Identifying Data 2022/23
Subject (*) Anatomy Drawing Code 616G02012
Study programme
Grao en Creación Dixital, Animación e Videoxogos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Coordinador
Mihura López, M. Rocío
E-mail
rocio.mihura@udc.es
Lecturers
García Aradas, Cristina
Mihura López, M. Rocío
E-mail
c.garadas@udc.es
rocio.mihura@udc.es
Web http://https://comunicacion.udc.es/es
General description Representación gráfica corporal orientada a proxectos 3D. Anatomía artística, concepto e deseño de persoaxes

Study programme competencies
Code Study programme competences
A6 CE6 - Conocer los fundamentos artísticos y técnicos que permitan conceptualizar gráficamente los elementos de una animación o videojuego, de cara a la creación de la documentación de arte de concepto.
A7 CE7 - Capacidad para analizar e interpretar las formas, aspectos y movimientos a partir del mundo real o del arte conceptual para recrear digitalmente los elementos visuales de una animación o videojuego.
A8 CE8 - Diseñar personajes animados con la personalidad y comportamiento definidos a partir de una historia.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se atope a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecmentos procedentes da vanguarda do seu campo de estudo
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 CG1 - Capacidad de organización y planificación. Especialmente en el planteamiento de trabajos conducentes a la creación de los contenidos audiovisuales digitales que componen una producción de animación o un videojuego.
B7 CG2 - Capacidad de resolver problemas de forma efectiva, principalmente de carácter tecnológico y en el campo de la creación de contenidos digitales interactivos y de animación.
B8 CG3 - Conocimientos informáticos, en especial los relativos al uso de tecnologías y programas de última generación en el campo de estudio.
B9 CG4 - Conocer los procedimientos, destrezas y metodologías necesarios para la adaptación del proceso creativo al medio digital y la producción de obras artísticas a través de tecnologías específicas.
B10 CG5 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para su aplicación en la resolución de problemas.
B11 CG6 - Capacidad crítica y autocrítica. Necesaria en todo proceso creativo en el que se busca un compromiso con la calidad del trabajo, los resultados y las soluciones propuestas.
B12 CG7 - Trabajo en equipo. Capacidad de abordar proyectos en colaboración con otros estudiantes, asumiendo roles y cumpliendo compromisos de cara al grupo.
B13 CG8 - Capacidad de aplicar los conocimientos en la práctica, integrando las diferentes partes del programa, relacionándolas y agrupándolas en el desarrollo de productos complejos.
C1 CT1 - Adequate oral and written expression in the official languages.
C3 CT3 - Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 CT4 - Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective.
C6 CT6 - Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 CT7 - Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 CT8 - Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.
C9 CT9 - Ability to manage times and resources: developing plans, prioritizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Representación gráfica corporal orientada a proxectos 3D A6
A7
A8
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C3
C4
C6
C7
C8
C9
Anatomía artística A6
B1
B2
B3
B5
B6
B9
B10
B11
B13
C1
C3
C4
C6
C7
C8
C9

Contents
Topic Sub-topic
Debuxo do corpo humano - O corpo estático e a proporción.
- O corpo en movimiento e o ritmo.
Anatomía do corpo humano - Sistema anatómico óseo.
- Sistema anatómico muscular.
Deseño de personaxe - As proporcións humanas: creación de arquetipos.
- Arte conceptual sobre personaxe. Carta de posturas e expresións.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech B3 B4 B10 C1 C4 C6 C8 21 42 63
Student portfolio B2 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 C3 C7 C9 1 1 2
Objective test A6 B1 3 0 3
Workshop A7 A8 B8 B9 B12 C3 C9 26 52 78
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Se impartirán sesións maxistrais mediante medios audiovisuais sobre a anatomía humana e nocións básicas sobre o deseño de persoaxes para 3D.
Student portfolio El alumnado elaborará traballos ao longo do curso que agrupará nun portafolio debidamente organizado.
Objective test Realizarase unha proba sobre o contido teórico da materia.
Workshop O alumnado realizará sesións de traballo presencial en grupos medianos baixo a supervisión do docente.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Student portfolio
Description
As titorías complementarán os talleres e as clases teóricas, para resolver de forma individual ou en pequenos grupos as dúbidas ou dificultades que xurdan durante o estudo e o traballo non presencial do alumnado.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A7 A8 B8 B9 B12 C3 C9 Exercicios prácticos realizados baixo a supervisión do docente. 25
Student portfolio B2 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 C3 C7 C9 Traballos prácticos realizados ao longo do cuadrimestre. 50
Objective test A6 B1 A proba obxectiva versará sobre o contido teórico da materia. 25
 
Assessment comments

PRMEIRA OPORTUNIDADE

A avaliación da materia na primeira oportunidade consistirá nun exame teórico, un traballo final (portfolio, showreel…) e os exercicios prácticos realizados ao longo da materia, en forma de avaliación contínua.

É necesaria a asistencia á clase para a avaliación de estas tarefas. Os alumnos con matrícula a tempo parcial poderán solicitar dispensa académica según as condicións descritas na Norma que Regula o Rexime de Dedicación ao Estudo e a Permanencia e a Progresión dos Estudantes de Grao e Máster Universitario na Universidade da Coruña aprobada polo Consello Social o 04/05/2017.

SEGUNDA OPORTUNIDADE

Na segunda oportunidade mantense o exame teórico e se solicitará a millora do portfolio naqueles apartados onde sexa necesario para cada estudante. Se o alumnado non asistíu a clase con regularidade e non ten as tarefas alí realizadas, efectuará un exame práctico.


Plaxio nesta materia: a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria.


Sources of information
Basic Zarins, Uldis (2017). Anatomy for Sculptors : understanding the Human Form. Boston : Exonicus LLC, 2017
Bacher, Hans P. (2018). Dream worlds : production design for animation. Abingdon, Oxon : Routledge
Robertson, Scott (2013). How to draw : drawing and sketching objects and environments from your imagination. Culver City, CA : Design Studio Press
Arnould Moreaux (2005). Anatomia artistica: Del hombre.
Uldis Zarins, Sandis Kondrats (2014). Anatomy for Sculptors Understanding the Human Form.
Andrei Tarskovski (2016). Esculpir en el tiempo.
Steven Pressfield (2013). La guerra del arte .
Edwards, Betty. (2011). Nuevo aprender a dibujar con el lado derecho del cerebro. Barcelona : Urano, [2011]
Frederic Delavier (2010). Strength Training Anatomy .
Gari Faigin (2008). The Artist's Complete Guide To Facial Expression.

Complementary

CÓMIC:

Blacksad : la historia de las acuarelas Signatura: L-C-384

Blacksad : integral Signatura: L-C-390

Blacksad : cómo se hizo Signatura: L-C-393

El arte de Charlie Chan Signatura: L-C-388

Pyongyang Signatura: L-C-292

Guía del mal padre ignatura: L-C-394

Cómo no hacer nada Signatura: L-C-385

Crónicas birmanas Signatura: L-C-386

Crónicas de Jerusalén Signatura: L-C-387

Escapar : historia de un rehén Signatura: L-C-389

Inspector Moroni Signatura: L-C-391

Shenzhen Signatura: L-C-397

Mauss Signatura: L-C-213

Metamaus : [viaje al interior del un clásico moderno, Maus] Signatura: L-C-396 EL-C-396 DVD


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Environment Drawing and Concept Art/616G02013

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.