Identifying Data 2021/22
Subject (*) Scriptwriting Code 616G02004
Study programme
Grao en Creación Dixital, Animación e Videoxogos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Viqueira Carballal, Manuel Alejandro
E-mail
manuel.viqueirac@udc.es
Lecturers
Viqueira Carballal, Manuel Alejandro
E-mail
manuel.viqueirac@udc.es
Web
General description O profesor desta materia non está aínda incorporado ao cadro docente da universidade. Cando o faga perfilará a guía segundo a concreción que execute.
A elaboración do guión é o paso previo necesario en calquera procedemento de produción audiovisual. Nesta asignatura, o alumnado introducirase nas técnicas, estratexias e formatos necesarios para iniciar a súa faceta de guionista.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos:
Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen:
Mantéñense todas as metodoloxías docentes pero adáptanse á docencia non presencial.

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
Moodle: é a canle oficial de información aos estudantes con todas as cuestións que afectan á materia. Publicarase diferente información segundo avance a asignatura.

Correo electrónico personalizado: dispoñible en horario laboral.
Microsoft Teams: titorías persoais ou grupais. Sempre que os estudantes o solicíten ou o docente o considere necesario.

4. Modificacións na avaliación:
Proba mixta: Exame a través de Moodle. Mantense a necesidade de aprobar para que esta cualificación faga media coas outras probas e traballos previstos na avaliación. Se non se alcanza este mínimo, a materia resulta automaticamente suspensa.
A avaliación da aprendizaxe colaborativa non varía.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía:
Se é necesario, as fontes de información poñeranse ao dispor dos estudantes en formato dixital.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A10 CE10 - Conocer las etapas principales del pipeline de una producción de animación o videojuego y su importancia dentro del proceso global.
A34 CE34 - Conocer y aplicar las técnicas, estructuras narrativas y herramientas de trabajo necesarias para la creación de guiones audiovisuales.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se atope a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecmentos procedentes da vanguarda do seu campo de estudo
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 CG1 - Capacidad de organización y planificación. Especialmente en el planteamiento de trabajos conducentes a la creación de los contenidos audiovisuales digitales que componen una producción de animación o un videojuego.
B7 CG2 - Capacidad de resolver problemas de forma efectiva, principalmente de carácter tecnológico y en el campo de la creación de contenidos digitales interactivos y de animación.
B10 CG5 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para su aplicación en la resolución de problemas.
B11 CG6 - Capacidad crítica y autocrítica. Necesaria en todo proceso creativo en el que se busca un compromiso con la calidad del trabajo, los resultados y las soluciones propuestas.
B12 CG7 - Trabajo en equipo. Capacidad de abordar proyectos en colaboración con otros estudiantes, asumiendo roles y cumpliendo compromisos de cara al grupo.
B13 CG8 - Capacidad de aplicar los conocimientos en la práctica, integrando las diferentes partes del programa, relacionándolas y agrupándolas en el desarrollo de productos complejos.
C1 CT1 - Adequate oral and written expression in the official languages.
C3 CT3 - Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 CT4 - Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective.
C6 CT6 - Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 CT7 - Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 CT8 - Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.
C9 CT9 - Ability to manage times and resources: developing plans, prioritizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as técnicas de escrita para a narración A10
B1
B3
B4
B10
C1
C4
C8
Coñecer as ferramentas de traballo para a escrita de guións A34
B7
C3
C9
Coñecer a estrutura narrativa, os medios cos que se constrúe e a súa orientación a un público B2
B6
B13
Manexar con eficiencia as técnicas de construción de narracións orientadas a un público B5
B11
B12
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
Introdución ao guion. Como contar unha boa historia según Pixar
Escribir o guion audiovisual
Guionistas célebres e consellos
Software para escribir guion
O formato de guion
O guion Fases na elaboración dun guion. Dende la idea ao guion literario.

A estrutura segundo Syd Field

Aa estructura segundo Robert Mckee

Persoaxes

Diálogos
El guion de serie Formato e referentes
Características formais dunha serie
A biblia
Xéneros de guion O guion de aventuras: a viaxe do heroe
O guion de comedia para animación
O guion de thriller
O guion de policiaco
Guion de videoxogo e interactivo. Narrativa non lineal - Aspectos a tener en conta para realizar un guion de videoxogo
- Introdución ao deseño narrativo: Guion non lineal, multitrama e interactivo
- O guion de cinemática / cut scene
- O diálogo interactivo
- Software para facer diálogos interactivos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A10 B1 B3 C4 C6 C8 24 17 41
Workshop A34 B6 B7 B11 B13 16 12 28
Supervised projects A34 B2 B5 B6 B11 B12 B13 C1 C3 C4 C7 C9 12 34 46
Oral presentation B4 B10 B13 C1 C4 C7 C9 2 4 6
Mixed objective/subjective test A10 B1 B3 C4 C6 C8 2 26 28
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada con o uso de medios audiovisuais, vídeos, podcast ou textos e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Será online ou presencial segundo as circunstancias sanitarias
Workshop Desenrolo en clases presenciales de distintos traballos que se explicarán máis coidadosamente ao comezo do curso na ficha completa colgada no Campus Virtual (Moodle). Estos traballos son:

- Prácticas curtas para elaborar en clase. Preparación e aplicación de temario teórico.
- Haberá prácticas individuais e grupais.
- Estas prácticas deberán ser entregadas polo campus virtual (moodle).
Supervised projects Desenrolo de tres traballos complexos coas diferentes entregas intermedias do proceso de creación que se explicará con más detenimiento ao comienzo do curso na ficha completa colgada no Campus Virtual (Moodle).

- Traballo de análisis e investigación dun guion ou fragmento dunha longametraxe actual.
- Un guion de curtametraxe
- Un guion / diálogo interactivo

Todas as prácticas son obrigatorias e están deseñadas para ser realizadas en grupo.
Estas prácticas deberán ser entregadas polo campus virtual (moodle) nas datas sinaladas ao longo do curso.
Oral presentation Presentación presencial das diferentes fases dos traballos tutelados ou do obraoiro
Mixed objective/subjective test Examen presencial dos contidos teóricos dados nas sesións maxistrais, sesións de obraoiro e os textos de lectura obrigatoria.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Supervised projects
Description
Resolvaranse dúbidas do desenvolmento de traballo ou das cuestións teóricas que necesitan aclaración para a súa aplicación. Pode ser presencial ou online síncrona ou asíncrona segundo as circunstancias sanitarias e persoais do estudante e o profesor o permitan.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A10 B1 B3 C4 C6 C8 Exame da materia
Tipo test, preguntas cortas sobre a teoría e casos prácticos realizados nas sesións de obradoiro.
É necesario aprobar esta parte para que a súa calificación faga media coas outras probas e traballos previstos nesta evaluación.
Se non se aproba, a materia resulta automáticamente suspensa.
50
Workshop A34 B6 B7 B11 B13 Evaluación das prácticas curtas individuais e colectivas realizadas na clase.
Para aprobar é necesario entregar todas as prácticas curtas de taller
15
Supervised projects A34 B2 B5 B6 B11 B12 B13 C1 C3 C4 C7 C9 Traballos en grupo no que se valora tanto o resultado como o proceso.
A calificación de cada alumno integrante do grupo podría ser diferente en función da súa aportación e compromiso.
A participación neste traballo é obrigatoria para optar á evaluación da materia.
35
 
Assessment comments

O alumnado deberá consultar diariamente o Campus Virtual de la UDC (Moodle), porque a través deste espazo docente se lles
comunicará toda a información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e calificacións.

Podrá ser presencial ou online según as circunstancias sanitarias e personais do estudantado e mestre o permitan.

Toda exposición oral ou escrita terá que respectar os usos e normas desta demarcación xeográfica da Real Academia Galega ou da Real Academia Española para que poida ser correctamente entendida e, por conseguinte, avaliada.

-A teoría supón o 50% da nota e a práctica (obradoiro e traballos tutelados) un 50%. 

-Para superar a materia deben estar aprobadas as tres partes da materia. Para superar a parte práctica teñen que estar aprobadas cada unha das prácticas finais, ademáis de entregadas en data e superadas, todas e cada unha de las prácticas curtas do obradoiro.

-O alumnado que goce de dispensa académica deberá poñerse en contacto con o profesorado da materia antes do día 20 de Septiembre, a fin de acordar un itinerario personalizado que supla as ausencias ás aulas. Fora desta data no serán atendidas peticions deste tipo. 

Sources of information
Basic Rogers, Scott. (2018). Level up! : guía para ser un gran diseñador de videojuegos. Badalona : Parramon
Salmond, Michael (2017). Diseño de videojuegos : de amateur a pro. Badalona : Parramon
Daniel González (2011). Diseño de videojuegos. Da forma a tus sueños. . Madrid. Ra-Ma
Ordóñez, Juan P. (2018). Diseño de videojuegos/. Madrid : Editorial Síntesis
McKee, Robert (2018). el diálogo. Barcelona: Alba Editoria
McKee, Robert (2011). El guion. Barcelona. Alba Editorial
Ramon, Caterina y Marta Serra (). El guion multimedia. UOC Open Access
Syd Field (2002). El libro del guión. Plot
Syd Field (2002). El Manual del guionista. Plot
Sánchez Escalonilla, Antonio (2014). Estrategias de guión cinematográfico. Barcelona.Ariel
Bateman, Chris (ed.) (2007). Game writing. Narrative skills for videogames. Thompson
Blasco Vilches, Luis Felipe (2019). Guión de videojuegos : para gente que juega y para gente que no juega. Palma de Mallorca : Dolmen
Devesa, Neus (). Guionización de series de animación. UOC Open Access
Movshovitz, Dean (2018). Pixar Storytelling : rules for effective storytelling based on Pixar's greatest films. [Poland] : Independently published

Outras fontes documentais que o profesor facilitará a través da plafaforma Moodle, Stream ou Teams.

Complementary Ed Catmull, (2014). Creatividad S.A. : cómo llevar la inspiración hasta el infinito y más allá. Madrid : Conecta, 2014
Vogler, Christopher. (2020). El viaje del escritor : las estructuras míticas para escritores, guionistas, dramaturgos y novelistas. Barcelona : Ma Non Troppo, 2020


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Animation and Video Game Production/616G02001

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Directing/616G02005

Subjects that continue the syllabus
Editing/616G02007
Character Development/616G02041
Animation Project/616G02021

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.