Identifying Data 2022/23
Subject (*) Legal Framework for Animation and Videogames Code 616G02047
Study programme
Grao en Creación Dixital, Animación e Videoxogos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Privado
Dereito Público
Coordinador
Sanz Larruga, Francisco Javier
E-mail
javier.sanz.larruga@udc.es
Lecturers
Cachafeiro Garcia, Fernando
Díaz Teijeiro, Carlos María
Sanz Larruga, Francisco Javier
E-mail
fernando.garcia@udc.es
carlos.diaz.teijeiro@udc.es
javier.sanz.larruga@udc.es
Web
General description • Fundamentos e bases legais da regulación dos videoxogos
• Temas xurídico-públicos e xurídico-privados sobre a produción e comercialización de videoxogos
Obxectivos do curso:
• Comprensión dos conceptos máis relevantes na regulación dos videoxogos
• Acceso e coñecemento da normativa legal dos videoxogos
• Cuestións prácticas relacionadas cos aspectos legais da produción e comercialización de videoxogos

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Conocer y saber aplicar los aspectos teóricos y prácticos de todas las cuestiones jurídicas relacionadas con los videojuegos y los productos de animación.
A20 CE20 - Comprender y saber aplicar los modelos de gestión de proyectos de animación y videojuegos.
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B9 CG4 - Conocer los procedimientos, destrezas y metodologías necesarios para la adaptación del proceso creativo al medio digital y la producción de obras artísticas a través de tecnologías específicas.
B11 CG6 - Capacidad crítica y autocrítica. Necesaria en todo proceso creativo en el que se busca un compromiso con la calidad del trabajo, los resultados y las soluciones propuestas.
B12 CG7 - Trabajo en equipo. Capacidad de abordar proyectos en colaboración con otros estudiantes, asumiendo roles y cumpliendo compromisos de cara al grupo.
B13 CG8 - Capacidad de aplicar los conocimientos en la práctica, integrando las diferentes partes del programa, relacionándolas y agrupándolas en el desarrollo de productos complejos.
B14 CG9 - Capacidad de diseño y gestión de proyectos, resolviendo los aspectos narrativos, técnicos y de gestión del proyecto de animación o videojuego.
C1 CT1 - Adequate oral and written expression in the official languages.
C2 CT2 - Mastering oral and written expression in a foreign language.
C3 CT3 - Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 CT4 - Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective.
C5 CT5 - Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people.
C6 CT6 - Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 CT7 - Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 CT8 - Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.
C9 CT9 - Ability to manage times and resources: developing plans, prioritizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Acceso ao coñocemento do entorno xurídico en que se desenrola a actividade do desenvolevemento de videoxogos, es especial, nos aspectos relacionados coa propiedad inetlectual, o licenciamiento a la protección de datos A1
A20
B2
B3
B4
B5
B9
B11
B12
B13
B14
C2
C4
Compresión e aprendizaxe dos conceptos de Dereito Audiovisual relativos a libertade de información e á publicidade así como os temas relativos á protección dos datos personais A1
A20
B2
B5
B9
B11
B12
B13
B14
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9

Contents
Topic Sub-topic
1. A PROTECCIÓN DA CREACIÓN DIXITAL E OS VIDEOXOGOS MEDIANTE O COPYRIGHT a) Concepto de dereitos de autor
b) Importancia económica da industria da creación dixital, da animación e dos videoxogos
2. OBRAS PROTEXIDAS POLO DEREITO DE AUTOR a) Obras científicas, artísticas e literarias
b) As creacións dixitais e os videoxogos son obras?

3. OUTROS DEREITOS SOBRE CREACIÓNS DIXITAIS E VIDEOXOGOS a) Música, personaxes, etc.
b) Marcas
4. O AUTOR DA OBRA a) O autor
b) Creacións con varios autores
c) Obras creadas por encargo

5. REQUISITOS a) Orixinalidade
b) Plasma nun soporte
c) Non é imprescindible rexistrar a creación dixital ou o videoxogo
6. DEREITOS MORAIS DO AUTOR a) Recoñecemento
b) Integridade
c) Outros
7. LÍMITES DO COPYRIGHT a) Límites
b) Copia privada e a excepción dos videoxogos
8. AS LICENZAS a) Cesión a terceiros dos dereitos sobre creacións dixitais
b) Licenzas de explotación máis habituais
c) Licenzas abertas
9. PROTECCIÓN DO COPYRIGHT a) Piratería e plaxio
b) Protección civil
c) Protección penal
d) A Comisión da Propiedade Intelectual
10. REXISTRO DE CREACIÓNS DIXITAIS E VIDEOXOGOS a) O Rexistro da Propiedade Intelectual
b) Outras alternativas para rexistrar obras
11. DEREITO PÚBLICO DOS VIDEOXOGOS a) A súa relación coas liberdades públicas
b) A protección dos menores
c) Producción de videoxogos como insutria cultural. Réxime de axudas
d) A publicidade e os videoxogos
e) Réxime de protección de datos personais

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 B2 B3 18 18 36
Seminar A1 A20 B3 3.5 0 3.5
Objective test A1 3 0 3
Directed discussion B2 18 18 36
Guest lecture / keynote speech A1 A20 17 17 34
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Elaboración de informe do traballo por grupos e presentación oral
Seminar Seminario co profesional invitado
Objective test Estudo persoal do alumnado de base teórica
Directed discussion Desenrollo de casos prácticos presentados polo alumnado
Guest lecture / keynote speech clases expositivas

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Directed discussion
Description
Supervisión dos traballos tutelados do alumnado por parte do profesor, asi como o desenrolo da discusión dirixida

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 B2 B3 Avaliación dos traballos presentados polos alumnos 40
Guest lecture / keynote speech A1 A20 Asistencia activa ás clases presenciais 10
Objective test A1 Avaliación dos coñecementos dos alumnos sobre a base teórica das materias impartidas 50
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

BOUZA LÓPEZ, M. A. (1997): La protección jurídica de los videojuegos, Madrid. Marcial Pons


DONAIRE VILLA, F. J. (2017): La protección jurídica de los derechos de autor de los creadores de videojuegos: ¿statu quo? Perspectivas y desafíos, Trama editorial


NABEL, D. D. & CHANG, B. (2018) Video Game Law in a Nutshell, St. Paul, MN (USA), West Academic Publishing

PALOMAR OLMEDA, A. (2017) Régimen Jurídico de las Competiciones de Videojuegos: La necesidad de un marco jurídico para los videojuegos en España, Madrid. Difusión Jurídica y Temas de Actualidad

TOLMOS RODRÍGUEZ-PIÑEIRO, L. M. (2019): Principios legales de los


Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.