Identifying Data 2018/19
Subject (*) Scientific comunication and documentary resources in physical activity and sports sciences Code 620517002
Study programme
Mestrado Universitario en Investigación en Actividade Física, Deporte e Saúde (Interuniversitario)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Educación Física e Deportiva
Coordinador
Saavedra Garcia, Miguel angel
E-mail
miguel.saavedra@udc.es
Lecturers
Giraldez Garcia, Manuel Avelino
Saavedra Garcia, Miguel angel
E-mail
manuel.avelino.giraldez.garcia@udc.es
miguel.saavedra@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Mostrar as actitudes vinculadas cos hábitos de excelencia, compromiso ético e calidade no exercicio investigador no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte
A5 Coñecer e dominar os procedementos e ferramentas de busca de información, tanto en fontes primarias como secundarias nas Ciencias da Actividade Física e o Deporte
A6 Ser capaz de analizar, organizar, seleccionar, clasificar e compilar a información recollida no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte
A14 Planificar, redactar e expoñer verbalmente un traballo de investigación na área das Ciencias da Actividade Física e o Deporte.
A15 Redactar de forma precisa e con un uso apropiado da linguaxe científica unha memorias de investigación nas Ciencias da Actividade Física e do Deporte.
A16 Ser capaz de incorporar novas tecnoloxías e integrar coñecementos doutros ámbitos profesionais e científicos.
B1 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Saber aplicar os coñecementos adquiridos e ser capaz de resolver problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Integrar coñecementos e afrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Ser capaz de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Desenvolver habilidades para a aprendizaxe autodirixido ou autónomo.
B7 Ser capaz de idear, deseñar, poñer en práctica e adoptar un proceso de investigación con rigor académico no ámbito de estudo da actividade física, saúde e deporte.
B9 Analizar de forma crítica, avaliar e sintetizar ideas novas e complexas no ámbito de estudo da actividade física, da saúde e o deporte.
C1 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para a resolución de problemas.
C2 Comunicar eficazmente nos ámbitos académicos e divulgativos ideas e conceptos vinculados cos estudos da actividade física, a saúde e o deporte
C3 Ser capaz de promover en contextos académicos e profesionais accións destinadas ó avance tecnolóxico, social ou cultural, no el ámbito das ciencias da actividade física, a saúde e o deporte.
C4 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer y saber identificar y gestionar las diferentes fuentes de información AR5
AR6
AR16
BR1
BR2
BR5
BR9
CR1
CR4
Conocer y saber utilizar los programas de búsqueda bibliográfica AR5
AR6
AR16
BR1
BR2
BR5
BR9
CR4
Conocer y saber utilizar las normas APA y Vancouver AR14
AR15
AR16
BR4
BR7
CR2
CR3
Saber utilizar al menos un gestor bibliográfico AR6
AR16
BR7
CR4
Conocer y saber utilizar las técnicas de redacción de un artículo científico AR4
AR5
AR6
AR14
AR15
AR16
BR2
BR3
BR4
BR7
BR9
CR2
CR3
CR4
Saber redactar un informe de investigación AR6
AR15
BR3
BR4
BR7
BR9
CR1
CR2
CR3
Saber redactar la respuesta a una revisión AR6
AR14
AR15
BR3
BR4
BR9
CR1
CR2
Conocer la importancia de la identificación del autor (nombre y filiación) de cara a lograr la mayor visibilidad posible en los motores de búsqueda bibiográficos AR4
AR5
AR6
AR14
AR15
BR1
BR2
CR1
CR2

Contents
Topic Sub-topic
Las fuentes documentales. Normalización 1.Las fuentes de normalización bibliográfica: normas ISO, APA y Vancouver
La comunicación científica 2.Uso de bases de datos científicas: Sport Discus, Scopus, Web of Science
3.Gestión de la bibliografía: End Note, RefWorks, Mendeley Desktop
4. La identificación del autor: nombre y filiación


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Problem solving A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 10 0 10
Supervised projects A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 0 60 60
Guest lecture / keynote speech A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 5 0 5
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Problem solving Actividades nas que se formulan problemas e/ou exercicios relacionados coa materia. O alumno debe desenvolver de forma autónoma a análise e resolución dos problemas e/ou
exercicios.
Supervised projects A realizar por el alumno bajo la supervisión del profesor, se podrán proponer tanto trabajos individuales como en grupo
Guest lecture / keynote speech Exposición dos principais contidos teóricos da materia con axuda de medios audiovisuais

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Problem solving
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 Practical work where apply the relative contents to the sources of bibliographic normalization, the use of scientific database and the management of the bibliography. 70
Problem solving A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 Analyse an article, detect the deficiencies in the preparation of the different sections and propose an alternative to the same. 30
 
Assessment comments

O exame presentarase ao alumno redactado no idioma de partición na materia (castelán). Se algún alumno desexa unha copia do mesmo noutro idioma oficial da UDC deberá solicitalo ao profesor coordinador unha semana antes da data da súa realización.


Sources of information
Basic Sandra V. Kotsis, Kevin C. Chung (2010). A Guide for Writing in the Scientific Forum. Plast Reconstr Surg. 2010 November; 126(5): 1763–1771
Patrias K. (2007). Citing medicine: the NLM style guide for authors, editors, and publishers. National Library of Medicine (US)
M. Carmen Rodríguez Otero (2015). Guía de uso de Mendeley.
Elena D. Kallestinova (2011). How to Write Your First Research Paper. Yale J Biol Med. 2011 September; 84(3): 181–190
American Psychological Association (2013). Publication Manual of the American Psychological Association. American Psychological Association - Washington, DC
Charles T. Quinn, A. John Rush (2009). Writing and Publishing Your Research Findings. J Investig Med. 2009 June; 57(5): 634–639

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.