Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Deseñar, desenvolver e avaliar os procesos de ensino – aprendizaxe relativos á actividade física e do deporte con atención ás características individuais e contextuais das persoas. |
A2 |
Promover e avaliar a formación de hábitos perdurables e autónomos de práctica da actividade física e do deporte entre a poboación escolar. |
A4 |
Aplicar os principios fisiolóxicos, biomecánicos, comportamentais e sociais, durante a dirección do adestramento deportivo. |
A7 |
Identificar os riscos que se derivan para a saúde, da práctica de actividades físicas inadecuadas, entre a poboación que realiza práctica física orientada á saúde. |
A8 |
Planificar, desenvolver e avaliar a realización de actividades físico-deportivas recreativas. |
A13 |
Identificar os riscos que se derivan para a saúde dos escolares, da práctica de actividades físicas inadecuadas. |
A14 |
Planificar, desenvolver e avaliar a realización de programas de deporte escolar. |
A15 |
Seleccionar e saber utilizar o material e equipamento deportivo, adecuado para cada tipo de actividade na educación física. |
B9 |
Desenvolver hábitos de excelencia e calidade no exercicio profesional. |
B10 |
Actuar dentro dos principios éticos necesarios para o correcto exercicio profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Comprender os procesos históricos do desenvolvemento e significación das actividades físico-deportivas no medio natural nas sociedades occidentáis, e a súa influencia na sociedade contemporánea, estudiando o caso de España e Galicia. |
A1
|
|
|
Comprender os beneficios das prácticas deportivas no medio natural como experiencia educatíva, deportiva, de lecer e turística para ser capaz de incluir os mesmos no desenvolvemento da práctica de lecer, considerando o xénero, a idade e a discapacidade. |
A2 A4
|
|
|
Comprender a íntima relación establecida entre as prácticas físico-deportivas e os espacios naturáis nos que se realizan, así como a que se establece de modo xeral entre o deporte é o medioambiente, como estimación da necesaria sostenibilidade neste ámbito concreto da actividade humán, e antesala da conciencia ecolóxica para a preservación global do planeta |
A1
|
|
C4 C8
|
Identificar e comprender os requisitos psicomotores e sociomotores das habilidades deportivas das actividades no medio natural, ejecutando básicamente as habilidades especificas de permanencia e progresión das actividades fundamentais no medio natural, e das habilidades deportivas deportivas en diversos entornos naturáis (terrestres, acuáticos e aéreos) |
A8 A13 A14 A15
|
|
C1
|
Saber seleccionar e utilizar o material e equipamento deportivo adecuado para cada tipo de actividade físico-deportiva desenvolta no medio natural, en calquera que sexa o seu ámbito de aplicación (educativo, deportivo, recreativo) |
A15
|
|
|
Identificar os riscos para a saúde que se derivan da practica inadecuada das actividades físico-deportivo no medio natural en calquer colectivo, e aplicar técnicas e protocolos que lle permitan asistir como primero interviniente en caso de accidente ou situación de emergencia, aplicando, de ser necesario, os primeiros auxilios, no desenvolvemento das prácticas no medio natural |
A7 A13
|
|
|
Identificar os posibles impactos derivados da práctica de actividades físico-deportivas no medio natural, así como as medidas de preservación e minimización da repercusión negativa nos espacios empregados para o desenvolvemento das prácticas deportivas |
A8
|
|
|
Posuir o conxunto de habilidades ou competencias docentes que faciliten o proceso de ensino-aprendizaxe nos diferentes entornos nos que teñen lugar as actividades físico-deportivas no medio natural |
A8 A14
|
|
|
Elaborar propostas curriculares sobre as actividades físico-deportivas no medio natural para as distintas etapas no marco institucional dun centro educativo, desenvolvendo os elementos da programación didáctica da área de Educación Física, con arranxo á lexislación vixente e ó proxecto educativo de centro. |
A2 A8
|
|
|
Deseñar, programar e desenvolver actividades físico-deportivas nos entornos naturais, nos ámbitos recreativo e turísticocon arranxo á lexislación vixente |
A1 A8 A14
|
|
|
Reflexionar sobre a súa práctica profesional no ámbito das actividades no medio natural, analizando o seu rol como responsable, dinamizador e formador neste ámbito, e atendendo ás peculiaridades psico-sociales e ambientales nas que tenen lugar |
|
B9 B10
|
C4 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 0. Presentación do programa |
0.1.. A asignatura Actividade Física no Medio Natural na Licenciatura en Ciencias da Actividade Física e o Deporte |
Tema 1. Introducción ás Actividades Físicas no Medio Natural (AFMN) |
1.1. Evolución e desenvolvemento das prácticas físico-deportivas no medio natural.
1.2. As actividades físico-deportivas no medio natural: ¿a qué facemos referencia?: Contextualización e conceptualización.
1..3. ¿Por que as actividades en el medio natural teñen que estar presentes no sistema educativo en na oferta de actividades deportivas nos ámbitos do ocio e o turismo?: Motivos para a práctica, e xustificación do seu desenvolvemento.
1.4. As AMN no contexto educativo: Marco normativo e curricular.
1.5. As AMN no contexto recreativo e turistico: Marco normativo e de xestión
1.6. Aproximación taxonómica e estructura xeral das AMN
|
Tema 2. Actividades de aire libre e fundamentáis no medio natural |
2.1. Permanencia nos entornos naturáis: equipamiento, satisfacción das necesidades básicas para a permanencia na natureza e pernocta.
2.2. Moverse na natureza, técnicas de progresión e conducción de grupos por sendeiros e itinerarios de baixa e media montaña
2.3. Orientación no medio natural: Balizas, cartografía, busolas e GPS, e o seu uso no recorrido dun itinerario pola natureza |
Tema 3. Entornos naturais: Coñecemento, interpretación, uso e impacto en relación as AFMN |
3.1. O Medio natural: Elementos, interpretación da paisaxe e interpretación do medio ambente
3.2. O clima e a meteoroloxía e a súa influenza sobor das AFMN
3.3. As AFMN sostibles: a convivencia das prácticas no medio natural e a educación ambiental. |
Tema 4. Seguridade nas AFMN: pautas de prevención e actuación |
4.1. Seguridade e risco nas AFMN: Elementos e variables que inciden no desenrolo das AFMN
4.2. Xestión do risco nas AFMN: Axpectos normativos e procedimentáis
4.3. Protocolos e medidas de actuación ante accidentes no medio natural
|
Tema 5. Programación en desenvolvemento das AFMN no ámbito educativo, recreativo e turístico |
5.1. Programación e desenvolvemento das AFMN no entorno escolar
5.2. Programación e desenvolvemento de actividades campamentáis e de aire libre para a xuventude.
5.3. Programación e desenvolvemento das AFMN no marco do Turismo Activo |
Tema 6. Prácticas deportivo-recreativas no medio natural |
6.1. Plantexamentos dinamizadores de grupo no medio natural: Outdoor training e a pedagoxía da aventura
6.2. Practicas deportivas de progresión fundamentalmente no medio terrestre.
6.3. Prácticas deportivas de progresión fundamentalmente no medio acuático.
6.4. Prácticas deportivas de progresión fundamentalmente no medio aéreo.
6.5. Prácticas deportivas multiaventura.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A1 A8 A13 A14 A15 B9 B10 C1 C4 C6 C8 |
0 |
10 |
10 |
Mixed objective/subjective test |
A2 A4 A7 |
1 |
10 |
11 |
|
Personalized attention |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Mixed objective/subjective test |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A2 A4 A7 |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
70 |
Supervised projects |
A1 A8 A13 A14 A15 B9 B10 C1 C4 C6 C8 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
30 |
|
Assessment comments |
- Enténdese por asistencia ás actividades de saídas de campo, práctica de actividade física e sesión maxistral a presenza na aulta e o desenvolvemento en prazo e forma das tarefas que se prantexen en relación ós contidos relacionados coas sesións.
- Para a superación da asignatura será preciso ter aprobados cada un dos apartados da asignatura.
|
Sources of information |
Basic
|
Diem, C. (1966). Historia de los Deportes. Barcelona: Luís de Caralt (). .
Aparicio, M. (1997). Aire libre: un medio educativo. Pedagogía, Técnicas y Experiencias. Madrid: Edi (). .
Villalvilla, H. et al. (2001). Deporte y naturaleza. El impacto de las actividades deportivas y de o (). .
Turini, H. (2002). Deporte y naturaleza: la experiencia sensible, (3-14) en Rebollo et al. (Eds.). N (). .
Santos, M. L. & Martínez, L. F. (2002). La Educación Física y las actividades en el medio n (). .
Sánchez Martín, R (1996): "Los usos sociales del riesgo: el deporte de aventura como config (). .
Ortega, N. (2001). Paisaje y Excursiones. Francisco Giner, la Institución Libre de Enseñanza y la Si (). .
Gutiérrez Sanmartín, M. y González de Martos, M. (1995) Deportes de riesgo y aventura: una perspecti (). .
García Ferrando, M. (2006). Posmodernidad y deporte: Entre la individualización y la masificación. E (). .
Bharat, J. (1982). Vivir la naturaleza con los niños. Barcelona: Ediciones 29. (). .
Cruz, J. (2001). El Yunque Azul. Frente de Juventudes y Sistema Educativo. Razones de un Fracaso. Ma (). .
Cornejo, C. (2001). J. J. Rousseau y la Educación Física. En García, S. (Ed.), VIII Simposium Histor (). .
Camps, A., Carretero, J. L. & Perich, M. J. (1995). Aspectos normativos que inciden en las a (). .
Blanchard, K. & Cheska, A. (1986). Antropología del Deporte. Barcelona: Bellaterra. (). .
(). .
Aspas, J. M. (2000). Los deportes de aventura. Consideraciones jurídicas sobre el turismo activo. Za (). .
Long, J. (1994). Escalar en rocódromos. Madrid: Desnivel (). .
Winter, S. (2000). Escalada deportiva con niños y adolescentes. Madrid: Desnivel. (). .
Colorado, J. (2001). Montañismo y Trekking. Manual completo. Madrid: Desnivel (). .
Corbellini, G. (1998). Manual de orientación. El mapa, la brújula, el cielo, el GPS. Madrid: Tutor. (). .
García, E. (2000). Orientación. Desde el mapa y la brújula hasta el GPS y las carreras de orientació (). .
García, E. (2001). Carreras de orientación. El deporte del siglo XXI. Madrid: Desnivel (). .
Graydon, D. & Hanson, K. (1998). Montañismo. La libertad en las cimas. Madrid: Desnivel. (). .
Long, J. (1996). Anclajes en escalada. Madrid: Desnivel. (). .
López, P. (2000). La educación ambiental en las actividades físico-deportivas y recreativo-turística (). .
Melendo, J. A. et al. (2002). Manual de técnicas de montaña e interpretación de la naturaleza. Barc (). .
Meyer, K. (1999). Cómo cagar en el monte. Madrid: Desnivel. (). .
Mugarra, A. (2000). Sin dejar huella. Madrid: Desnivel. (). .
Murcia, M. (1996). Prevención, seguridad y autorrescate. Madrid: Desnivel. (). .
Puch, C. (2000). Manual práctico de GPS. Introducción al sistema global de posición. Madrid: Desnive (). .
Puch, C. (2002). GPS. Aplicaciones prácticas. Madrid: Desnivel. (). .
Shubert, P. (1996). Seguridad y riesgo. Análisis y prevención de accidentes de escalada. Madrid: Des (). .
Vaquette, P. (1996). Juegos para descubrir la naturaleza. Guía para observarla, explorarla y compren (). . |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|