Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) O proceso de investigación nas ciencias da actividade física e do deporte Código 620517001
Titulación
Mestrado Universitario en Investigación en Actividade Física, Deporte e Saúde (Interuniversitario)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Educación Física e Deportiva
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral No curso facilitarase unha comprensión básica das características do coñecemento científico como fenómeno
cultural e históricamente construido. Sentaranse as bases para a construcción de investigacións con
coherencia epistemolóxica e metodolóxica.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Desenvolver a capacidade de pensamento científico para a investigación no ámbito da actividade física, saúde e deporte
A4 Mostrar as actitudes vinculadas cos hábitos de excelencia, compromiso ético e calidade no exercicio investigador no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte
A7 Valorar, manexar e combinar as diferentes técnicas de investigación nas Ciencias da Actividade Física, o deporte e a saúde.
A8 Analizar de maneira crítica as opcións metodolóxicas que se presentan no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte
A9 Ser capaz de deseñar e implementar un traballo de investigación nas Ciencias da Actividade Física e o Deporte
B1 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Saber aplicar os coñecementos adquiridos e ser capaz de resolver problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Integrar coñecementos e afrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B5 Desenvolver habilidades para a aprendizaxe autodirixido ou autónomo.
B7 Ser capaz de idear, deseñar, poñer en práctica e adoptar un proceso de investigación con rigor académico no ámbito de estudo da actividade física, saúde e deporte.
B9 Analizar de forma crítica, avaliar e sintetizar ideas novas e complexas no ámbito de estudo da actividade física, da saúde e o deporte.
C1 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para a resolución de problemas.
C3 Ser capaz de promover en contextos académicos e profesionais accións destinadas ó avance tecnolóxico, social ou cultural, no el ámbito das ciencias da actividade física, a saúde e o deporte.
C4 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Coñecer e saber plantear un problema de investigación. AI9
BI1
BI2
BI7
CI1
CI4
- Coñecer e saber redactar hipóteses de investigación. AI2
AI9
BI1
BI2
BI7
- Coñecer e saber definir as variables de investigación. AI2
AI9
BI1
BI2
BI3
BI7
BI9
- Ser capaz de interpretar resultados, discutilos e obter conclusións dos mesmos. AI2
AI4
AI9
BI1
BI2
BI3
BI5
BI7
BI9
CI1
CI3
CI4
AI7
AI8
BI5
CI3
CI4
- Coñecemento das diferentes técnicas de investigación. AI7
AI8
BI5
CI3
CI4

Contidos
Temas Subtemas
1. A investigación en ciencias da actividade física,
deporte e saúde
2. O enfoque científico. O ciclo de aplicación nas
ciencias da actividade física, deporte e saúde.
3. Planteamiento do problema nas ciencias da
actividade física, deporte e saúde.
4. A hipótese na investigación científica nas
ciencias da actividade física, deporte e saúde.
5. Variables de investigación en ciencias da
actividade física, deporte e saúde.
6. Recollida e análise de datos nas ciencias da
actividade física, deporte e saúde.
7. Interpretacio?n, discusio?n e comunicacio?n de resultados no a?mbito das ciencias da actividade fi?sica, deporte e sau?de

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A2 C1 C3 10 30 40
Solución de problemas A2 A4 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B7 B9 C3 C4 6 29 35
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Na sesión maxistral predomina a forma expositiva, dos contidos da asignatura. Trabállase
fundamentalmente o saber (competencia técnica), aínda que tamén se traballan os outros saberes
(saber facer, saber ser e saber estar). A docente desempeña un papel eminentemente activo. O
alumnado ten como función tomar apuntamentos, notas, relacionar conceptos, preguntar ao/a
docente..
Solución de problemas Formulación, análise, resolución e debate por parte do alumnado dun problema ou exercicio,
relacionado coa temática da materia.


Resolución de problemas e/ou exercicios de forma autónoma:


Formulación, análise, resolución e debate por parte do alumnado dun problema ou exercicio, relacionado coa temática da materia. Realización de traballos vencellados coa materia do curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Descrición
Asesoramento e titorización para a resolución dos problemas propostos na materia. Este tempo
está reservado para atender e resolver as dúbidas do alumnado. A atención será individual e en
grupos reducidos, en función do carácter da atención. Cando sexa individual terán lugar no
despacho da docente, por videoconferencia ou por mail. Estas actividades teñen como función
orientar e guiar o proceso de aprendizaxe do alumnado

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A2 C1 C3 Examen dos contidos tratados en clase.
Control da asistencia e participación crítica nas aulas
presenciais.
50
Solución de problemas A2 A4 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B7 B9 C3 C4 Avaliación e corrección dos exercicios e actividades
propostas na aula presencial: 20%


Elaboración, realización e corrección dos exercicios e
actividades propostos para a súa realización fora do
horario de aula.
Corrección dos traballos propostos vinculados cos
contidos da materia: 30%
50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Consultar Guía Docente U Vigo: https://secretaria.uvigo.gal/docnet-nuevo/guia_docent/?centre=202&ensenyament=P02M156V01&consulta=assignatures

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Metodoloxía experimental e cuasiexperimental nas ciencias da actividade física e do deporte/620517003
Metodoloxía selectivo correlacional/620517004
Revisión sistemática e metaanálise/620517007
A comunicación científica e fontes documentais nas ciencias da actividade física e do deporte/620517002
Metodoloxía cualitativa nas ciencias da actividade física e do deporte/620517006

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías