Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Bases da educación física e deportiva Código 620G01004
Titulación
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Francés
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Educación Física e Deportiva
Coordinación
Vazquez Lazo, Juan Carlos
Correo electrónico
juan.lazo@udc.es
Profesorado
Vazquez Lazo, Juan Carlos
Correo electrónico
juan.lazo@udc.es
Web
Descrición xeral El deporte es una manifestación de la motricidad humana que ocupa un importante lugar dentro de la Educación Física. Para la población en general es una de las manifestaciones más fácilmente reconocible e identificable, que refleja un desarrollo específico de la capacidad de movimiento del ser humano. Pero, para que cualquier especialidad deportiva llegue realmente a unos niveles altos de dominio exige un proceso previo de construcción sólidamente asentado sobre las bases de la motricidad.
La asignatura “Bases de la Educación Física y Deportiva” introduce al alumno en el conocimiento y análisis de los elementos sobre los que se organiza la motricidad de las personas, tanto a lo largo de su etapa de educación obligatoria a través de la Educación Física, como en cualquier proceso de iniciación deportiva realizado en algún momento de su ciclo vital.
Pretende dotar al alumno de la competencia para identificar los elementos fundamentales (capacidades y habilidades) sobre los que se construye la motricidad de cualquier deporte, caracterizado por unas estructuras formales y funcionales particulares. La intención final es que el alumno sepa adaptar las exigencias que plantea cualquier deporte para diseñar un buen proceso de iniciación según sean las características de los posibles alumnos con los que vaya a trabajar en el futuro, contribuyendo con ello a facilitar un desarrollo motor acorde con la etapa evolutiva en la que éstos se encuentren.
Los contenidos abordados en esta asignatura van a tener continuidad directa en todas las materias de deportes que se imparten a lo largo del grado siendo, por lo tanto, una materia obligatoria que tendrá aplicaciones en múltiples campos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Comprender os procesos históricos das actividades físico-deportivas e a súa influencia na sociedade contemporánea, estudando o caso de España e Galicia, e a presenza diferenciada dos homes e das mulleres.
A3 Coñecer e analizar a cultura deportiva e propoñer os cambios necesarios, na propia e na das persoas coas que traballa, desde a ética e o xogo limpo, as diferenzas de xénero e a visibilidade dos discapacitados.
A4 Coñecer e comprender as bases que aporta a educación física á formación das persoas.
A7 Promover e avaliar a formación de hábitos de actividade física e deporte ao longo do ciclo vital, considerando que a idade, o xénero ou a discapacidade son variables que necesitan da intervención consciente para favorecer a igualdade de oportunidades.
A8 Deseñar, desenvolver, e avaliar os procesos de ensino – aprendizaxe, relativos á actividade física e o deporte, con atención e titorización segundo as características individuais e contextuais das persoas (xénero, idade, discapacidade, culturas, etc.).
A9 Elaborar propostas curriculares para as distintas etapas no marco institucional dun centro educativo, desenvolvendo os elementos da programación didáctica da área de E. Física, con arranxo á lexislación vixente e ao proxecto educativo de centro.
A14 Deseñar, planificar, avaliar técnico-cientificamente e desenvolver programas de exercicios orientados á prevención, a reeducación, a recuperación e readaptación funcional nos diferentes ámbitos de intervención: educativo, deportivo e de calidade de vida, considerando, cando fose necesario as diferenzas por idade, xénero, ou discapacidade.
A16 Deseñar, programar e desenvolver actividades esenciais da motricidade humana: o xogo, a danza e a expresión corporal, o exercicio e as actividades no medio natural, no ámbito educativo, recreativo e da actividade física e saúde, promovendo a igualdade de dereitos e oportunidades e evitando a exclusión en función do xénero e a discapacidade.
A18 Deseñar e aplicar métodos adecuados para o desenvolvemento e a avaliación técnico-científica das habilidades motrices básicas nas diferentes etapas evolutivas do ser humano, considerando o xénero.
A23 Avaliar técnica e cientificamente a condición física e prescribir exercicios físicos nos ámbitos da saúde, o deporte escolar, a recreación e o rendemento deportivo, considerando as diferenzas biolóxicas por idade e xénero.
A25 Identificar e comprender os requisitos psicomotores e sociomotores das habilidades deportivas, executando basicamente as habilidades motrices específicas dun conxunto de deportes, considerando as diferenzas por xénero.
A26 Identificar e aplicar as peculiaridades didácticas de cada especialidade deportiva na intención pedagóxica dos diferentes ámbitos de intervención.
A27 Aplicar os principios cinesiolóxicos, fisiolóxicos, biomecánicos, comportamentais e sociais nos contextos educativo, recreativo, da actividade física e saúde e do adestramento deportivo, recoñecendo as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero nos hábitos de vida dos participantes.
A29 Identificar os riscos para a saúde que se derivan da práctica de actividade física insuficiente e inadecuada en calquera colectivo ou grupo social.
A31 Realizar a análise funcional da conduta nos contextos deportivos, educativos ou de exercicio físico para a saúde, como paso previo á intervención psicolóxica.
A32 Dirixir e xestionar servizos, actividades, organizacións, centros, instalacións, programas e proxectos de actividade física e deportiva desde os principios de igualdade de oportunidades, supervisando e avaliando a calidade, as garantías de seguridade e saúde dos usuarios, así como a súa satisfacción e os resultados sociais e económicos.
A33 Seleccionar e saber utilizar o material e equipamento deportivo adecuado para cada tipo de actividade físico-deportiva no contexto educativo, deportivo, recreativo e da actividade física e saúde.
A34 Realizar actos facultativos de elaboración de informes técnicos e peritaxes, asesorar e inspeccionar sobre actividade deportiva, instalacións e programas deportivos.
A35 Coñecer e saber aplicar o método científico nos diferentes ámbitos da actividade física e o deporte, así como saber deseñar e executar as técnicas de investigación precisas, e a elección e aplicación dos estatísticos adecuados.
A36 Coñecer e saber aplicar as novas tecnoloxías da información e a imaxe, tanto nas ciencias da actividade física e do deporte, como no exercicio profesional.
B1 Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte.
B2 Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte.
B3 Traballar nos diferentes contextos da actividade física e o deporte, de forma autónoma e con iniciativa, aplicando o pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo.
B5 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán.
B6 Dinamizar grupos nos diferentes ámbitos do exercicio profesional.
B7 Xestionar a información.
B8 Desenvolver hábitos de excelencia e calidade nos diferentes ámbitos do exercicio profesional.
B9 Comprender a literatura científica do ámbito da actividade física e o deporte en lingua inglesa e en outras linguas de presenza significativa no ámbito científico.
B10 Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte.
B11 Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma.
B12 Coñecer os principios éticos necesarios para o correcto exercicio profesional e actuar de acordo con eles.
B13 Coñecer e aplicar metodoloxías de investigación que faciliten a análise, a reflexión e cambio da súa práctica profesional, posibilitando a súa formación permanente.
B14 Comprender e aplicar a lexislación vixente relativa ao marco das actividades físicas e deportivas nos distintos ámbitos: educación, deporte, xestión, lecer e saúde.
B15 Comprender e saber utilizar as importantes posibilidades que a educación física e o deporte teñen para xerar hábitos sociais e valores democráticos (coeducación de xéneros, respecto á diversidade social e cultural, cooperación, competición respectuosa, compromiso co contorno…).
B16 Dominar habilidades de comunicación verbal e non verbal necesarias no contexto da actividade física e o deporte.
B17 Promover e avaliar actividades de ampliación curricular, referentes á creación de hábitos autónomos de actividade física e deporte.
B18 Comprometerse e involucrarse socialmente coa súa profesión e en concreto, coa situación actual da actividade física e o deporte na educación formal; coa xestión do centro educativo; cos seus compañeiros (traballo cooperativo) e con aqueles aos que educa.
B19 Exercer a profesión con responsabilidade, respecto e compromiso.
B20 Coñecer, reflexionar e adquirir hábitos e destrezas para a aprendizaxe autónoma e o traballo en equipo a partir das prácticas externas en algún dos principais ámbitos de integración laboral, en relación ás competencias adquiridas no grao que se verán reflectidas no traballo fin de grao.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Conocer los elementos estructurales de la motricidad humana. A2
A4
A16
A18
A31
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
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B9
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B20
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- Conocer la evolucion de la motricidad humana a lo largo del ciclo vital (desarrollo motor). A4
A7
A8
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A23
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C8
- Conocer los elementos estructurales del deporte en general. A25
A26
A29
A32
A33
A34
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C8
- Reconocer las exigencias motrices específicas de un deporte en particular. A3
A16
A25
A26
B1
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- Comprender los principios básicos del proceso de iniciación deportiva en los diferentes ambitos de intervencion (diferenciado del proceso de rendimiento/competición). A9
A26
A27
A32
A33
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C8
- Analizar la estructura del deporte. A25
A35
A36
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C1
C2
C3
C4
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C6
C7
C8
Activar y crear estructuras aplicables al proceso de iniciación deportivo en cualquiera de sus ámbitos A26
B1
B2
B3
B4
B5
B6
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B8
B9
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B12
B13
B14
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B16
B17
B18
B19
B20
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
1.- Conceptualizacion
1.1.Observaciones Acerca Del Deporte Y El Proceso De Iniciación
1.2.Algunas Preguntas Tópicas Que Surgen En Relación Al Tema
1.2.1.¿A qué edad comenzar un deporte?
1.2.2.¿Cómo iniciarlos en la práctica deportiva?
1.2.3.Cada niño/a ¿Es un campeón en potencia?
1.2.4.¿Es necesario el domino previo de la técnica deportiva?
1.2.5.El éxito deportivo ¿Es consecuencia de la pirámide de practicantes?
1.2.6.¿Es preciso iniciarse a edades tempranas?
1.2.7.Los aprendizajes iniciales defectuosos
¿Conducen a vicios incorregibles?
1.2.8.La práctica deportiva ¿Es educativa y saludable por sí misma?
1.2.9.¿Cómo elegir un deporte?
1.2.10.¿Cuál es la importancia de la actividad física
en el desarrollo del niño?
1.2.11.¿Cuál es el papel de los padres?
1.3.Etapas Del Deporte
1.3.1.Etapa formativa
1.3.2.Alto rendimiento
1.3.3.Nivel profesional
1.4. Otras Preguntas Relacionadas Con La Composición Corporal:
Talla, Peso, Porcentaje Graso, Hueso Y Músculo, En Relación
Al Proceso De Iniciación (Edades Tempranas)
1.4.1.¿Cómo crece un niño?
1.4.2.¿El ejercicio físico influye sobre el "estirón" del adolescente;
es decir, sobre su maduración somática (PHV)?
1.4.3.¿Crece más el niño que hace deporte?
1.4.4.¿Cómo puede dejar de crecer un niño que practica un deporte?
1.4.5.¿Es más delgado el niño que hace deporte?
1.4.6.¿Cómo madura el hueso de un niño?
1.4.7.El ejercicio físico influye sobre la maduración osea de un niño?
1.4.8.¿El músculo de un niño/adolescente que entrena regularmente
se adapta igual que el de un adulto?
1.4.9.¿Se puede modificar el tipo de músculo en un niño
que sigue un entrenamiento específico (aeróbico, velocidad…)?
1.5.Madurez Biológica Y Rendimiento Físico
1.5.1.¿Cómo se valora la maduración sexual de un niño?
1.5.2.¿El ejercicio físico influye sobre la Maduración Sexual?
1.5.3.¿Un niño con una madurez adelantada tiene ventaja
cuando compite con otro niño que presenta una madurez retrasada?
1.5.4.¿Esta ventaja "biológica" es igual para los niños y para las niñas?
1.5.5.¿Cómo se desarrolla la fuerza máxima en el niño?
1.5.6.¿Cómo se desarrolla la potencia aeróbica máxima
(VO2max) en el niño?
1.5.7.Siguiendo con el trabajo aeróbico,
¿cómo se desarrolla el umbral anaeróbico en el niño?
1.5.8.¿Cómo se desarrolla la capacidad de trabajo anaeróbico en el niño?
1.6.El Niño Y El Deporte De Competición
1.6.1.¿Dónde está la frontera entre el ejercicio físico saludable y
el ejercicio físico perjudicial para la salud?
1.6.2.¿Es aconsejable que un niño o un adolescente entrene la fuerza?
1.6.3.¿En estas edades el entrenamiento de fuerza también puede ayudar a prevenir diferentes enfermedades?
1.7.Aspectos A Tener En Cuenta Sobre La Iniciación Deportiva
En Los Niños:
1.7.1.El niño no es la miniatura de un adulto
1.7.2.Qué adultos se hacen cargo del proceso de iniciación deportiva
1.7.3.Deporte como “herramienta formativa” en las edades tempranas
1.7.4.Conclusion
1.8. La Iniciación Deportiva
1.9. El Juego
1.10. El Deporte
1.10.1. La realidad del deporte
1.10.1.1. Etimologías
1.10.1.1.1. Sobre el término sport
1.10.1.1.2. Sobre el término deporte
1.10.1.2. Concepto de deporte
1.10.1.2.1. Definición de deporte
1.10.1.2.2. Contribución a la definición de deporte
1.10.1.3. Análisis y dimensiones del deporte
1.10.1.4. Modelos y subsistemas del deporte
1.10.1.5. Perspectivas del deporte
1.10.1.5.1. Perspectiva funcionalista
1.10.1.5.2. Perspectiva marxista
1.10.1.5.3. Perspectiva estructuralista
1.10.1.5.4. Perspectiva figurativa
1.10.1.5.5. Interaccionismo simbólico


2.- Individuo y motricidad
2.1. Esquema corporal
2.1.1. Ejes
2.1.2. Planos
2.2. Evolución motriz
2.2.1. habilidades
2.2.1.1 Rudimentarias
2.2.1.2. Básicas
2.2.1.3. Especificas
2.2.2. Automatismos
2.2.3. Destrezas
4.- Proceso de iniciación deportivo
4.1.La Iniciación
4.1.1.Elementos sobre los que hay que actuar para que la acción
sea educativa
4.1.2.Características a desarrollar
4.1.3.Contenidos
4.2.El Desarrollo
4.2.1.Contenidos
4.3.El Perfeccionamiento
4.3.1.Objetivos principales
4.3.2.Características
4.3.3.Contenidos
4.4.Riesgos De La Excesiva Práctica Deportiva
4.4.1.Trastornos óseos y musculares
4.4.2.Trastornos clínicos
4.4.3.Trastornos psicológicos
4.4.4.Efectos del sobreentrenamiento
3.- Evolución y desarrollo de la motricidad por medio del deporte. Tratamiento didáctico del deporte en el proceso de iniciación.
3.1.Introducción
3.2.Aspectos Cognitivos Del Deporte
3.3.Comprensión Y Toma De Decisiones
3.4.Aprendizaje Motor De Los Juegos Deportivos
3.5.Los Juegos Modificados
3.6.Modelos De Enseñanza De Los Juegos Deportivos
3.6.1.Modelos verticales
(Horst Wein. 1993. En España Usero y Rubio. 1993)
3.6.2.Modelos horizontales
3.7.El deporte en el ámbito escolar
3.8.Deporte escolar para todos o la presión de ganar un partido
3.9.Características básicas del deporte en el ámbito escolar
3.9.1.Introducción
3.9.2.Orientaciones del deporte
3.9.3.Características básicas del deporte en el ámbito deportivo
3.9.4.Conclusiones
3.10. ¿Qué se hace en una escuela deportiva? ¿Puede uno divertirse y aprender a la vez?
3.10.1.Introducción
3.10.2.¿Qué finalidad persigue nuestra escuela deportiva?
3.10.3.¿Qué elementos configuran la metodología?
3.10.4.Factores que condicionan la programación y, por tanto, las intervenciones didácticas
3.10.5.¿Qué modelo de enseñanza podemos emplear en nuestras sesiones?
3.10.6.Características de los diferentes elementos metodológicos relacionados con el deporte
3.10.7.Aspectos positivos de las diferentes metodologías
3.10.8.La organización como recurso metodológico y su relación con la seguridad
3.10.9.Recomendaciones para padres y técnicos
3.11. La educación en valores y el deporte federativo a nivel infantil
5.- Desarrollo y puesta en practica del proceso de iniciación: Objetivos 5.1.- Planteamientos metodológicos
5.1.1.- Los métodos tradicionales
5.1.2.- Los métodos activos
5.1.3.- Principios esenciales en la enseñanza de los deportes en los métodos activos
5.2.- Premisas didácticas para la enseñanza de los deportes
5.2.1.El método utilizado tiene que comprometer al alumno
para realizar una actividad práctica
5.2.2.El tiempo asignado a la tarea deberá ser suficiente
para que el alumno la aprenda
5.2.3.La presentación de los ejercicios debe estar acorde
con su complejidad
5.2.4.Las diferentes formas de conocimiento de resultados
deberán emplearse con asiduidad y profundidad
5.3.Criterios Para La Elaboración De Un Programa
De Iniciación Deportiva
5.4.Principales Diferencias Entre Enfoques De Iniciación
5.5.Los Modelos Alternativos De Enseñanza
En La Iniciación Deportiva
5.5.1.Introducción
5.5.2.Clasificaciones de los modelos de iniciación deportiva
6.-Situación de la materia en el marco global de la educación y en el particular de la educación física (ámbito básico) 6.1.Introducción
6.2.Los Objetivos Del Área De Educación Física
6.2.1.Objetivos generales
6.3.Los Contenidos De La Educación Física
6.3.1.El cuerpo: imagen y percepción
6.3.2.El cuerpo: habilidades y destrezas
6.3.3.El cuerpo: expresión y comunicación
6.3.4.Salud corporal
6.3.5.Los juegos
6.4.Criterios De Evaluación
7.- Aspectos a tener en cuenta en el proceso de iniciacion deportiva 7.1.Introducción
7.2.Características, Maduración Y Desarrollo
Del Individuo Que Aprende.
7.3.Estructura De La Actividad A Enseñar
7.3.1.La técnica o modelos de ejecución
7.3.2.El reglamento de juego
7.3.3.El espacio de juego
7.3.4.El espacio/tiempo deportivo
7.3.5.La comunicación motriz
7.3.6.La estrategia motriz
7.4.Conocer Y Comprender Un Deporte
7.5.Diferentes Formas De Clasificación De Los Deportes
7.5.1.Clasificación en función de la tarea motriz (Castejón. 1995)
7.5.2.Clasificación en función de la relación entre el deportista
y el móvil (Fitts. 1986)
7.5.3.Clasificación en función de la experiencia vivida (Bouet. 1968)
7.5.4.Clasificación en función del objetivo (Dudley. 1986)
7.5.5.Clasificación en función a la habilidad requerida
(Mauldon y Redfern. 1990)
7.5.6.Clasificaciones en función del espacio
(Ellis. 1990 y Thorpe, Bunker y Almond. 1990)
7.5.7.Clasificación en función de la orientación pedagógica
(Durand, G. 1969)
7.5.8.Clasificación en función del tipo de esfuerzo requerido
(L.P. Matveyev. 1983)
7.5.9.Clasificación en función de la información recibida
y de la decisión a tomar (Marteniuk. 1976)
7.5.10.Clasificación en función del grado de dificultad de ejecución
(Fitts, P.M. 1965)
7.5.11.Clasificación en función del tipo de ejercicios
que se desarrollan de cara a la competición (Matveiev, L. 1976)
7.5.12.Clasificación en función de la continuidad o aumento
de la complejidad estructural de la tarea deportiva (Kanap, B. 1979)
7.5.13.Clasificación en función de la mayor o menor complejidad
de la actividad y del dominio corporal necesario (Tessie, J. 1971)
7.5.14.Clasificación en función de la formación (Read, B. y Devís, J. 1990)
7.5.15.Clasificación bajo un criterio general (Manno, R. 1991)
7.5.16.Clasificación desde una perspectiva fisiológica (Dal Monte 1977)
7.5.17.Nuevas tendencias de clasificación
7.6.Deportes Individuales, De Adversario Y Colectivos: Clasificación
7.6.1.Clasificación de los deportes individuales
según Enric María Sebastiani i Obrador (1995)
7.6.2.Clasificación de los deportes de adversario
según M. Blázquez (1997)
7.6.3.Clasificación de los deportes de equipo
según D. Blázquez y J. Hernández-Moreno (1984)
7.7.Secuenciación En El Aprendizaje
7.7.1.FASE 1: Desarrollo de las habilidades perceptivas a
través de las tareas motrices habituales
7.7.2.FASE 2: Desarrollo de las habilidades y destrezas básicas
7.7.3.FASE 3: Iniciación a las tareas motrices específicas
7.7.4.FASE IV: Desarrollo de las tareas motrices específicas y desarrollo de la condición general
8.- La contribución educativa al proceso de iniciacion 8.1.Introducción
8.2.Otros Aspectos A Desarrollar Además Del Perceptivo Y Motor
8.2.1.Actitudes
8.2.2.Valores
8.2.3.Normas
8.3.Orientaciones En La Práctica
8.3.1.Desarrollo de actitudes
8.3.2.Desarrollo de valores
8.3.3.Desarrollo de normas
8.4.Deporte Y Calidad De Vida
8.4.1.Educación para el ocio y el tiempo libre
8.5.Las Actividades Deportivas Extraescolares
8.5.1.La evaluación del programa
8.6.¿Es el deporte un contenido formativo en el ámbito escolar?
8.6.1.Introducción
8.6.2.El deporte como contenido formativo
8.6.3.Qué no puede hacer
8.6.4.Quién determina el deporte
8.6.5.Cómo se hace
8.6.6.Qué deportes, unos sí y otros no
8.6.7.El deporte en el proceso de enseñanza aprendizaje
8.6.8.Reglas y conocimiento previo
8.6.9.Táctica y técnica deportiva. el movimiento inteligente
8.6.10.Los deportes modificados como base para la enseñanza y el aprendizaje deportivo

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Mapa conceptual A3 A4 A7 A8 A14 A16 A18 A23 A25 A26 A27 A29 A31 A32 A33 B1 B2 B15 B16 B19 B20 C1 C4 C7 C8 3 6 9
Sesión maxistral A3 A14 A16 A18 A23 A32 A34 A35 A36 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 B17 B18 B19 B20 C1 C4 C5 C6 C7 C8 22 37 59
Proba mixta A34 A32 A31 A29 A27 A26 A25 A23 A9 A8 A7 A4 A2 A36 A35 B1 B2 B3 B5 B6 B11 B12 B14 B15 B17 B18 B19 B20 C1 C2 C3 C4 C7 C8 3 6 9
Estudo de casos A31 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 B11 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 14 56 70
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Mapa conceptual O alumno deberá de coller de maneira particular un Mapa conceptual o final do cuatrimestre que sintetice a totalidade dos contidos presentados durante curso, ou ben esquematizar un dos temas específicos cos que se traballe durante o mesmo.
Sesión maxistral Impartirase por parte do docente de maneira teórica e con o obxectivo dual de exposición e orientación sobre os contidos da disciplina.
Proba mixta Realizarase na data determinada polo Departamento e constará de duas partes diferenciadas: unha de rendimento teórico e a outra de sesolución dun caso práctico.
Estudo de casos Farase ca presentación y realización dos 14 Casos prácticos feitos durante o cuatrimestre. E obligatoria a asua presentación y asistencia a cada un deles respetando as datas sinaladas para tal fin.

Atención personalizada
Metodoloxías
Mapa conceptual
Estudo de casos
Descrición
Asimismo los grupos de trabajo deberán de pasar periódicamente para revisar la evolución de sus revisiones y contenidos y obtener el visto bueno para continuar con lña elaboración del mismo. O alumno deberá de asistir a tutoría para determinar o contido y temática do mapa conceptual, así como as revisións periódicas sinaladas polo docente. Do mesmo xeito o alumno poderá acceder a debatir, suxerir, e intercambiar calquera aportación o dubida que se lle plantexe no transcurso do desenrrolo do curso, xa sexa previa cita solicitada así como nas tutorías sinaladas para tal finalidade.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A34 A32 A31 A29 A27 A26 A25 A23 A9 A8 A7 A4 A2 A36 A35 B1 B2 B3 B5 B6 B11 B12 B14 B15 B17 B18 B19 B20 C1 C2 C3 C4 C7 C8 Constará de duas partes:
1º enquisas de carácter teórico - valor 30%
2º resolución dun caso práctico - valor 40%
Haberá de ser superado co o 50% da nota para poder optar a media entre elas y cada unha do resto de las metodoloxías da avaliación.
70
Mapa conceptual A3 A4 A7 A8 A14 A16 A18 A23 A25 A26 A27 A29 A31 A32 A33 B1 B2 B15 B16 B19 B20 C1 C4 C7 C8 Presentarase na mema data da celebración da proba mixta sinalada polo Deparatamento. Non e obrigatoria a sua presentación para poder optar a media do resto das calificacións. 10
Estudo de casos A31 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 B11 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Constará po la entrega de los 14 casos prácticos que se desatrollarán durante o cuatrimestre y que se entregarán en datas a determinar . E obrigatoria sua presentación para poder optar a media final. 20
 
Observacións avaliación

No caso de reprobar a disciplina na oportunidade de Xuño (1º oportunidade) o alumno deberase soamente presentar a o exame da 2ª oportunidade (Xullo) daquelas partes donde no alcanzase o aprobado. Nas seguintes convocatorias voltará a ter que presentarse a totalidade do exame teórico (proba mixta). reservándose a calificacions do mapa conceptual e dos casos casos prácticos na memoria de o seu expediente para as seguintes convocatorias.

Para a realización da proba mixta deberase de comunicar o  responsable
da asignatura a necesidade de facer dita proba en idioma galego a semana
anterior a la data sinalada para tal fin. No caso de non ser comunicado
se realizará no idioma castelán.


Fontes de información
Bibliografía básica Hernández Moreno (1994). Análisis de las estructuras del juego deportivo. Barcelona. INDE
Vázquez Lazo, J.C. (1988). Análisis estructural del hockey. A Coruña. CTP-UDC
Moreno, J.A. y Rodríguez, P.L. (1996). Aprendizaje deportivo. Murcia. UDMurcia
Vázquez Lazo, J.C. (1898). Evolución y carácterísticas del análisis funcional sociomotriz en relación al rugby. A Coruña. CTP-UDC
Castejón, J. (1995). Fundamentos de iniciación deportiva y actividades físicas organizadas. Madrid. Dyckinson
Vázquez Lazo, J.C. (2004). Iniciación al rugby. Madrid. Gymnos
Bayer, C. (1986). La enseñanza de los juegos deportivos colectivos. Madrid. Paidotribo
Blázquez, D. (1999). La Iniciación Deportiva y el Deporte escolar. Barcelona. INDE

DURAN, M. (1988): El niño y el deporte. Barcelona. Paidós.

GALLAHUE, D. L. y OZMUN, J. C. (2005): Compreendendo o Desenvolvemento Motor. Bebês, criancas,adolescentes e adultos. Sao Paulo. Phorte.

KAIL, R. V. y CAVANAUGH, J. C. (2006): Desarrollo Humano. Una perspectiva del ciclo vital.Madrid. Paraninfo Thomson Learning.

MARCHESI, A. y otros (1985): Psicología evolutiva. Madrid. Alianza Editorial.

PAPALIA, D. E. y WENDKOS, S. (1992): Desarrollo humano. Colombia. Panamericana.

RUÍZ, L. M. (1987): Desarrollo motor y actividades físicas. Madrid. Gymnos.

WICKSTROM, R. (1990): Patrones motores básicos. Madrid. Alianza Editorial.

HAYWOOD (1993): Life span motor development. Champaign, Illinois. Human Kinetics.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Esta asignatura relacionase de xeito directo con todas aquelas disciplinas vinculadas a o  proceso de iniciación deportiva. Da mesma maneira presenta unha base sólida para a progresión y establecemento en relación os diferentes ámbitos de traballo, xa sexa iniciación específica o entrenamento-competición.



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