Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Son Código 616G02034
Titulación
Grao en Creación Dixital, Animación e Videoxogos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinación
Rodríguez Fernández, Nereida
Correo electrónico
nereida.rodriguezf@udc.es
Profesorado
Rodríguez Fernández, Nereida
Romero Cardalda, Juan Jesus
Correo electrónico
nereida.rodriguezf@udc.es
juan.romero1@udc.es
Web
Descrición xeral O audio e a música son dous compoñentes fundamentais na comunicación audiovisual. Nesta materia facilitarase ao alumno coñecemento e experiencia nos múltiples procedementos e medios técnicos empregados na creación, produción, edición e integración de audio e música en distintos produtos audiovisuais.
Plan de continxencia 1. Modificaciones en los contenidos
No se modificarán los contenidos de la asignatura

2. Metodologías
*Metodologías docentes que se mantienen
(se impartirán presencialmente o en línea en función de la situación):

Sesiones magistrales
Trabajos tutelados
Prácticas de laboratorio: se realizará la explicación de la materia adaptada a la comunicación en línea.


3. Mecanismos de atención personalizada al alumnado
Se utilizará la herramienta Moodle con normalidad, donde se añadirá todo el material necesario para poder desarrollar con normalidad el curso.
También se utilizará la herramienta Microsoft Teams para realizar reuniones semanales manteniendo el horario de la materia. Además, tendrán lugar a través de esta herramienta las tutorías semanales colectivas y/o individuales que se acuerde con el alumnado.

4. Modificacines en la evaluación
No se realizarán modificaciones en la evaluación.


5. Modificaciones de la bibliografía o webgrafía
Se mantiene el material de referencia utilizado

Competencias do título
Código Competencias do título
A28 CE28 - Grabar, editar y mezclar piezas de audio e insertarlas en animaciones y videojuego.
A29 CE29 - Conocer y seleccionar los equipos de sonido adecuados para la producción de obras de creación digital.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se atope a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecmentos procedentes da vanguarda do seu campo de estudo
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 CG1 - Capacidad de organización y planificación. Especialmente en el planteamiento de trabajos conducentes a la creación de los contenidos audiovisuales digitales que componen una producción de animación o un videojuego.
B7 CG2 - Capacidad de resolver problemas de forma efectiva, principalmente de carácter tecnológico y en el campo de la creación de contenidos digitales interactivos y de animación.
B8 CG3 - Conocimientos informáticos, en especial los relativos al uso de tecnologías y programas de última generación en el campo de estudio.
B10 CG5 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para su aplicación en la resolución de problemas.
B11 CG6 - Capacidad crítica y autocrítica. Necesaria en todo proceso creativo en el que se busca un compromiso con la calidad del trabajo, los resultados y las soluciones propuestas.
B12 CG7 - Trabajo en equipo. Capacidad de abordar proyectos en colaboración con otros estudiantes, asumiendo roles y cumpliendo compromisos de cara al grupo.
B13 CG8 - Capacidad de aplicar los conocimientos en la práctica, integrando las diferentes partes del programa, relacionándolas y agrupándolas en el desarrollo de productos complejos.
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C6 CT6 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 CT9 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Gravar, editar e mesturar pezas de audio A28
B1
B6
B7
B11
B13
C3
C6
C9
Coñecer e seleccionar os equipamentos de audio empregados nos produtos audiovisuais A29
B4
B5
B8
B10
C8
Insertar audio en diferentes produtos audiovisuais B2
B3
B12
C4
C7

Contidos
Temas Subtemas
Introdución ao son Conceptos básicos
Tipos de ficheiros
Son dixital
Audio analóxico Micrófonos, altofalantes
Mesas de son. Compoñentes
Gravación de audio
Procesadores de efectos
Procesos relacionados co audio Profesións involucradas nos contidos de audio e música dentro dunha produción audiovisual
Gravación, obtención de mostras
Mestura e Edición
Sincronización
Audio 3D
O estudo dixital Hardware dixital
Software de audio
Software de música

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A28 A29 B8 B10 B11 B13 C3 28 57 85
Proba obxectiva B1 B2 B3 1 0 1
Sesión maxistral B1 C4 C8 10 10 20
Traballos tutelados A29 B6 B12 C7 C9 7 35 42
Presentación oral B1 B3 B4 B5 B7 C6 1 0 1
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio 1. Gravación de Audio.
2. Uso básico dun secuenciador para editar audio
3. Mestura de Audio e Efectos de Son
4. Audio para vídeo, doblaxe, efectos, sincronización
Proba obxectiva Proba de avaliación principalmente da parte teórica.
Sesión maxistral Presentación dos temas máis teóricos da materia
Traballos tutelados Proxectos propostos relacionados coas técnicas empregadas nas prácticas de laboratorio.
Presentación oral Presentacións de traballos e proxectos, en boa parte relacionados coas prácticas de laboratorio.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Presentación oral
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Proba obxectiva
Descrición
Seguemento dos proxectos e prácticas propostas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral B1 B3 B4 B5 B7 C6 Presentación dos traballos en grupo/individuais e defensas de prácticas. 10
Prácticas de laboratorio A28 A29 B8 B10 B11 B13 C3 Avaliarase a calidade das prácticas realizadas nos diferentes aspectos da materia 20
Traballos tutelados A29 B6 B12 C7 C9 Avaliarase a calidade do proxecto realizado. No proxecto empregarase todo o coñecemento práctico da materia. 20
Proba obxectiva B1 B2 B3 Proba relacionada cos coñecementos teóricos da materia 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Stanley R. Alten (2008). El sonido en los medios audiovisuales. Madrid, Escuela de Cine y Vídeo
Julio Crespo Viñegra (2003). Música Digital. Madrid Anaya
David Lewis Yewdall (2008). Uso práctico del sonido en el cine. Madrid, Escuela de Cine y Vídeo

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías