Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Desenvolvemento de Videoxogos 2 Código 616G02040
Titulación
Grao en Creación Dixital, Animación e Videoxogos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
García Aradas, Cristina
Correo electrónico
c.garadas@udc.es
Profesorado
García Aradas, Cristina
Correo electrónico
c.garadas@udc.es
Web
Descrición xeral O alumno avanzará no uso dos distintos compoñentes dun motor de videoxogos, cos que aprenderá a desenvolver distintos sistemas de xogo, mecanismos de interacción en pantalla, xestión de niveis e secuencias cinemáticas, así como mellorar a experiencia de usuario
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Os contidos serán os mesmos.

2. Metodoloxías
Mantéñense todas as metodoloxías excepto as presenciais, que se realizarán en liña.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Realizaranse por medio de M. Teams.

4. Modificacións na avaliación
Mantense.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Mantense.

Competencias do título
Código Competencias do título
A10 CE10 - Conocer las etapas principales del pipeline de una producción de animación o videojuego y su importancia dentro del proceso global.
A23 CE23 - Conocimiento del funcionamiento de un entorno de desarrollo de videojuegos y uso del mismo para la creación del espacio de juego y sus componentes, aplicando criterios específicos de modelado y creación de materiales para su aplicación en un sistema gráfico de tiempo real.
A27 CE27 - Capacidad de desarrollo de sistemas de juego y mecanismos de interacción. Análisis y mejora de la experiencia de usuario.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se atope a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecmentos procedentes da vanguarda do seu campo de estudo
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 CG1 - Capacidad de organización y planificación. Especialmente en el planteamiento de trabajos conducentes a la creación de los contenidos audiovisuales digitales que componen una producción de animación o un videojuego.
B7 CG2 - Capacidad de resolver problemas de forma efectiva, principalmente de carácter tecnológico y en el campo de la creación de contenidos digitales interactivos y de animación.
B8 CG3 - Conocimientos informáticos, en especial los relativos al uso de tecnologías y programas de última generación en el campo de estudio.
B9 CG4 - Conocer los procedimientos, destrezas y metodologías necesarios para la adaptación del proceso creativo al medio digital y la producción de obras artísticas a través de tecnologías específicas.
B10 CG5 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para su aplicación en la resolución de problemas.
B11 CG6 - Capacidad crítica y autocrítica. Necesaria en todo proceso creativo en el que se busca un compromiso con la calidad del trabajo, los resultados y las soluciones propuestas.
B12 CG7 - Trabajo en equipo. Capacidad de abordar proyectos en colaboración con otros estudiantes, asumiendo roles y cumpliendo compromisos de cara al grupo.
B13 CG8 - Capacidad de aplicar los conocimientos en la práctica, integrando las diferentes partes del programa, relacionándolas y agrupándolas en el desarrollo de productos complejos.
B14 CG9 - Capacidad de diseño y gestión de proyectos, resolviendo los aspectos narrativos, técnicos y de gestión del proyecto de animación o videojuego.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C6 CT6 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 CT9 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Recibir, comprender e sintetizar coñecementos, explicados polo profesor, mediante a asistencia presencial a clase e o estudo autónomo non presencial C3
C4
C6
C7
Expor e resolver problemas relacionados co aprendido, para comprender a súa aplicación práctica. B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
C8
Realizar un traballo individualmente A10
B3
B4
B5
C1
C9
Identificar aspectos comunes entre la materia impartida y otras disciplinas del grado, y plasmarlo documentalmente A23
A27
B1
B2
B6
B7

Contidos
Temas Subtemas
Desenvolvemento de interfaces de usuario. Pantalla. HUD
Presentación de información dinámica. Sistemas de saúde, armamento, puntuación, etc.
Sistemas de inventario. Inventario.
Cinemáticas. Cinemáticas.
Xestión de niveis. Carga síncrona e asíncrona.
Compilación e empaquetado. Compilación e empaquetado.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A10 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C7 C8 20 0 20
Solución de problemas A10 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 C1 C3 C7 C8 C9 16 64 80
Traballos tutelados A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 5 40 45
Presentación oral B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C9 1 3 4
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe da materia.
Solución de problemas Exporanse casos prácticos nos que o alumno terá que aplicar os coñecementos expostos nas sesións maxistrais para resolver os problemas e lograr así o resultado esperado.
Traballos tutelados Coa supervisión do profesorado, e principalmente co traballo persoal non presencial, os alumnos terán que desenvolver os contidos que se propoñan.
Presentación oral Presentarase o proxecto realizado ao longo da asignatura.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Solución de problemas
Descrición
O alumno resolverá nas titorías os problemas que se atope durante o traballo non presencial e que lle impidan avanzar no desenvolvemento das súas tarefas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 Demoreel (15)
Memoria (15)
Prototipo (20)
50
Solución de problemas A10 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 C1 C3 C7 C8 C9 P1(10)
P2(10)
P3(10)
P4(10)
40
Presentación oral B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C9 Presentación (10) 10
 
Observacións avaliación
  • As prácticas ( P1, P2, P3, P4) que se solicitarán durante o avance do curso dan o acceso para poder presentar o traballo tutelado final. Será obrigatorio entregar un mínimo de dous e alcanzar ou superar nelas o 50% de cualificación. 
  • Para aprobar a materia non é suficiente con aprobar a entrega do traballo tutelado.
  • A presentación oral será de carácter  optativo para o alumno e só influirá na media da cualificación total da materia se supera o 50% de cualificación.
  • En caso de suspender o curso na primeira convocatoria volverán entregar as prácticas presentadas con cualificación menor ao 50%  así como o traballo tutelado correspondente na segunda convocatoria. 
  • Os criterios e actividades de avaliación para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica (exención de asistencia) será o mesmo que para o resto do alumnado.

Fontes de información
Bibliografía básica Unreal Engine Documentation (). https://docs.unrealengine.com/4.27/en-US/.
Unreal Online Learning (). https://www.unrealengine.com/en-US/academy.
Vallejo Fernández, David (2019). Programación de Videojuegos con Unreal Engine 4.

Bibliografía complementaria Lengyel, Eric (2016). Mathematics. Linconln, California : Terathon Software LLC


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Desenvolvemento de Videoxogos 1/616G02039

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Desenvolvemento de Personaxes/616G02041
Proxecto de Videoxogo/616G02042

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías