de niveis
Preparación de modo de xogo e compilación do produto.
Exercicio - Multinivel

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 A2 A4 A7 A8 A11 B8 C1 C2 C4 2 102 104
Prácticas de laboratorio B8 C2 20 0 20
Presentación oral A1 A7 A12 C2 1 4 5
Sesión maxistral A4 A6 A7 A8 A11 A12 C3 20 0 20
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Deseño e produción dun exemplo persoal de ámbito interactivo tridimensional utilizando as ferramentas de autor aprendidas seguindo un documento de concepto.
Prácticas de laboratorio Realización de exercicios en clase utilizando as ferramentas informáticas en relación co tema exposto
Presentación oral Presentación do traballo tutelado
Sesión maxistral Presentación do corpus teórico da materia por parte do profesor.
Explicación do funcionamento dos programas informáticos utilizados na materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Asistencia ao alumno na resolución de dúbidas durante a realización das súas prácticas de laboratorio.

Corrección e asesoramento contínuos ao estudante durante a realización do seu traballo persoal

Estas metodoloxías también estarán a dispor do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A4 A7 A8 A11 B8 C1 C2 C4 Avaliarase a calidade do traballo persoal tutelado. 90
Presentación oral A1 A7 A12 C2 Presentación do traballo tutelado realizado 10
 
Observacións avaliación
• A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.


Fontes de información
Bibliografía básica Frederic Miller, Agnes F. Vandome, John McBrewster (2011). 3D Interaction. Alphascript Publishing
Brenden Sewell (2015). Blueprints Visual Scripting for Unreal Engine. Packt Publishing
Eric Lengyel (2016). Foundations of Game Engine Development, Volume 1: Mathematics. Terathon Software LLC
Jeannie Novak (2011). Game Development Essentials: An Introduction. Cengage Learning
Aaron Marks, Jeannie Novak (2009). Game Development Essentials: Game Audio Development, 1st Edition. Cengage Learning
Kevin D. Saunders, Jeannie Novak (2007). Game Development Essentials: Game interface design. Thomson Delmar Learning
Travis Castillo, Jeannie Novak (2006). Game Development Essentials: Game Level Design. Cengage Learning
John Hight, Jeannie Novak (2008). Game Development Essentials: Game Project Management. Cengage Learning
Marianne Krawczyk, Jeannie Novak (2006). Game Development Essentials: Game Story & Character Development. Cengage Learning
Troy Dunniway, Jeannie Novak (2008). Game Development Essentials: Gameplay Mechanics. Cengage Learning
Joanna Lee (2016). Learning Unreal Engine Game Development. Packt Publishing
Ryan Shah (2014). Master the Art of Unreal Engine 4 - Blueprints. Createspace Independent Pub
Ryan Shah (2014). Mastering the Art of Unreal Engine 4 - Blueprints. Lulu.com
Eric Lengyel (2011). Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics. Cengage Learning
Peter L Newton (2016). Unreal Engine 4 AI Programming Essentials. Packt Publishing
Benjamin Colin Carnall (2016). Unreal Engine 4 by Example. Packt Publishing
Epic (2018). Unreal Engine 4 Documentation. https://docs.unrealengine.com/en-us/
Tom Shannon (2017). Unreal Engine 4 for Design Visualization: Developing Stunning Interactive Visualizations, Animations, and Renderings . Pearson Education
Satheesh Pv (2016). Unreal Engine 4 Game Development Essentials. Packt Publishing
Epic (2018). Unreal Engine video tutorials. https://www.unrealengine.com/en-US/video-tutorials
Mitch McCaffrey (2017). Unreal Engine VR Cookbook: Developing Virtual Reality with UE4. Addison-Wesley

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Infografía 3D-1/616G01024
Infografía 3D-2/616G01026
Animación 3D-1/616G01032
Animación 3D-2/616G01033
Videoxogos/616G01037

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Nesta materia poderanse realizar traballos e actividades coordinadas coas outras optativas da mención en contidos 3D, así como co TFG.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías