Identifying Data 2022/23
Subject (*) 2D Video Games Code 616G02043
Study programme
Grao en Creación Dixital, Animación e Videoxogos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Rodríguez Fernández, Nereida
E-mail
nereida.rodriguezf@udc.es
Lecturers
Romero Cardalda, Juan Jesus
E-mail
juan.romero1@udc.es
Web
General description Deseño e desenvolvemento de videoxogos 2D.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 CE8 - Diseñar personajes animados con la personalidad y comportamiento definidos a partir de una historia.
A19 CE19 - Conocer los fundamentos necesarios para diseñar y definir un videojuego con todos los elementos que lo componen, así como contar con la capacidad de analizar, evaluar y corregir los diferentes aspectos de un videojuego.
A20 CE20 - Comprender y saber aplicar los modelos de gestión de proyectos de animación y videojuegos.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se atope a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecmentos procedentes da vanguarda do seu campo de estudo
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 CG1 - Capacidad de organización y planificación. Especialmente en el planteamiento de trabajos conducentes a la creación de los contenidos audiovisuales digitales que componen una producción de animación o un videojuego.
B7 CG2 - Capacidad de resolver problemas de forma efectiva, principalmente de carácter tecnológico y en el campo de la creación de contenidos digitales interactivos y de animación.
B8 CG3 - Conocimientos informáticos, en especial los relativos al uso de tecnologías y programas de última generación en el campo de estudio.
B9 CG4 - Conocer los procedimientos, destrezas y metodologías necesarios para la adaptación del proceso creativo al medio digital y la producción de obras artísticas a través de tecnologías específicas.
B10 CG5 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para su aplicación en la resolución de problemas.
B11 CG6 - Capacidad crítica y autocrítica. Necesaria en todo proceso creativo en el que se busca un compromiso con la calidad del trabajo, los resultados y las soluciones propuestas.
B12 CG7 - Trabajo en equipo. Capacidad de abordar proyectos en colaboración con otros estudiantes, asumiendo roles y cumpliendo compromisos de cara al grupo.
B13 CG8 - Capacidad de aplicar los conocimientos en la práctica, integrando las diferentes partes del programa, relacionándolas y agrupándolas en el desarrollo de productos complejos.
B14 CG9 - Capacidad de diseño y gestión de proyectos, resolviendo los aspectos narrativos, técnicos y de gestión del proyecto de animación o videojuego.
C1 CT1 - Adequate oral and written expression in the official languages.
C3 CT3 - Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 CT4 - Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective.
C5 CT5 - Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people.
C6 CT6 - Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 CT7 - Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 CT8 - Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.
C9 CT9 - Ability to manage times and resources: developing plans, prioritizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O obxectivo deste curso é aprender as características específicas do desenvolvemento de videoxogos 2D. O alumnado coñecerá as distintas alternativas que existen para crear estes xogos, así como aprenderá a preparar personaxes e compoñer niveis de forma óptima para as características específicas do xogo. A8
A19
A20
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9

Contents
Topic Sub-topic
Videoxogos 2D 1. Características específicas dos videoxogos 2D
2. Motores de xogo
3. Programación visual
4. Godot e GDScript
5. Composición de escenarios
6. Animación de personaxes
7. Física básica nos videoxogos
8. Cinemática e Comportamentos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B13 C1 C3 C4 C5 C6 C8 C9 15 34 49
Supervised projects A8 A19 A20 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C3 C5 C7 4.5 30 34.5
Oral presentation B4 C1 C3 C6 C9 2 2 4
Guest lecture / keynote speech A8 A19 A20 B3 B4 10 10 20
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Elaboración de traballos prácticos relacionados coa materia impartida.
Supervised projects Desenvolvemento dun traballo práctico que recollerá os contidos teóricos e prácticos estudados na materia.
Oral presentation Presentación e defensa dos traballos prácticos realizados.
Guest lecture / keynote speech Sesións que recollerán os contidos teóricos do temario.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Laboratory practice
Supervised projects
Oral presentation
Description
Resolución de dúbidas de teoría ou práctica, traballos tutelados, etc. presencialmente e de forma telemática mediante correo electrónico e Microsoft Teams.

ESTUDANTES CON MATRÍCULA A TEMPO PARCIAL: Deberán poñerse en contacto co profesorado para posibilitar a realización das tarefas fóra da organización habitual da materia. Este alumnado é responsable de estar ao corrente dos materiais colgados no Campus Virtual, así como das tarefas que por ese medio se propoñan para entrega. Estas entregas, de non ser telemáticas, serán acordadas co estudantado a tempo parcial de xeito que se compatibilice na medida do posible coa súa dispoñibilidade e a do profesorado.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B13 C1 C3 C4 C5 C6 C8 C9 Entrega e defensa de traballos prácticos de laboratorio. Computa ata un máximo de 4 puntos na nota final. A súa realización non é obrigatoria para superar a materia. 40
Supervised projects A8 A19 A20 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C3 C5 C7 Desenvolvemento dun traballo práctico que recollerá os contidos teóricos e prácticos estudados na materia. Computa un máximo de 4 puntos sobre a nota final. É necesario aprobar esta proba para superar a materia. 40
Oral presentation B4 C1 C3 C6 C9 Presentación e defensa dun traballo final que computa un máximo de 2 puntos sobre a nota final. A súa realización é obrigatoria para superar a materia. 20
 
Assessment comments

En caso de non acadar o mínimo no traballo tutelado, a nota final será a obtida nesta proba.

A avaliación será a mesma para todas as convocatorias.

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliaciónimplicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia naconvocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida entodas as actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria.

De acordo coa normativa da UDC en relación aoestudantado matriculado a tempo parcial, o réxime de asistencia a clase non afectará negativamente ao proceso de avaliación, admitíndose nesta materia adispensa académica para a asistencia solicitada polas canles institucionaishabilitadas ao efecto. Porén, esta flexibilidade asistencial non eximirá daentrega de traballos tutelados e prácticas nos mesmos prazos fixados para oestudantado a tempo completo.


Sources of information
Basic Salmond, Michael (2017). Diseño de videojuegos.. Badalona: Parramond
Marijo Trkulja (2020). GD Script: Godot 3.1 game engine..
Chris Bradfield (2018). Godot Engine Game Development Projects.. Packt

Complementary González Jiménez, Daniel (2014). Arte de videojuegos: da forma a tus sueños.. Paracuellos de Jarama: Ra-Ma
Ariel Manzur, George Marques (2018). Godot Engine Game Development in 24 hours.. Sams Publishing


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.