Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Animación de Personaxes Código 616G02020
Titulación
Grao en Creación Dixital, Animación e Videoxogos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Fariña Lamosa, Ángel José
Correo electrónico
angel.farina@udc.es
Profesorado
Fariña Lamosa, Ángel José
Lago López, Jesse Anthony
Correo electrónico
angel.farina@udc.es
jesse.lago@udc.es
Web http://https://anxotutoriales.blogspot.com/
Descrición xeral Animación de personaxes. Mecánica corporal. Introducción ó acting e ás expresións faciais.

Competencias do título
Código Competencias do título
A7 CE7 - Capacidad para analizar e interpretar las formas, aspectos y movimientos a partir del mundo real o del arte conceptual para recrear digitalmente los elementos visuales de una animación o videojuego.
A10 CE10 - Conocer las etapas principales del pipeline de una producción de animación o videojuego y su importancia dentro del proceso global.
A15 CE15 - Conocer, comprender y saber aplicar los fundamentos artísticos y las técnicas y métodos necesarios para la creación y animación de personajes virtuales y props.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se atope a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecmentos procedentes da vanguarda do seu campo de estudo
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 CG1 - Capacidad de organización y planificación. Especialmente en el planteamiento de trabajos conducentes a la creación de los contenidos audiovisuales digitales que componen una producción de animación o un videojuego.
B7 CG2 - Capacidad de resolver problemas de forma efectiva, principalmente de carácter tecnológico y en el campo de la creación de contenidos digitales interactivos y de animación.
B8 CG3 - Conocimientos informáticos, en especial los relativos al uso de tecnologías y programas de última generación en el campo de estudio.
B9 CG4 - Conocer los procedimientos, destrezas y metodologías necesarios para la adaptación del proceso creativo al medio digital y la producción de obras artísticas a través de tecnologías específicas.
B10 CG5 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para su aplicación en la resolución de problemas.
B11 CG6 - Capacidad crítica y autocrítica. Necesaria en todo proceso creativo en el que se busca un compromiso con la calidad del trabajo, los resultados y las soluciones propuestas.
B12 CG7 - Trabajo en equipo. Capacidad de abordar proyectos en colaboración con otros estudiantes, asumiendo roles y cumpliendo compromisos de cara al grupo.
B13 CG8 - Capacidad de aplicar los conocimientos en la práctica, integrando las diferentes partes del programa, relacionándolas y agrupándolas en el desarrollo de productos complejos.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C6 CT6 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 CT9 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Entender o " pipeline" (proceso de traballo e a convención da nomenclatura) e a metodoloxía de traballo no ámbito profesional da animación 3D aplicado ao cine de animación, a Tv, a publicidade e os videoxogos. A7
A10
B1
B3
B4
B5
B6
B9
B10
B12
B13
C1
C4
C6
C8
C9
Saber aplicar todos os conceptos básicos da animación para conseguir unha mecánica corporal e acting cribles co obxectivo de comunicar unha idea ou acción concreta. A15
B1
B2
B7
B8
B9
B11
B12
B13
C3
C7

Contidos
Temas Subtemas
Introdución Introdución. Contexto e aplicacións.
Estrutura do departamento de animación nunha produción 3D. Fluxo de traballo para a creación de assets animados.
Animación corporal (Mecánicas) O spacing e o timing nas mecánicas básicas. A silueta. Ciclos de animación.
Animación avanzada A posta en escena. Appeal. Solidez. Estilos de animación.
Introdución ao acting A mirada. Expresións básicas. A psicoloxía do personaxe. A comunicación corporal.
Animación para layout Introducción ao set up, workflow e animación de escena de layout

