Identifying Data 2020/21
Subject (*) Digital Publishing Code 616G01046
Study programme
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Conde Vázquez, Erica
E-mail
erica.conde@udc.es
Lecturers
Conde Vázquez, Erica
E-mail
erica.conde@udc.es
Web
General description Nesta materia repasarase a evolución da comunicación editorial desde as publicacións en papel ata o actual soporte móbil. Tamén se analizasen as posibilidades creativas, narrativas e visuais dos novos soportes, así como os distintos dispositivos dispoñibles.
Para finalizar, partindo do UCD (Deseño Centrado no Usuario) e atendendo a criterios de usabilidade, cada estudante deseñará a súa propia publicación dixital.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non hai modificación nos contidos da materia.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Manteranse os obradoiros da materia, que serán on line en caso de confinamento.

*Metodoloxías docentes que se modifican
A docencia maxistral pasará a ser enteramente on line.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Titorización on line a través da plataforma Teams.

4. Modificacións na avaliación
Non haberá cambios na avaliación, pero o exame faráse on line.

*Observacións de avaliación:
Non hai

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
A bibliografía ou webgrafía manterase no caso das publicacións que poidan ser consultadas on line. O resto substituirase por outras pezas bibliográficas que estean en liña ou polos apontamentos da materia.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A3 Xestionar proxetos audiovisuais.
A6 Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os tipos de publicacións dixitales existentes (segundo temática/xénero e soporte) A7
A8
A12
B8
B9
C2
C3
C4
Coñecer os elementos imprescindibles dunha correcta composición editorial A1
A2
A7
A8
A12
B8
Aprender a adecuar os contidos, as cores, tipos, formas, elementos audiovisuais... á composición editorial para a contorna dixital A1
A2
A7
A8
A12
B8
Coñecer as técnicas e ferramentas de composición editorial dixital. A1
A2
A7
A8
A12
B8
Aprender conceptos básicos de interactividade e usabilidade para o adecuado deseño das publicacións dixitais A1
A2
A3
A7
A8
A12
B8
Coñecer todas as fases do proceso para ser quen de afrontar un proxecto editorial dixital de principio a fin A1
A2
A3
A6
A7
A8
A12
B8
C2
C4

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. INTRODUCIÓN. TIPOS DE PUBLICACIÓNS: DO MUNDO ANALÓXICO AO DIXITAL 1.1. Breve historia da comunicación editorial.
1.2. Cambios no consumo e a narrativa de contidos editoriais: do papel á tablet pasando pola web.
1.3. Novos medios e soportes. Novas posibilidades.
1.4. Panorama actual. É o fin das publicacións en papel?
TEMA 2. OS CONTIDOS DIXITAIS. CONTIDOS EN MOBILIDADE. DISTINTOS FORMATOS. 2.1. Consumo de información e entretemento en soporte dixital.
2.2. Formatos en función do tipo de publicación
2.3. Formatos en función do xénero e temática
2.4. Formatos en función do grao de interactividade
TEMA 3. DISPOSITIVOS PARA OS QUE DESEÑAR: SMARTPHONE, TABLET, IOS/ANDROID... 3.1. Características dos diferentes dispositivos móbiles
3.2. Características dos diferentes sistemas operativos
TEMA 4. ELEMENTOS DUNHA PUBLICACIÓN INTERACTIVA: DO TEXTO AOS CONTIDOS AUDIOVISUAIS. DESEÑO VISUAL E ARQUITECTURA DE CONTIDOS. 4.1. Elementos estáticos, dinámicos e interactivos.
4.2. Redacción e composición
4.3. Deseño de publicacións: estilo visual, tipografía, paleta de cor, ritmo, maquetación...
4.4. Arquitectura de contidos. A árbore de navegación.
TEMA 5. ANIMACIÓN E DESEÑO DE INTERACCIÓN. USABILIDADE EN DISPOSITIVOS MÓBILES. 5.1. Deseño Centrado no Usuario (UCD).
5.2. Animación e deseño de interacción.
5.3. Usabilidade en dispositivos móbiles
TEMA 6. FERRAMENTAS DISPOÑIBLES PARA O DESEÑO DE PUBLICACIÓNS DIXITAIS. 6.1. Software para deseñar publicacións dixitais
6.2. Opcións de uso e distribución.
TEMA 7. PLATAFORMAS DE PUBLICACIÓN. COMERCIALIZACIÓN. 7.1. Publicación do produto editorial: plataformas propias, Google Play, App Store...
7.2. Opcións de comercialización
7.3. Monetización e publicidade.
7.4. Plan de marketing e comunicación.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workshop A1 A2 A3 A7 A8 A12 20 106 126
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A6 A7 A8 A12 B8 B9 C2 C3 C4 22 0 22
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workshop Creación e deseño de publicacións dixitais para soportes móbiles
Guest lecture / keynote speech Docencia sobre os contidos do temario

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Workshop
Description
Titorización dos proxectos do alumnado

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A6 A7 A8 A12 B8 B9 C2 C3 C4 Exame sobre os contidos da materia 30
Workshop A1 A2 A3 A7 A8 A12 Entrega de traballos prácticos en grupo e individuais consistentes no deseño e implementación de diferentes tipos de publicacións dixitais. 70
 
Assessment comments

Sources of information
Basic López Alonso, Rodrigo (2013). Diseño de periódicos y revistas en la era digital. España: Fragua
Caldwell, Cath (2014). Diseño editorial: periódicos y revistas, medios impresos y digitales. Gustavo Gili
Magal Royo, Teresa (2007). Diseño gráfico editorial. Valencia: UNIVERSITAT POLITECNICA DE VALENCIA SERV. PUBL.
Weber, Max (2010). Nuevas tendencias en maquetación y diseño editorial. España: MaoMao

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Applied Design/616G01015
Multimedia Creation Workshop/616G01038

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Multimedia Creation Workshop/616G01038
Multimedia on Mobile Devices/616G01043

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.