Identifying Data 2020/21
Subject (*) Research in physical education, physical activity and sports Code 620517012
Study programme
Mestrado Universitario en Investigación en Actividade Física, Deporte e Saúde (Interuniversitario)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 20
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Educación Física e Deportiva
Coordinador
Gonzalez Valeiro, Miguel Angel
E-mail
miguel.gonzalez.valeiro@udc.es
Lecturers
Gonzalez Valeiro, Miguel Angel
Toja Reboredo, Maria Belen
E-mail
miguel.gonzalez.valeiro@udc.es
belen.toja@udc.es
Web
General description Investigación práctica no ámbito do grupo de investigación Educación, Saude e Actividad Física: Estudios de Xénero
Contingency plan 1. Cambios de contido
Non se realizan cambios no contido.

2. Metodoloxías
Metodoloxías de ensino que se manteñen
- Traballos tutelados
- Análise de fontes documentais

Metodoloxías de ensino que se modifican
- Actividades iniciais. Realízanse por videoconferencia a través de teams
- Sesión maxistral. Realízanse por videoconferencia a través de teams
- Prácticas de laboratorio. Na etapa presencial, esta metodoloxía céntrase na práctica de procedementos experimentais. Na fase presencial, en caso de confinamento, centrarase na xestión e tratamento de datos
- Seminario. Realízase a través de reunións virtuais mediante teams
- Exposición oral. Terán lugar coa ferramenta teams

3. Mecanismos de atención personalizada aos estudantes
Ferramenta e cronometraxe indicados
Moodle. Semanalmente subministranse materiais e tarefas a través desta plataforma. A comunicación de novas realízase a través de foro e correo electrónico
Equipos. As titorías individuais e grupais fanse aquí con periodicidade semanal. Ao mesmo tempo, créase un equipo cos estudantes para compartir ficheiros
Correo electrónico. As consultas dos estudantes recibidas por este medio, respóndense nun prazo de 24 horas.

4. Modificacións na avaliación
Observacións da avaliación:
Todas as metodoloxías poden desenvolverse a distancia, sen embargo, o documento marco da Universidade da Coruña de medidas para a realización do curso 2019-2020 indicou que era pertinente "Asignar a porcentaxe dedicada na avaliación á asistencia (presencial ou por videoconferencia). outras metodoloxías ”. Por este motivo, as metodoloxías que requiren unha avaliación de asistencia (prácticas de seminario e laboratorio) xa non forman parte dela. As súas porcentaxes están asignadas a un traballo supervisado. Os criterios indicados aquí son aplicables á primeira e segunda oportunidade

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Mantense o contido da guía orixinal

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Desenvolver a capacidade de pensamento científico para a investigación no ámbito da actividade física, saúde e deporte
A4 Mostrar as actitudes vinculadas cos hábitos de excelencia, compromiso ético e calidade no exercicio investigador no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte
A5 Coñecer e dominar os procedementos e ferramentas de busca de información, tanto en fontes primarias como secundarias nas Ciencias da Actividade Física e o Deporte
A6 Ser capaz de analizar, organizar, seleccionar, clasificar e compilar a información recollida no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte
A7 Valorar, manexar e combinar as diferentes técnicas de investigación nas Ciencias da Actividade Física, o deporte e a saúde.
A9 Ser capaz de deseñar e implementar un traballo de investigación nas Ciencias da Actividade Física e o Deporte
A10 Manexar paquetes informáticos para a introdución e análise dos datos recollidos no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte
A11 Ser capaz de seleccionar de forma correcta os modelos de análise de datos apropiados para os deseños de investigación máis utilizados no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte
A13 Executar as técnicas de análise estatístico máis utilizadas na investigación no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte.
A16 Ser capaz de incorporar novas tecnoloxías e integrar coñecementos doutros ámbitos profesionais e científicos.
A17 Ser capaz de participar en proxectos de investigación no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte.
A20 Desenvolver de maneira eficaz tarefas propias do deseño, implementación, análise e publicación de estudoos realizados no ámbito da investigación en Educación Física, actividade física e deportes
B1 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Saber aplicar os coñecementos adquiridos e ser capaz de resolver problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Integrar coñecementos e afrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B5 Desenvolver habilidades para a aprendizaxe autodirixido ou autónomo.
B6 Coñecer e comprender o campo de estudo da actividade física, saúde e deporte, adquirindo un suficiente de habilidades e métodos de investigación en dicha área.
B7 Ser capaz de idear, deseñar, poñer en práctica e adoptar un proceso de investigación con rigor académico no ámbito de estudo da actividade física, saúde e deporte.
B9 Analizar de forma crítica, avaliar e sintetizar ideas novas e complexas no ámbito de estudo da actividade física, da saúde e o deporte.
C1 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para a resolución de problemas.
C2 Comunicar eficazmente nos ámbitos académicos e divulgativos ideas e conceptos vinculados cos estudos da actividade física, a saúde e o deporte
C3 Ser capaz de promover en contextos académicos e profesionais accións destinadas ó avance tecnolóxico, social ou cultural, no el ámbito das ciencias da actividade física, a saúde e o deporte.
C4 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e saber utilizar as técnicas de investigación en educación física, actividade física e deporte AR2
AR4
AR5
AR7
AR11
AR16
BR1
BR2
BR6
BR7
BR9
CR1
CR2
CR3
CR4
Saber realizar un deseño de investigación nos ámbitos da educación física, a actividade física e o deporte AR9
AR17
AR20
BR2
BR3
BR5
BR6
BR7
CR1
CR2
CR3
CR4
Saber analizar os resultados e interpretalos AR4
AR6
AR10
AR13
BR3
BR5
CR4

Contents
Topic Sub-topic
O método científico na investigación en educación física, actividade física e deporte
Deseños para a investigación en educación física, actividade física e deporte
Implementación dun deseño de investigación en educación física, actividade física e deporte
Recollida e procesamento de datos correspondentes a un deseño de investigación en educación física, actividade física e deporte
Comunicación oral e escrita dun deseño de investigación en educación física, actividade física e deporte

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A2 A4 A7 A9 A10 A16 A17 A20 B6 B7 C1 C4 60 50 110
Seminar A2 A4 A5 A6 A13 B2 B5 B9 C2 C3 15 15 30
Introductory activities A6 A11 A20 B2 B3 B6 B9 C1 15 0 15
Supervised projects A2 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A13 A16 A17 A20 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C3 C4 0 200 200
Oral presentation A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A20 B2 B3 B5 B9 C1 C2 C4 2 15 17
Document analysis A2 A5 A6 B1 B3 B5 B6 B9 C1 C4 0 120 120
Guest lecture / keynote speech A4 A7 A11 B1 B3 B7 C2 C3 8 0 8
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Realización práctica de procedementos experimentais (recollida e xestión de datos) e formación no manexo de instrumentos de investigación
Seminar Reunións e actividades de grupo de investigación para abordar os diferentes proxectos e iniciativas en marcha: seguimentos de experimentos, análises de artigos, exposición de de traballos (comunicacións en congresos, artigos en preparación etc.).
Introductory activities Resolución de dúbidas e seguimento de traballos
Supervised projects Consistirá na elaboración dunha memoria das actividades presenciais e non presenciais levadas a cabo. Das primeiras o alumno elaborará un diario pormenorizado e reflexivo das tarefas realizadas: sesións maxistrais, prácticas de laboratorio, reunións de grupo de investigación e titorías en grupo reducido. Respecto das segundas, o alumno deberá realizar unha descrición detallada do traballo non presencial requirido: procura bibliográfica levada a cabo, tratamento e xestión de datos, elaboración da memoria etc. O alumnos poderá incorporar as evidencias de cada unha das actividades que considere oportunas (documentos, diapositivas etc). A memoria conterá polo menos os seguintes apartados:

- Descrición/Diario das actividades presenciais con xustificación das horas de traballo cumprimentadas
- Descrición das actividades non presenciais desenvolvidas
- Resultados dunha revisión bibliográfica. Devandito procedemento sería encamiñado á preparación do traballo fin de máster e á elaboración do deseño de investigación que se incluirá na presente memoria. O alumno neste apartado simplemente presentará os resultados da procura: bases de datos consultadas, palabras craves empregadas, número de referencias iniciais, criterios dee inclusión/exclusión e listaxe de referencias finalmente seleccionadas
- Deseño de investigación. Debereise elaborar un proxecto de investigación no campo de estudo da materia
Oral presentation Análise do traballo tutelado, con especial énfase na exposición de deseño de investigación
Document analysis Consistirá na análise de artigos referidos á investigación en Educación Física, actividade física e deportes . Poñerase especial énfase no estudo de traballos en lingua inglesa de publicacións incluídas en JCR. Compromete un importante traballo do alumno, quen analizará a documentación achegada polo profesor ou localizada polo propio estudante, para posteriormente proceder á súa discusión nas titoría e reunións de grupo. Así mesmo inclúense as tarefas de revisión bibliográfica requirida para a elaboración do aparatado correspondente do traballo tutelado
Guest lecture / keynote speech Exposición dos contidos da materia, con soporte audiovisual. A pesar das características concretas desta metodoloxía, buscarase a implicación activa do alumno, así como a significación das aprendizaxes

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Introductory activities
Oral presentation
Description
Calquera das metodoloxías expostas requirirán no seu desenvolvemento de atención personalizada. Con todo, o traballo tutelado pola súa estrutura requirirá o desenvolvemento sistemática de titoría individuais co seguinte contido:

- Explicación da estrutura da memoria
- Selección da temática da procura bibliográfica e do deseño de investigación
- Estruturación da memoria nos seus apartados de actividades presenciais e non presenciais
- Supervisión dos resultados da procura bibliográfica
- Supervisión do deseño de investigación.

En canto á Presentación Oral, levarán a cabo unha primeira titoría para establecer a estrutura da presentación e unha segunda sesión de orientación para supervisar os aspectos formais da mesma

As actividades iniciais correspondes a titoría individuais ou en grupo reducido para aclarar e especificar aspectos ao comezo do desenvolvemento das diferentes tarefas da materia: incorporación ao grupo, tarefas nas prácticas de laboratorio, funcións nos seminario ou reunións de grupo e orientacións respecto ao traballo autónomo a desenvolver en cada caso


Las actividades iniciales correspondes a tutoría individuales o en grupo reducido para aclarar y especificar aspectos al comienzo del desarrollo de las diferentes tareas de la asignatura: incorporación al grupo, tareas en las prácticas de laboratorio, funciones en los seminario o reuniones de grupo y orientaciones respecto al trabajo autónomo a desarrollar en cada caso

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A2 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A13 A16 A17 A20 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C3 C4 Valoraranse:

- Calidade da presentación formal
- Rigor e precisión no rexistro das actividades realizadas
- Procura bibligráfica sistematizada e axustada
- Calidade do deseño de investigación: orixinalidade, viabilidade e nivel de concreción
70
Laboratory practice A2 A4 A7 A9 A10 A16 A17 A20 B6 B7 C1 C4 O alumno deberá acumular polo menos o 70% da carga presencial para contabilizar este apartado 5
Seminar A2 A4 A5 A6 A13 B2 B5 B9 C2 C3 O alumno deberá acumular polo menos o 70% da carga presencial para contabilizar este apartado 5
Oral presentation A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A20 B2 B3 B5 B9 C1 C2 C4 Valoraranse:
- Calidade da comunicación verbal
- Calidade no emprego de Tics

20
 
Assessment comments

Para superar a materia
será imprescindible lograr o apto e no traballo tutelado.

Salvo que tivese
lugar un cambio no sistema de avaliación, a cualificación obtida nos diferentes
apartados conservarase en posteriores oportunidades.

En cada oportunidade, o
non concorrer a algún dos apartados da avaliación pendentes de superación, e
que sexan requisito para poder obter o apto na materia (traballo tutelado)
implicará a cualificación do alumno como non presentado.


Sources of information
Basic

A bibliografía será recomendada individualmente a cada alumno en función do proxecto para desenvolver dentro do traballo tutelado

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

La bibliografía será recomendada individualmente a cada alumno en función del proyecto a desarrollar dentro del trabajo tutelado



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.