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A7 A10 B1 B2 B4 B5 B10 C1 C4 C6 C7 C9 13 13 26
Solución de problemas A7 A15 B2 B3 B7 B10 B11 C4 C7 13 19.5 32.5
Obradoiro A15 B1 B2 B6 B7 B8 B9 B12 B13 C3 C7 C8 C9 22 33 55
Proba mixta B1 B2 B3 C1 C9 0.5 0 0.5
Proba práctica A15 B1 B2 B3 B6 B7 B13 C3 C9 1.5 0 1.5
Portafolios do alumno A10 A15 B1 B2 B4 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 C3 C7 C9 0 33.5 33.5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Método expositivo complementado co uso de material audiovisual, coa finalidade de transmitir coñecementos, mostrar diferentes métodos de aprendizaxe e definir un " workflow" de traballo.
Solución de problemas Modalidade expositiva e participativa na que o equipo docente mostra as posibles solucións aos problemas detectados nas prácticas e ás dúbidas expostas polo alumnado.
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Proba mixta Exame teórico
Proba práctica Exame práctico
Portafolios do alumno Traballo final

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Obradoiro
Descrición
A atención personalizada que se describe para as actividades que se desenvolverán ao redor destas metodoloxías concíbese como momentos de traballo co equipo docente para a atención e seguimento do traballo individual e o realizado en grupo. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso según o plan de traballo da materia.

Ademais, as titorías telemáticas complementarán os talleres e o contido expositivo, para resolver de forma individual ou en pequenos grupos as dúbidas ou dificultades que xurdan durante o estudo e o traballo non presencial dos alumnos.

-----------------------------------------------------------------------------

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN DO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3. b e 4.5)
(29/5/212). Este alumnado desenvolverá a súa actividade coa asistencia e participación nas dinámicas que se recollen no Paso 4 e na “Atención personalizada” descrita para os “Talleres”, a través dos grupos de traballo que se conformen na materia. A actividade farase atendendo ás observacións da avaliación sobre a flexibilidade da asistencia, participación e os requisitos para superar a materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta B1 B2 B3 C1 C9 Exame teórico 10
Proba práctica A15 B1 B2 B3 B6 B7 B13 C3 C9 Exame práctico 20
Portafolios do alumno A10 A15 B1 B2 B4 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 C3 C7 C9 Traballo final 30
Obradoiro A15 B1 B2 B6 B7 B8 B9 B12 B13 C3 C7 C8 C9 Exercicios prácticos 40
 
Observacións avaliación

A avaliación da materia consistirá nun exame práctico (20% da nota
final), un exame teórico (10%), un traballo final (30%) e os exercicios
prácticos (40%) realizados ao longo da materia. 



As competencias, as datas de entrega e os criterios de avaliación
que se desenvolverán en cada proba notificaranse previamente en clase e
publicaranse no Campus Virtual ao longo do cuadrimestre. 



O alumnado que se atope en modalidades específicas de aprendizaxe
e apoio á diversidade terá a obrigación de realizar todas as probas e entregalas
nas datas sinaladas. As sesións expositivas, os talleres, as probas avaliables
e o traballo final foron deseñados para abarcar o maior grao de inclusión
posible. Se fose necesario e sempre baixo petición previa do alumnado;
realizaranse as adaptacións necesarias para non prexudicar a cualificación do
alumnado. 



As sesións expositivas, os talleres, as probas
avaliables e o traballo final foron deseñados para garantir o aprendizaxe
autonómo non presencial; por tanto o alumnado que se atope en situación de
dispensa académica terá a obrigación de realizar todas as probas e entregalas
durante os períodos de tempo sinalados.

Os criterios da evaluación para a segunda oportunidade serán os mesmos.

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria


Fontes de información
Bibliografía básica Chris Webster (2012). Action Analysis for Animators. Burlington, MA : Focal Press
Dan McLaughlin (2017). Animation Rules. CreateSpace Independent Publishing Platform
Derek Hayes (2013). Acting and performance for animation. Burlington, MA : Focal Press
Ed Hooks (2011). Acting for Animators. Abingdon : Routledge
Tony White (2009). Animación. Del Lápiz al pixel . Barcelona : Omega
Paul Wells (2008). Basics Animation 03: Drawing for Animation. AVA Publishing
Preston Blair (1996). Cartoon Animation. California : Walter Foster Pub
Eric Goldberg (2008). Character Animation Crash Course. Silman-James Press
Peter Lord (2004). Creating 3-D animation : the Aardman book of filmmaking. New York : H.N. Abrams
Paul Wells (1988). Dibujo para animación. Blume
Hans P. Bacher (2018 ). Dream worlds : production design for animation . Abingdon, Oxon : Routledge
Joseph Gilland (2009 ). Elemental magic . Boca ratón ; Burlington
Andrei Tarkovski (2019). Esculpir En El Tiempo. Madrid : Rialp
Paul Wells (2007). Fundamentos de la animación. Barcelona: Parramón
Ollie Johnston & Frank Thomas (1997). Illusion Of Life: Disney Animation. New York : Disney Editions
Ed. Ghertner (2015). Layout and composition for animation. Burlington : Focal Press/Elsevier
Wayne Gilbert (2014). Simplified drawing for planning animation. San Rafael, CA : Anamie Entertainmen
Hayao Miyazaki (2014 ). Starting point : 1979-1996. San Francisco, CA
Chris Webster (1954). Técnicas de Animación. Madrid : Anaya Multimedia
Francis Glebas (2012). The animator's eye: adding life to animation with timing, layout, design, color and sound. Routledge
Richard E. Williams (2009). The Animator's Survival Kit. London : Faber and Faber
Tony White (1988 ). The Animator's Workbook. New York : Watson Guptill Publications
Gary Faigin (2008). The Artist's Complete Guide To Facial Expression. New York : Watson-Guptill
John Halas & Harold Whitaker (2009 ). Timing for Animation. New York : Focal Press
Tony White (2012). Tony White's Animator's Notebook. Amsterdam : Focal Press
Hayao Miyazaki (2014 ). Turning point : 1997-2008. San Francisco, CA

-A Chuck Jones Tutorial: Tricks Of The Cartoon Trade

-The 12+2 Character Animating Principles

-Animation Tips. Thomas & Ollie
Bibliografía complementaria

CÓMIC:

Blacksad : la historia de las acuarelas Signatura: L-C-384

Blacksad : integral Signatura: L-C-390

Blacksad : cómo se hizo Signatura: L-C-393

El arte de Charlie Chan Signatura: L-C-388

Pyongyang Signatura: L-C-292

Guía del mal padre Signatura: L-C-394

Cómo no hacer nada Signatura: L-C-385

Crónicas birmanas Signatura: L-C-386

Crónicas de Jerusalén Signatura: L-C-387

Escapar : historia de un rehén Signatura: L-C-389

Inspector Moroni Signatura: L-C-391

Shenzhen Signatura: L-C-397

Mauss Signatura: L-C-213

Metamaus : [viaje al interior del un clásico moderno, Maus] Signatura: L-C-396 E L-C-396 DVD


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Animación 2/616G02019
Debuxo Anatómico/616G02012
Animación 1/616G02018

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Proxecto de Animación/616G02021

Materias que continúan o temario
Interpretación de Personaxes Animados/616G02028
Animación 2D/616G02029

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

 1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:  

          1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.   

          1.2.  Realizarase  a  través  de  Moodle,  en  formato  dixital  sen  necesidade  de  imprimilos  

          1.3. De se realizar en papel:  

                    Non se empregarán plásticos.  

                    Realizaranse impresións a dobre cara.  

                    Empregarase papel reciclado.  

                    Evitarase a impresión de borradores.  

2. Débese  facer  un  uso  sostible  dos  recursos  e  a  prevención  de  impactos  negativos  sobre o medio natural.  

3. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da  sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.  

4.  Segundo  se  recolle  nas  distintas  normativas  de  aplicación  para  a  docencia  universitaria  deberase  incorporar  a  perspectiva  de  xénero  nesta  materia  (usarase  linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase  a intervención en clase de alumnos e alumnas…).  

5. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na  contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.  

6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse  accións e medidas para corrixilas.  

7.  Facilitarase  a  plena  integración  do  alumnado  que  por  razón  físicas,  sensoriais,  psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario  e proveitoso á vida universitaria. 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías